طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طرحی دکوراسیون داخلی مینیمال

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 21 دی 1398 در ساعت 9 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک های بازسازی ساختمان و بازسازی منزل زیادی وجود دارد که طراحان و معماران میتوانند از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنند و فضاهایی متناسب با آنچه کارفرما و مشتری مد نظر دارد ، به وجود آورند .

یکی از این سبک های بازسازی منزل ، سبک مینیمال یا مینیمالیست است که قصد داریم در این مقاله در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا این سبک را به اتفاق یکدیگر بررسی کنیم .

1 – سبک مینیمال چیست ؟

مینمیال در خانه

کلمه مینیمال در لغت به معنای حداقل است . اصطلاح مینیمالیست نیز به معنی استفاده از حداقل ها است .

به بیانی دیگر ساده گرایی تعریفی دیگر از این سبک است و استفاده حداقلی از عناصر و مبلمان با توجه به ویژگی های این سبک را میتوان برای سبک دکوراسیون داخلی مینیمال به کار برد .

همه ی عناصر در این سبک ساده و واضح هستند و هیچ پیچیدگی ، تزئینات و جزئیات اضافی و ناکار آمد در فضای داخلی خانه ها دیده نمیشود .

2 – ویژگی های سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی

شاید باور خیلی ها این باشد که اگر مبلمان خانه را کم کنند و از رنگ های سفید برای سطوح استفاده کنند به فضایی مینیمال میرسند ، در صورتی این تفکر اشتباه است و برای این که این سبک به درستی و زیبایی در دکوراسیون لوکس خانه ها ایجاد شود باید ویژگی های این سبک را کاملا در طراحی اجرا کرد تا به آن فضای مینیمالی که میخواهیم برسیم .

  • سادگی و عملکرد

برای طراحی پلان و دکوراسیون داخلی منازل در این سبک ، سادگی طرح و فضا و عملکردی بودن عناصر و فضا ، حرف اول را میزند .

در این سبک فضا را از شلوغی و هرج و مرج دور میکنیم و هر چه که نیاز ساکنین خانه است در آن قرار میگیرد و از به کار بردن تزئینات و جزئیات اضافی و ناکارآمد جلوگیری میکنیم .

این ویژگی باعث به وجود آمدن فضایی آرامش بخش در محیط خانه میشود .

  • رنگ

    رنگ در سبک مینمیال

برای این سبک ، رنگ ها نیز مخصوص به آن هستند . برای این سبک استفاده از رنگ های خنثی به شدت پیشنهاد میشود .

رنگ هایی مانند طوسی ، خاکستری ، کرم ، بژ و مخصوصا سفید از رنگ های مورد استفاده در سبک مینیمال است . رنگ سفید که رنگی کاربردی و پر طرفدار در این سبک است باعث به وجود آمدن فضایی بزرگتر و دلباز تر میشود که در کنار سادگی فضا بیشتر خود را نشان میدهد .

در نظر داشته باشید از حضور رنگ های زیاد با طیف های متنوع برای بازسازی ساختمان در سبک مینیمال اجتناب کنید .

البته میتوان از رنگ هایی به غیر از رنگ هایی که گفته شد به صورت محدود و برای مبلمان خانه آنهم به شرط برهم نزدن سادگی و نظم فضا استفاده کرد .

  • فضاهای پر نور و درخشان

    فضای مینیمال

مجری دکوراسیون داخلی در طراحی خانه های مینیمال ، پنجره هایی بزرگ و وسیع برای آنها ایجاد میکند .

این یکی از ویژگی های مهم این سبک است که وجود پنجره های بزرگ ، نور طبیعی خورشید را وارد فضای خانه میکند و به نورانی و درخشان تر شدن محیط کمک فراوانی میکند .

  • جزئیات کم و دوری از وسایل اضافی در خانه

همان طور که گفته شد در سبک مینیمال ، جزئیات و تزئینات نقشی ندارند و تمام عناصری که در محیط حضور دارند عملکردی و برای رفع نیاز های خانواده است .

این ویژگی دو خاصیت برای خانه ها به همراه دارد . اول این که به دلیل نبود وسایل اضافی تمیز کردن این فضا راحت است و دوم این که هزینه های جاری برای خرید وسایل و مبلمان کاهش پیدا میکند و تجمل گرایی و مصرف گرایی در این سبک به صفر میرسد .

  • مبلمان مینیمال

ویژگی مهم دیگر در این سبک استفاده حداقلی از مبلمان در فضای خانه است . اثاثیه و مبلمان کاربردی هستند و تمام مبلمان ساده ، راحت و با رنگ ها و نقش هایی ساده هستند .

با این کار خانه با حضور مبلمان اضافی شلوغ نمیشود و فضای رفت و آمد باز تر و دسترسی ها آسان تر میشود .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات