طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

عجایب معماری مدرن جهان قسمت اول

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 15 شهریور 1399 در ساعت 12 : 30 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

قطعاً تمام افراد معتقدند که عجایب معماری دنیا متعلق به تاریخ می باشد و از شاهکار های معماری می توان به معماری تاج ‌محل ،کولوسئوم روم ،هرم بزرگ گیوا و غیره اشاره کرد همه ما از معماری های تاریخی حیرت زده خواهیم شد اما باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که علاوه بر آن معماری مدرن نیز خلاقیت و نبوغ خود را به نمایش می‌ گذارد و همه افراد را حیرت زده می کند در این مقاله از شرکت معماری هیرادانا قصد داریم تا به شما عزیزان لیستی از عجایب معماری مدرن جهان را که بشر را متحیر کرده است در اختیارتان قرار دهیم با ما همراه باشید.

  • St mary axe 30در لندن

    عجایب معماری مدرن جهان

این ساختمان در انگلستان و در شهر لندن قرار دارد و یک سازه مشهور و مدرن می باشد علاوه بر نما طراحی داخلی این ساختمان نیز منحصر به فرد می باشد و توجه افراد را جلب خود می کند.

این ساختمان یک آسمان خراش سازگار با محیط زیست می باشد.ساختار این آسمان خراش تمام شیشه ای می باشد و شیشه های استفاده شده در آن از تهویه طبیعی بهره می برند.

این بنا در سال ۲۰۰۳ ساخته و به طور رسمی در سال ۲۰۰۴ افتتاح شده است.

این ساختمان ابتدا به نام  ساختمان سوئیس معروف بود اما بعدها نام آن تغییر یافت و نام خیابانی که در آن قرار دارد بر روی آن گذاشته شد.

در این ساختمان از یک گنبد شیشه ای برای بالا و از ۷۴۴ پنل شیشه ای استفاده شده است که رنگ بندی آنها به صورت روشن و تیره میباشد.

در مساحت 76400 متر مربع این فضا طراحی اداری انجام گرفته است و در طبقه بالای آن یک باشگاه با زاویه دید ۳۶۰ درجه طراحی شده است که برای بازدیدکنندگان دیدی کامل از نمای لندن را به ارمغان می آورد.

  • کاخ هنر ملکه صوفیا

    عجایب معماری مدرن جهان

 The Queen Sofia palace of the art    کاخ هنر ملکه سوفیا در اسپانیا قرار دارد و یکی از عجایب معماری مدرن دنیا محسوب می شود و یک مکان فرهنگی شکفت انگیز می باشد.

این کاخ هنر در اسپانیا بسیار معروف بوده و از معماری مدرن بهره می گیرد و معماری آن توسط سانتیاگو ‏کالاتو معمار محبوب اسپانیایی طراحی شده است. ساخت این بنا در سال ۱۹۹۵ شروع و  ۱۰ سال به طول انجامید و در آخر در سال ۲۰۰۵ افتتاح گردید.

این کاخ یکی از زیباترین خانه های اپرای دنیا می باشد و دارای ارتفاع ۷۵ متری بوده که بلندترین خانه اپرای دنیا به شمارمیرود. این بنا ۱۷ طبقه میباشد و دارای ۱۴ طبقه بالای زمین و سه طبقه زیر زمین میباشد و در سقف از موزاییک های چشمگیر و زیبا استفاده شده است.

این بنا با بتن سفید و فولاد ساخته شده و همچنین از موزاییک های ظریفی برای طراحی آن به کار گرفته شده که ظاهری زیبا و چشمگیر ایجاد کرده است.

در دکوراسیون داخلی این کاخ سه بخش مجزا در نظر گرفته شده است که می ‌توان به بخش اجرای موسیقی بخش اپرا و بخش کنفرانس اشاره نمود.

  • برج Petronas 

    عجایب معماری مدرن جهان

برج های پتروناس جز عجایب معماری مدرن دنیا می باشد که در کوالالامپور مالزی قرار دارد و دارای ۴۵۲ متر ارتفاع است و بلندترین برج دوقلو دنیا می باشد.

این برج ها در سال ۱۹۹۸ ساخته و در سال ۱۹۹۹ و ماه اوت به طور رسمی افتتاح شد این برج ها ابتدا بلندترین ساختمان های جهان بودند اما تا زمانی که در سال ۲۰۰۴ تایپه ۱۰۱ از این ساختمان ها پیشی گرفت.

برج های دوقلو پتروناس توسط سزار پلی معماری  آمریکایی آرژانتینی طراحی شده و از55000 پنل شیشه و  33000 فولاد ضد زنگ استفاده شده است.

هر کدام از این برجها ۸۸ طبقه داشته و هر دو از قابلیت کاهش نویز و فیلتر نور بهره مند می باشد.

برج های پتروناس دارای نمای شیشه ای شبیه به نقش و نگار هنر های اسلامی است. و در طبقه ۴۲ و ۴۱ یک پل 58.4 متری قرار گرفتن است و این پل مرتفع ترین و بالاترین پل دو طبقه دنیا است این دو برج دارای مساحت 4.252.000 متر مربع می باشد.

  • موزه گوگنهیم

    عجایب معماری مدرن جهان

این موزه در شهر بیلبائو در اسپانیا قرار دارد و یکی دیگر از عجایب معماری مدرن محسوب می شود. موزه گوگنهایم در اکتبر ۱۹۹۷ به طور رسمی افتتاح شد و طراحی آن توسط فرانک جیری معمار معروف کانادایی آمریکایی طراحی شده است.

طراحی نمای ساختمان این موزه توجه همه را به خود جلب می کند و ظاهری بسیار متفاوت تر نسبت به دیگر ساختمان ها دارد علاوه بر آن طراحی داخلی این موزه نیز بسیار خیره کننده و زیبا می باشد.

این موزه دارای مجموعه از ساختمان های متصل به هم می باشد که به طرح های شیشه ای و منحنی های تیتانیوم شناخته شده و معروف است در واقع این بنا جذاب ترین موزه جهان می باشد و به دلیل طراحی منحنی که دارد می تواند نور را منعکس کند و نمایی خیره کننده به نمایش بگذارد .

این موزه یکی از عجایب معماری مدرن جهان به شمار می‌رود و دارای ۱۹ گالری مختلف می باشد.

عجایب معماری مدرن جهان

 

5 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات