طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

فرم های مختلف چیدمان مبلمان

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 18 شهریور 1399 در ساعت 11 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 هر خانه‌ای دارای طراحی معماری با استفاده از فرم‌ های متفاوتی باشد. فرم هایی که اغلب  برای معماری و طراحی دکوراسیون داخلی  یک اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی مورد استفاده قرار میگیرد فرم هایی نظیر  سالنهای ال شکل، سالن های مستطیلی و مربعی شکل هستند . این فرم های متفاوت در طراحی یک خانه نیاز به چیدمان و دکوراسیون سالن نشیمن متفاوت میباشد و باید این را در نظر داشته باشیم که نسبت به فرم سالن طراحی و چیدمان انجام دهیم .

سالن نشیمن یکی از مهمترین و کاربردی ترین نقطه در خانه‌ها به شمار می‌رود.

  • چیدمان در دکوراسیون سالن نشیمن ال

    فرم های مختلف چیدمان مبلمان

  سالن های ال  دارای  زوایای بیشتری نسبت به سالن های دیگر است به همین خاطر برای اینکه زاویه های تند که در سالن‌های ال وجود دارد را کمی ملایم تر کنیم، از پرده هایی به کار ببرید که از سقف تا کف زمین ارتفاع دارند و از پرده های کرکره ای تا جایی که می توانید استفاده نکنید و از مبل ها و میز هایی که دارای طراحی هایی هستند که شدت زاویه های دیوارها کاسته و فضاى لطیف تر و ملایم تری را ایجاد میکند استفاده کنید .

 سالن هایی که دارای فرم ال شکل هستند بیشتر از یک کاربرد دارند در این نوع سالن ها  می توان با چیدمان خاص، فضا را متفاوت کرد  به عنوان مثال  فضای کتاب خواندن یا مکانی برای سرگرمی و اتاق نشیمن یا غذاخوری طراحی کرد.

همچنین با قرار دادن یک مبل تکنفره و یک آباژور ایستاده در یک گوشه فضا را برای استراحت طراحی کنید .

  • چیدمان در دکوراسیون سالن نشیمن مربع

    فرم های مختلف چیدمان مبلمان

در طراحی داخلی مدرن سالن های مربعی شکل کوچک تا آنجا که ممکن است مبلمان کاربردی تر و مبلمان کوچکتری را انتخاب کنید البته در بعضی فضاها استفاده از مبلمان بزرگ باعث می شود به فضا حس بزرگتری بخشیده شود و آن مکان از آنچه که هست بزرگتر و دلباز تر دیده شود. ولی بهتر است مبلمان کوچک و بزرگ را در کنار یکدیگر در چیدمان استفاده کنیم در چینش سالن مربع شکل حتماً درب ورودی را در نظر بگیرید و چیدمان مبل ها بر اساس درب ورودی انجام شود. هیچگاه یک مبل بزرگ را پشت در ورودی قرار ندهید.  بهتر است در چیدمان مبلمان را مقابل درب ورودی قرار دهید.

 وقتی که مبل خریداری می کنید اول باید به ابعاد و فرم سالن‌پذیرایی توجه داشته باشید تا در چیدمان دچار مشکل نشوید.

  • سالن های مستطیلی شکل

    فرم های مختلف چیدمان مبلمان

  برای چیدمان یک سالن مستطیل شکل اول باید هدف های کاربردی خود را در آن فضا مد نظر بگیرید منظور این است که این سالن را فقط به عنوان فضایی برای پذیرایی از مهمان ها استفاده میکنید و یا سالن  غذاخوری یا اتاق نشیمن در کنار یکدیگر به کار خواهید برد؟

 اگر در بازسازی ساختمان و سالن پذیرایی مستطیلی شکل  تصمیم دارید از میز تلویزیون استفاده کنید بهتر است آن را به یک نقطه کانونی تبدیل کنید و چیدمان را بر اساس آن کامل کنید.

 چیدمان سالن پذیرایی و طراحی داخلی آن  و انتخاب وسایل نکته بسیار مهمی است و همیشه باید نسبت به فضای خود اسباب را انتخاب کنید تا از آن مکان استفاده کاربردی داشته باشید .

همچنین در سالن های مستطیل شکل قسمتی از فضا را برای اتاق غذاخوری در نظر بگیریدو بخشی دیگر را برای اتاق نشیمن انتخاب کنید برای این کار بهتر است میز غذاخوری را پشت کاناپه بگذارید تا یک مرز بین آنها قرار داده باشید ولی اگر فضاى بیشتری را دارید میتوانید از یک پارتیشن زیبا و جادار و یا از کتابخانه استفاده کنید که به عنوان یک جداکننده در سالن پذيرایی مستطیل شکل استفاده کاربردی انجام شود .

  • سخن پایانی

  طراحی و دکوراسیون داخلی مدرن اتاق نشیمن از  اهمیت زیادی برخوردار می باشد  و این اتاق   یکی از فضاهای مهم خانه  است  به دلیل اینکه تمام افراد خانواده در این مکان  دور هم جمع می شوند و زمان زیادی را در این مکان سپری می کنند.

طراحی نشیمن باید به نحوی چیدمان  شود که آرامش را برای افراد خانواده به همراه داشته باشد. اتاق نشیمن یکی از بخش های مهم طراحی داخلی خانه می باشد که اغلب  افراد تلاش می‌کنند  به بهترین نحو این فضا را دکوراسیون و  طراحی کنند .

برخی از افراد بر این باورند که اتاق نشیمن باید بسیار ساده و راحت باشد اما طراحان حرفه ای و کاربلد معتقدند که این فضا علاوه بر موارد ذکر شده باید بسیار شیک و جذاب نیز باشد. از نظرطراحان داخلی ، نقشه و  طرح اصلی ترین مرحله چیدمان اتاق نشیمن است و برای تغییر و ایجاد طرحی جدید ضروری می باشد ابتدا باید سبکی که دوست دارید را انتخاب کنید و حتما فرم فضا را در نظر بگیرید اگر تمام نکات رادر طراحی و چیدمان  رعایت کنید به طراحی ایده‌آلی خواهید رسید.

فرم های مختلف چیدمان مبلمان

 

5 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات