طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و دکوراسیون برج خلیفه

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 25 شهریور 1399 در ساعت 12 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برج خليفه دبی ، یکی از جذاب ترين مکان های دیدنی است که در خاورمیانه واقع شده است و بلندترین سازه ساخت بشر در کره خاکی می باشد . که ما در این مقاله از شرکت معماری هیرادانا سعی داریم تا بیشتر با این شاهکار معماری آشنا شویم . 

برج خلیفه یک اثر هنری از توانایی‌های معماران است که نشان میدهد که معماری می تواند تا بالای ابرها ادامه پیدا کند. این اثر فوق العاده نگین درخشانی در دبی است و می توان به بالای آن رفت و خط افق را نگاه کرد و لذت برد.

این آسمان خراش فرا بلند  باارتفاع۸. ۸۲۹ متردر منطقه دان تان دبی واقع شده است ودر سال ۲۰۱۰  افتتاح گردید و ساخت این برج عظیم تنها پنج سال طول کشیده است. گردشگران زمانی که به طبقه صد و بیست و چهارم که دومین سکوی مشاهده بلند در جهان است می روند  با چشم اندازی روبه رو می‌شوند که هیچگاه از  خاطر آنها نخواهد رفت مشاهده این چشم انداز  پر از هیجان و زیبایی است.

طراحی و دکوراسیون برج خلیفه

جالب است بدانید که برج خلیفه بیش از هزار واحد آپارتمانی و۴۹ طبقه دارد که و در طراحی داخلی آن از  ۴ استخر و یک کتابخانه بزرگ اجرا شده است.

قرار بر این بود که نام این برج را برج دبی نامگذاری کنند اما به احترام خلیفه ابوظبى که کمک مالی زیادی هنگام ساخت این برج پرداخت کرده بود نام برج خلیفه را بر روی آن گذاشتند.

  • رستوران و هتل برج خلیفه

    طراحی و دکوراسیون برج خلیفه

جالب است  بدانید که هتل پنج‌ ستاره آرمانی  به طراحی جورجیو آرلمانی که دارای 160 اتاق است  در طبقات اولیه این برج واقع شده است و این هتل آرمانی دبی دارای چندین رستوران می باشد که غذاهای متنوع جهان در آنجا تهیه می شود.

 در رستوران amal که یکی از رستوران های شناخته شده در هتل آرمانی واقع در برج خلیفه است ،  غذا های بی نظیر هندی سرو می شود .این هتل از معماری بی‌نظیر و دکوراسیون داخلی فوق العاده  برخوردار است.

رستوران اتمسفییر نیز  در طبقه 122 قرار گرفته است و زمانی که به این رستوران می روید  حس می‌کنید در آسمان غذا می‌خورید و بسیار هیجان انگیز و جذاب  است.

طراحی و دکوراسیون برج خلیفه

دیگر قسمت های این برج  به اسکای لابی در طبقات  123، 43، 76  و همچنین  بخش ارتباطات و رادیویی در  طبقات صد و پنجاه و ششم تا صد و پنجاه و نهم نیز از دیگر بخش های  برج خلیفه هستند.علاده بر آن در طبقات مختلف سوییت های مشارکتی ساخته شده است.

در اطراف برج پارکی زیبا با مساحت ۱۱ هکتار وجود دارد و فواره ای دیدنی در اطراف برج طراحی  شده است که  توجه افراد را به خود جلب می کند.

  • مطالعه در آسمان

 یکی دیگر از فضاهای جذاب این برج وجود بلندترین کتابخانه دنیا است که در طبقه ۱۲۳ برج خلیفه در قسمت هتل ها طراحی شده است.

 این برج بلند ترین سکوی  پرش جهان پس از پریدن ناصر ال نیدی و مربی او عمر الحقلان از روی  ارتفاع ۶۷۲ این برج شناخته شد .

به دلیل  ارتفاع بلند،  برج خلیفه در معرض حوادث طبیعی (بیشتر رعد و برق)  قرار گرفته است به همین خاطر یکی از قوی ترین هادی های رعد و برق در دنیا بر  روی برج خلیفه  طراحی کرده اند.

اما به خاطر جلوگیری از برخورد با هواپیما در این برج چراغ زنون سفیدی در بالای برج نصب و طراحی شده است که هر دقیقه ۴۰ بار چشمک میزند، نور چشمک زن و شدت این چراغ ها در طول روز هیچ گونه تغییری نمی کند. درجه هوا در برج خلیفه در همه فصل های سال 6 درجه از دمای هوای زمین خنک تر است.

در این برج هر سال جشن میلادی نو همراه با آتش بازی برگزار می شود و بازدیدکنندگان  زیادی به آنجا می روند و زیبایی و هیجان در این مراسم به اوج خود می رسد .

 همچنین برج خلیفه رکورد بزرگترین ابعاد زیر بنا را دارد که ۳۳۰ هزار متر مکعب و شامل ۱۱.۶ میلیون تن بتن و صدو سه هزار متر مربع  شیشه و ۳۹ هزار تن فولاد تقویت شده کار شده است و همچنین  ۱۵ هزار و پانصد متر مربع فولاد ضد زنگ به کار گرفته شده است . ساخت برج خلیفه ۲۲ میلیون ساعت زمان برده است.

بلند ترین مسجد در طبقه صدو پنجاه و هشت و بلند ترین باشگاه شبانه در دنیا در طبقه 144 قرار دارد.

  • از عجایب برج خلیفه دبی

    طراحی و دکوراسیون برج خلیفه

ترکیب طراحی داخلی کلاسیک و مدرن لابی اقامتگاه در برج خلیفه  توسط مجسمه های بزرگ و زیبا و صداهای دنیا به طراحی شخصی به نام جاما پلنزا  احاطه شده است. این آثار ترکیبی از ۱۹۶ نشانه می باشد. قطرات آب آرام آرام، از سقف بر روی نشانه ها افتاده و صدایی که انگار از دور دست بوده  و  شبیه به صدای مردم است به گوش می‌رسد .  

 

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات