طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و بازسازی خانه ی نوک روسیه

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 6 مهر 1398 در ساعت 13 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا قصد داریم برترین و جذاب ترین آثار معماری در جهان را برای شما معرفی کنیم ، امروز در ادامه روند مجموعه مقالات مربوط به طراحی دکوراسیون منزل   و بازسازی و تعمیرات ساختمان قصد داریم یکی از پروژه های مربوط به طراحی خانه ای در کشور روسیه را برای شما معرفی کنیم . این خانه 115 متری  جایزه یکی از بهترین طراحی های داخلی در کشور روسیه در سال 2017 را نیز به دست آورده است .

این آپارتمان در یک ساختمان 20 طبقه و در طبقه 15 آن قرار دارد و با یک دید فوق العاده از منظره شهری مواجه است . این آپارتمان دارای سه اتاق خواب که کنار هم قرار گرفته اند ، دو سرویس و حمام ، یک آشپزخانه ، یک فضای نشیمن و یک تراس وسیع و خطی است .

بازسازی منزل

با نگاهی به فضای داخلی این خانه متوجه خواهیم شد که معمار با استفاده از متریال هایی خشن و کم رنگ و استفاده از مبلمان و اشیا هنری و وسایل متعدد و مختلف و برجسته کردن مناطق با بکار بردن این متریال ها و مبلمان ها ، خواسته است فضا را از یکنواختی و تکرار دور کند و فضایی ممتاز را به وجود آورد .

ایده های اصلی بازسازی

معمار در بازسازی منزل  برای هر کدام از فضا ها و حتی هر کدام از اتاق خواب ها شخصیت های مختص به خود را طراحی کرده است و باعث شده است هر فضا جذابیت های خاص خود را داشته باشد .

به عنوان مثال در بازسازی منزل یکی از اتاق خواب ها که برای یکی از کودکان این خانواده است کاملا از تخته های چوبی درخت گردو و با رنگی سرد طراحی شده است و با نور پردازی های مخفی در سقف و ایجاد قفسه های کتاب و کمد های نگهداری لباس حسی شبیه به یک کلبه درختی را ایجاد میکند و فضایی جذاب برای کودک به وجود می آید . هم چنین اتاق خواب دیگر که مخصوص والدین است و دیوار به دیوار فضای نشیمن است از طریق یک پنجره شیشه ای به اتاق نشیمن وصل میشود و باعث میشود یک دید بصری مناسب بین این دو فضا ایجاد شود . متریال های این قسمت نیز علاوه بر همان متریال چوب گردو سرد ، چوب درخت بلوط با رنگی گرم نیز به دیوار و کف این قسمت اضافه شده و با آن ترکیب میشود قسمتی نیز با بتن پوشیده شده است و با قرار دادن یک تخت دو نفره و یک تلویزیون روبروی آن این فضا شکل میگیرد .

بازسازی ساختمان

دیگر اتاق این خانه نیز کاملا از بتن خشن و ضمختی که در کل فضای خانه به چشم میخورد تشکیل شده است با مبلمانی که از چوب طبیعی درخت گردو و هم رنگ با دیوار بتنی است .

در هر کدام از این اتاق ها نیز پنجره هایی بزرگ در سمت نورگیر ساختمان قرار دارد که هم باعث میشود این فضاها کاملا از نور طبیعی روز استفاده کنند و هم افراد بتوانند منظره شهری را از طبقه 15 این ساختمان مرتفع نظاره کنند و از آن لذت ببرند .

دکوراسیون آشپزخانه

اما در طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه دیوار این قسمت همان بتن استفاده شده در قسمت های دیگر است و کابینت ها و قفسه ها و پیشخوان جلوی آشپزخانه همگی از چوب گردو به رنگ سرد هستند و یک سطح چوبی رنگ و رو رفته نارنجی روشن به عنوان دیوار بین فضای آشپزخانه و فضای راهرو اتاق خواب ها است که نشان از تغیر فضاهای خصوصی اتاق ها به فضای عمومی آشپزخانه و نشیمن را دارد .

متریال های بازسازی منزل

بازسازی و دکوراسیون

در فضای نشیمن نیز متریال دیوار ها به دو بخش تقسیم میشود که هر دو بتن هستند اما در نیمه پایینی با روغن شفاف روی آن پوشش داده شده است تا تفاوت رنگی بین این دو نیمه بالایی و پایین ایجاد شود و بافت خشن و خام و طبیعت این متریال به خوبی در این محیط به نمایش گذاشته میشود . هم چنین تخته هایی چوبی سقف و دیوار پشت تلویزیون را تشکیل میدهند و نور هایی که در سقف تعبیه شده اند و به همراه دو پنجره بزرگ در دو طرف فضای نشیمن روشنایی روز و شب این قسمت را تامین میکنند . مبلمانی چرمی به رنگ مشکی نیز در این قسمت قرار دارد که هماهنگ با محیط عمل میکند و این فضا را راحت تر میکند .

فضای داخلی که کاملا بی پروا و شجاعانه از متریال هایی که کمتر در فضاهایی آپارتمانی به چشم میخورد ، استفاده شده است و این تناقض مواد و رنگ ها ، ترکیب بافت های خشن و نورهایی که بر آنها میتابد ، فضای داخلی را دنج تر و مناسب تر میکند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات