طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

فرش ایرانی در دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 3 فروردین 1399 در ساعت 9 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

  شاید خیلی از ما ایرانی ها از فرش های قرمز ایرانی خسته و دور شدیم اما این فرش ها در دکوراسیون لوکس  خانه های اروپایی و آمریکایی  به عنوان عضوی جدا نشدنی طرفداران زیادی پیدا کرده است. ممکن است این خستگی ما ناشی ازاستفاده طولانی مدت از فرش های قرمزلاکی باشد که قبلا مد بود . مهم ترین فضای یک خانه اتاق نشیمن است ، زیرا ما بیشتر وقت خود را با خانواده یا دوستان درآنجا می گذرانیم پس طراحی دکوراسیون داخلی آن باید به بهترین نحو انجام شود.  فرش ها جزئی بسیار مهم در طراحی دکوراسیون داخلی خانه ها هستند.با صرف نظر از سبکی که دکوراسیون داخلی منزل شما دارد ، استفاده از فرش  ایرانی جذابیت بیشتری به کف منزل شما می بخشد و به فضای اتاق شما معنای زندگی می دهد.   شما با استفاده از فرش ایرانی روحیه طبیعی ، سازگاری با محیط زیست و پر از سبک را در دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد میکنید که با سبک انتخابی شما ، مدرن یا کلاسیک کاملا مطابقت خواهد داشت.

فرش ایرانی در دکوراسیون داخلی

ابعاد فرش

  قبل از انتخاب فرش ، حتما طول وعرض اتاق خود را اندازه گیری کنید و سپس از هر طرف دو یا سه پا کم کنید . استفاده از فرشی که دو یا سه پا کوچکتر از مساحت اتاق شما باشد باعث میشود فضای اتاق بازتر و متعادل تر بنظر رسد.بهترین انتخاب فرش هایی با الیاف طبیعی ، ابریشم یا پشم هستند. زیرا نسبت به فرش هایی با الیاف مصنوعی مقاوم ترند.

رنگ فرش

فرش ایرانی در دکوراسیون داخلی

  به نظر می رسد فرش های ایرانی در اتاق هایی که رنگ های خنثی از جمله خاکستری روشن ، بژ ، سفید ، کرم ، آبی و رنگ های با فام بیشتر همچون قهوه ای و سبز به کار رفته است ، زیبا تر دیده می شوند و در اصل با ایجاد کردن هارمونی است که خانه چشم نواز می شود ، انرژی در جریان قرار می گیرد و چشم خسته نمی شود .همه اینهاست که دست به دست هم داده تا یک فضای گرم و راحت ایجاد شود که فرش ایرنی در وسط آن می درخشد.

   به کار بردن رنگ وسایل دیگر در بازسازی ساختمان  در هماهنگی با فرش بسیار سلیقه ای است.رنگ کرم برای مبلمان در کنار رنگ قرمز بسیار خاص جلوه میکند.رنگ سبز مکمل رنگ قرمز است و کنار هم قرار گرفتن این دو رنگ توازن بصری خاصی به وجود می آورد. رنگ سفید در کنار رنگ قرمز می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد زیرا آرامش این رنگ میتواند  هیجان رنگ قرمز را کنترل کند.میتوانید از تنالیته های طوسی تیره یا روشن استفاده کنید ، ترکیب این رنگ با قرمز فضا را چشمگیر تر نشان می دهد.همچنین ترکیب قرمز با آبی ملوانی خوب جور می شود و اگر می خواهید فضایی بسیار خاص و شیک داشته باشید در صورتی که نور محیط شما مناسب باشد میتوانید ازرنگ قهوه ای استفاده کنید ، ترکیب این رنگ با قرمز فضا را بسیار گرم و دلنشین خواهد کرد.فقط این نکته را فراموش نکنید که چون رنگ قرمز درجه تمرکز بصری بالایی دارد  از بکاربردن مبلمان قرمز با فرش قرمز باید خودداری شود.

فضای مناسب برای فرش

فرش ایرانی در دکوراسیون داخلی

   نکته ی مهمی که باید به آن توجه کرد یافتن فضای مناسب در بازسازی منزل برای فرش است. وقتی شما فرش را زیر میز پهن می کنید و مبلمان را به دور آن  قرار می دهید ، در نگاه اول مبلمان است که توجه را به خود جلب میکند.  نکته اینجاست که فرش شما وظیفه خود را بدون داشتن دید زیاد انجام می دهد. اگر قصد دارید یک فرش زیر میز ناهارخوری قرار دهید توجه کنید که فرش باید از هر طرف دو قدم اضافی داشته باشد تا در هنگام بیرون آوردن صندلی ها بدون گرفتار شدن از لبه فرش خارج شوید.

   با بکار بردن این فرش ها با سبک هایی مانند سبک مینیمالیستی که یکی از معروف ترین سبک های طراحی داخلی  به شمار میرود وسبک نوردیک یا اسکاندیناویانی خانه ی شما بسیار جذاب خواهد شد.به طور کلی اگر یک فرش با الگوی شلوغ انتخاب کردید سعی کنید تزئینات دیوارها و مبلمان رابه حداقل برسانید .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات