طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و دکوراسیون معماری ایرانی

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 22 اسفند 1398 در ساعت 13 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معماری ایران که به صورتهای گوناگون در بناهای مختلف متجلی گشته، جایگاه خاصی را داراست که در آن ،عقاید و رسوم و آیین ها در شرایط جغرافیایی و اقلیمی نمود  آشکاری دارد بناهایی که به دست انسان ساخته می شود، جلوه هایی از نگرش او به جهان هستی است که نشان دهنده قوّه فکری و ساختار فرهنگی ـاجتماعی افراد آن جامعه است. تزیینات بیرونی ساختمان باید به نحوی باشد که در برابر تغییرات آب و هوا و نور خورشید مقاوم باشد و کیفیت خود را از دست ندهد . در معماری مدرن و اجرای دکوراسیون منزل  ، کاربرد آجر در کنار چوب و شیشه ترکیب بسیار زیبا و منحصر به فردی را ایجاد می نماید. آجر هایی که اصولا در نمای مدرن استفاده می گردند از خانواده آجر نما می باشد.آجر های نما که اصولا به صورت پلاک در ابعاد و رنگ های مختلف تولید می شود استقامت مناسب را جهت استفاده در نمای بیرونی و در مقابل هر نوع سرما و گرما ،رطوبت و یخ زدگی دارا می باشند تا با مرور زمان و در فصول مختلف آسیب نبینند.

نگاهی بر پروژه

طراحی و دکوراسیون معماری ایرانی

این اثر نمونه ای از حفظ بناهای ارزشمند در تهران است در حالی که بیشتر ساخت و سازها معمولاً از بین رفتن ساختمان های قدیمی برای تولید اقامتگاه جدید است. خانه 3 طبقه موجود 20 ساله شامل یک زیرزمین و 2 طبقه زندگی ، در یک دره باریک در یکی از محلات شلوغ تهران واقع شده است و از مناطق کم نور ، تاریک زندگی ، امکانات قدیمی و مصالح داخلی و خارجی برخوردار بوده است. این پروژه پس از بازسازی ساختمان  ، شامل تعمیرات سیستم ساختاری و مکانیکی است و با اضافه کردن طبقه سوم به عنوان یک آپارتمان خصوصی تمدید می شود. اولین گام برای ایجاد برنامه های یکپارچه برای ایجاد فضای بازتر و قابل زندگی تر است و  بیشترین مشکل تاریکی در وسط پلان ناشی از طول منطقه ساخته شده بود. مفهوم اصلی طراحی دکوراسیون منزل ، قرار دادن نور و رنگ در داخل ساختمان است و این وسیله توسط یک چراغ قیمتی بالای یک فضای خالی به عنوان هسته اصلی خانه بدست آمده است.

سیرکولاسیون داخلی

سایر مناطق مسکونی که در اطراف این هسته قرار دارند ، در طراحی داخلی منزل طبقه اول میزبان فعالیتهای عمومی است در حالی که اتاقهای خصوصی و سرویسهای مرتبط با آن واقع در طبقه دوم ، طبقه سوم مسطح ، کفگیر را به عنوان یک حیاط خصوصی خم کرده است .توسعه سریع تهران بسیاری از مشکلات مانند فضای سبز کمتری را به وجود می آورد ، همانطور که مشاهده می شود اکثر بالکن ها مناطق استفاده نشده در آپارتمان ها ،

طراحی و دکوراسیون معماری ایرانی

جزئیات طراحی

تعامل خانه با فضای سبز مفهومی دیگر برای طراحی دکوراسیون داخلی است ، نمای جنوبی دو لایه بالکن ها را در طبقه دوم فراهم می کند تا در اتاق های خصوصی مورد استفاده قرار گیرد. و یک ایوان عمومی برای ادغام حیاط و مناطق مسکونی واقع در طبقه اول ، باغ بام فضای سبز را از طریق فضای ساخته شده گسترش می دهد

عقب نشینی حدود 2 متر از خط نما به ما این امکان را می دهد تا نور روز و فضای سبز زیرزمین را که به امکانات بدنسازی ، پارکینگ و سرویس های ویژه اختصاص داده شده است ، فراهم کنیم. طراحی نما ساختمان و مصالح نمایانگر معماری سنتی ایران با تفاوت های جزئی در معماری است تا آن را با زندگی امروز سازگار کند. آجرهای تزئین شده در نمای شمالی برای شکل دادن به شکل خمیده ورودی طراحی شده است  ، با نمای دقیق تر می بینید که دهانه های شیشه ای در کنار آجرها قرار دارند که یادآوری آب جاری در ماسه ها برای ایجاد حس طبیعت محلی است.

طراحی و دکوراسیون معماری ایرانی

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات