طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی کلینیک دندانپزشکی کودکان

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 20 خرداد 1399 در ساعت 11 : 43 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کودکان از دسته کسانی هستند که باید با آنها با محبت و مراقبت رفتار کرد. کودکان معمولاً برای رفتن به مطب و یا دکتر سخت راضی می شوند. و همه اینها به دلیل ترس است که  از  دکتر دارند . شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا در زمینه طراحی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی اطفال  مقاله ای را تهیه کرده است که در آن همه مواردی که هنگام طراحی باید رعایت شوند را به آن توجه کنید.

 برای اینکه کودکان به مطب دندانپزشکی بروند باید در یک طراحی خاص باشد که کودک  در آنجا احساس شادی و آرامش کند.آرامشی که کودک از پدر و مادر میگیرد در بزرگ سالی او خیلی می‌تواند موثر باشد.پس خیلی موثر است که کودکتان را به زور به مطب نبرید.کودکان به شما اعتماد دارند.

  رفتن به کلینیک دندانپزشکی یا هر مطب دیگر میتواند برای خودمان هم دلهره آور باشد پس باید به کودکان حق بدهیم که بترسند.

 اما این خلاقیت معمار است که می تواند فضا را به گونه ای طراحی داخلی کند که کودک وقتی وارد فضا می شود متوجه دستگاه هایی که مربوط به دندانپزشکی هستند نشود. مثلاً می تواند اتاق دندانپزشکی را با وسایل سرگرم کننده مانند امکانات تفریحی شبیه به جنگل و یا توسط الگوهای دیگر با شخصیت های کارتونی پر کنند.

 یکی از عواملی که در بازسازی ساختمان کاربرد دارد ،نحوه کاربرد رنگ می باشد در فضای درمانی باید برای کودکان از رنگ های متفاوت و شاد استفاده کنید مانند  رنگ‌هایی ازقبیل قرمز آبی. رنگ های گرم نشانگر انرژی و شادی هستند.دلیل انتخاب نکردن رنگ سبز و زرد به این خاطر است که باعث شلوغی فضا میشود.

استفاده از رنگ های سرد مناسب نیستند به دلیل اینکه رنگ های سبز و بی روح و نگران کننده هستند رنگ های گرم به محیط انرژی مثبت به آرامش می بخشند.

 کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان شامل سهبخش می باشد

 ورودی بخش اطفال

 سالن انتظار

کلینیک

طراحی کلینیک دندانپزشکی کودکان

در هنگام طراحی به نکات زیر توجه نمایید:

  • طراحی داخلی کلینیک شما می توانید برای طراحی داخلی در قسمت ورودی از یک المان و یا یک سردر جذاب استفاده کنید که کودکان را به آن جذب کند .
  • به وسیله الگو هایی بر روی دیوارها می توانید فضا را از سادگی در بیاورید .حتی وجود عروسک با شخصیت های کارتونی در مطب دندانپزشکی هنگام معالجه می تواند مفید باشد.
  • لباسهایی که دکتر و یا کارکنان مطب می پوشند می‌تواند  باعث جلب اطمینان کودکان شود.
  • مبلمان و کمد هایی را که طراحی می کنید باید از رنگ های گرم و صمیمی باشد. رنگ کف و سقف ترجیحاً باید سفید و پر نور باشد.
  • در گوشه‌ای از سالن و یا یک قسمت پشتی سالن را می توانید مخصوص مادران شیرده قرار دهید. در هنگام طراحی باید اول این نکته را رعایت کنید و آن این است که راحتی مشتریان و یا مراجعه کنندگان را مد نظر قرار دهید.
  • مبلمان هایی که انتخاب می کنید باید رنگش با اتاق و بقیه وسایل همخوانی داشته باشد.
  • موارد دیگری نیز در طراحی داخلی مطب برای کودکان ممکن است جالب باشند مانند نقاشی حیواناتی که در ارتفاع قدکودک روی دیوارها نصب می‌شود و یا نورپردازی های متنوعی که روی سقف انجام می شود.
  • انتخاب بیمار همیشه مکانی است که به آن حس خوبی دهدپس شما می توانید با استفاده از طرح های خلاقانه در طراحی داخلی یک مطلب خاص را داشته باشید.
  • برای مثال در قسمت پذیرش میتوانید از طرح ابر برای میز منشی استفاده کنید یا برای هنگامی که کودکان کارشان را انجام می دهند به آنها یک هدیه کوچک بدهید زیرا باعث میشود خاطره خوش از  پزشک و  محیط برای آن بماند.

طراحی کلینیک دندانپزشکی کودکان

  • در هنگام دکوراسیون داخلی باید دقت داشته باشید که یک اتاق را به اتاق بازی کودکان اختصاص دهید  اتاقی که بتوانند در آن بازی کنند  چرا کودکان عاشق بازی هستند .کف  آن را میتوانید موکت رنگی کنید.
  • برای جذاب تر شدن کار میتوانید کف کلینیک را توسط نوار چسب های رنگی به اتاق ها هدایت کنید.که هر رنگ مربوط به چه بخشی میباشد.
  • کلینیک را باید در جایی تاسیس کنید که موجب آزار همسایه ها نشوند.زیرا مطب های کودکان اغلب با صدای جیغ و گریه و بازی کردن کودکان همراه است.و موجب میشود همسایگان را آزرده خاطر کند.
  • اگر تمایل دارید که هنگام اجرای دکوراسیون داخلی  از رنگ سفید یا آبی روشن یا سبز استفاده کنید باید دقت داشته باشید که میتوان آن را با رنگ قهوه ای ترکیب کرد که محیط از سردی دربیاید.

 طراحی کلینیک دندانپزشکی کودکان

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات