طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی پله در بازسازی و دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 8 بهمن 1398 در ساعت 9 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هدف ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا معرفی برجسته ترین و بهترین آثار معماری در گوشه و کنار جهان است و امروز در ادامه روند مجموعه مقالات مربوط به دکوراسیون داخلی منزل و تعمیرات ساختمان   قصد داریم یکی از پروژه های مربوط به طراحی خانه ای در کشور برزیل را برای شما معرفی کنیم . این خانه ی 70 متری در سال 2019 در برزیل به مرحله اجرا در آمده است . این محیط کوچک 70 متری در دو طبقه اجرا شده است . فضای محدود این پروژه برای طراحی فضاهای اصلی مانند نشیمن ، طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه و اتاق خواب چالش طراحی برای مجری دکوراسیون لوکس بود .

1-چالش اصلی طراحی

اما چالش اصلی طراحی برای این فضا حضور پله در آپارتمان بود . در این فضای محدود وجود پله ای خطی در این آپارتمان قبل از بازسازی ساختمان ، فضایی زیادی را اشغال میکرد که این برای دیگر قسمت های خانه نیز مشکل ایجاد میکرد و باعث کوچک شدن آنها میشد. در بازسازی منزل ، شرکت طراحی داخلی با ایده ای بسیار ممتاز به صحنه برگشت . این ایده تخریب پله ی خطی و جایگزین کردن آن به وسیله ی یک پله ی دایره ای شکل و مارپیچ بود .

طراحی پله در بازسازی و دکوراسیون داخلی

2- پله : عنصر شاخص در خانه

اما طراحی این پله در این بازسازی منزل ساده نبود . معماران و مشتری این خانه در نظر داشتند این پله را با ایده ای خاص در آپارتمان طراحی کنند و آن را به عنصری الهام بخش و شاخص در خانه تبدیل کنند . ایده ی شرکت معماری ، طراحی این پله با استفاده از خطوط شکسته و ترکیب این خطوط در یکدیگر بود تا تضاد این خطوط شکسته با فرم مارپیچ و گرد آن ، پله را به عنصری جذاب برای این آپارتمان تبدیل کند . هم چنین با استفاده از رنگ مشکی مات ، آن را به عنصری برجسته در فضای روشن و سفید خانه تبدیل کرده است .

3-سیال بودن فضا

در طراحی این خانه سعی معمار بر این بوده است که به گونه ای فضا را به وجود آورد تا فضایی سیال و روان را در محیط خانه برای مشتری ایجاد کند . این سیال بودن محیط از چند طریق به چشم بیننده میرسد :

  • طراحی پله ای مارپیچ در مرکزیت فضا
  • شناور بودن طبقه دوم آپارتمان بدون حضور ستون یا تکیه گاه در طبقه زیرین
  • حضور رنگ های روشن و سفید
  • طراحی پنجره ای سرتاسری در آپارتمان
  • متریال های مورد استفاده در آپارتمان

4- کف و سقف

کف فضا از سرامیکهای روشن و سفید به وجود آمده است و سقف نیز به رنگ سفید و گچ است و این عوامل باعث روشنایی بیشتر محیط میشود .

5- دیوار ها

مجری دکوراسیون برای دیوار ها از دو متریال استفاده کرده است . اولی چوب های تیره رنگ در دیوار پشتی آپارتمان و دیگری کاشی های سیمانی سفید با طرح خطوطی نارنجی رنگ که در دیوار پشت تلویزیون قرار دارد و این تضاد روشنی و تیرگی متریال های دو دیوار اصلی خانه ، هارمونی رنگی زیبایی را در محیط ایجاد کرده اند .

طراحی پله در بازسازی و دکوراسیون داخلی

6- نورپردازی محیط

نمای شیشه ای با حضور بال های کنترل کننده از راه دور فیلتر میشوند و کنترل کامل جلوه های نورپردازی طبیعی را در اختیار کاربر میگذارد و در ضمن منظره ی بیرون را به طور مناسبی برای مشتری به ارمغان می آورد . نورپردازی ساختمان نتیجه معماری را برجسته میکند ، مهم ترین عناصر را جلوه گر میکند و به مشتری این امکان را میدهد تا اتمسفرهای مختلفی را در منزل ایجاد کند.

طراحی پله در بازسازی و دکوراسیون داخلی

7-مبلمان

به دلیل فضای محدود در این طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان ، معمار با قرار دادن مبلمانی کم در این فضا توانسته است ، هم کیفیت فضا را حفظ کند و هم فضایی برای گردش و دسترسی ها ایجاد کند . عنصر شاخص مبلمان ، مبل راحتی چهار طرفه صورتی رنگ در مرکز فضای نشیمن است .  این مبل صورتی رنگ در نهایت سادگی و راحتی طراحی شده است و مشتری میتواند به هر طرف که لازم است یا رو به تلویزیون یا رو به پنجره ها یا آشپزخانه بنشیند .

طراحی پله در بازسازی و دکوراسیون داخلی

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات