طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و بازسازی داخلی استودیو ام اچ چین

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 13 شهریور 1398 در ساعت 14 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه مقالات بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم دکوراسیون اداری یکی دیگر از  طراحی داخلی اداری که در سال 2018 ، در گوانگژو چین طراحی شده است را بررسی کنیم .

این دفتر به مساحت 250 متر مربع و در دو طبقه طراحی شده است .

این کارخانه ی قدیمی پس از بازسازی و تعمیرات ساختمان امروز به دفتر جدید استودیو MH تبدیل شده است . وقتی بازدید کنندگان وارد این دفتر میشوند میتوانند سالها تغییر و تحول را از کارخانه تا تبدیل شدن به این استودیو را مشاهده کنند . لکه های آبی که برای یاد آوری حال و هوای گذشته ی این ساختمان در بعضی از قسمت ها بر روی دیوار ها باقی مانده است . ذره های نوری که توسط سوراخ های اطراف سایه بان پیش بینی شده اند ، بازی نور و سایه را بین تیر ها و ستون ها انجام میدهد و همه ی این ها باعث میشود حافظه ی تاریخی این مکان بیدار شود و نشاط جدیدی را به ساختمان وارد کند و اجازه دهد این روند ادامه یابد و رشد کند.

طرح جدید با الگوی فضایی اصلی مطابقت دارد . هنگام وارد شدن به فضا بیننده با سنگ فرش های تراورتن مشکی و سفید که حالتی دعوت کننده ایجاد میکند ، روبرو میشود  . هم چنین از ایده های این ساختمان پله ی سوراخ دار فلزی است که از دو طرف از طریق صفحه های مشبک فلزی بسته شده است و با جایگیری مناسب نور های مصنوعی میتوان طرح جالبی را بر روی این پله ی فلزی تعریف کرد و بیننده را مجذوب این ایده کند . که این پله در طبقه اول به یک پل فلزی وصل میشود که این پل فلزی مشبک به اتاق کنفرانس و جلسات میرسد .

اجرای دکوراسیون اداری

این صفحه های فلزی عنصر اصلی این دکوراسیون اداری هستند و بیننده در هر کجای این ساختمان میتواند نمونه ای از آن را مشاهده کند .قفسه های مشبک فلزی که به عنوان کتابخانه از آن استفاده میشود و به راحتی قابل چرخش و جابجایی هستند و میتواند فضاها را تقسیم بندی کند. این قفسه ها در بین ستون ها قرار گرفته اند و بخش فضای کاری جمعی را با فضای اجتماعی جدا میکند و با چرخش این قفسه ها میتوان این فضا ها را در هم ادغام کرد.

این شبکه های فلزی مشبک ویژگی های صنعتی گذشته ی این کارخانه ی قدیمی را بیان میکنند و معمار با این کار خواسته است به این کارخانه ی قدیمی ادای احترام کند .

هم چنین سوراخ کردن این صفحه ها برای سبک کردن این فضا استفاده میشود .

طراحی دکوراسیون اداری

از همه مهم تر پس از تاریک شدن هوا و روشن شدن چراغ ها در داخل این استودیو عبور نور از این صفحه های سوراخ دار یک فضای رویایی از نور و سایه بر روی زمین و دیوار ایجاد میکند .

متریال این استودیو نیز در هماهنگی کامل با الگوی فضایی پروژه است .استفاده از سنگ های تراورتن سیاه با لکه های سفید هارمونی جذابی را در کنار صفحه های فلزی مشبک ایجاد کرده اند . هم چنین دیوار های سفید پتینه کاری شده ضمن حفظ متریال سابق کارخانه ، فضا را ملایم تر کرده است .

در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه که در طبقه همکف قرار دارد این صفحه های فلزی مشبک برای طرح اصلی کابینت ها به کار رفته است و استفاده از سنگ مرمر سفید برای پیشخوان آشپزخانه و میز غذاخوری که در این قسمت قرار دارد ترکیبی زیبا از رنگ سیاه و سفید را برای این فضا به وجود آورده است .

استفاده از چراغ های تکی که از سقف آویزان است و به صورت متعدد بصورت طولی در کنار یکدیگر قرار دارند ، فضا را خوبی توانسته است روشن و گرم نگه دارد .

بازسازی دکوراسیون اداری

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات