طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و بازسازی خانه ی دو دوست در ژاپن

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 16 مهر 1398 در ساعت 12 : 48 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا قصد داریم برترین و جذاب ترین آثار معماری در جهان را برای شما معرفی کنیم ، امروز در ادامه روند مجموعه مقالات مربوط به طراحی دکوراسیون منزل و بازسازی و تعمیرات ساختمان  قصد داریم یکی از پروژه های مربوط به طراحی خانه ای در کشور ژاپن را برای شما معرفی کنیم . این خانه 80 متری در سال 2012 ساخته شده است .

کانسپت طراحی داخلی منزل

بازسازی و تعمیرات ساختمان

این پروژه بازسازی منزل یک واحد آپارتمان در ژاپن است . این خانه برای دو دوست طراحی شده است که به دلیل شغلشان مجبور شدند از شهر خودشان به شهر کوبه نقل مکان کنند و تصمیم گرفتند خانه ای کوچک در این شهر را خریداری و دست به تغییرات آن بزنند. این خانه با یک دکوراسیون لوکس مینیمال توانسته است فضایی جذاب و مناسب را برای این دو دوست به وجود آورد .

بخش ها و فضاهای دکوراسیون داخلی

با نگاهی به فضاهای داخلی این بازسازی ساختمان  میبینیم که تمام نیاز های زندگی ساکنین این خانه در فضایی مناسب ایجاد شده است . یک فضای نشیمن بزرگ که کمد های لباس ها و انباری خانه در آن جای گرفته است و فضایی وسیع برای ذخیره و نگهداری وسایل و لباس های این دو فرد را ایجاد کرده است . در این فضای نشیمن تنها یک کاناپه راحتی پارچه ای خاکستری رنگ وجود دارد و هیچ مبلمان اضافه ی دیگری در آن به چشم نمیخورد . این کار ضمن اینکه هزینه های خرید وسایل این دو فرد را کاهش داده است ، سالنی بزرگ را ایجاد کرده است که میتوان از آن استفاده های دیگری کرد و برای برپایی مهمانی های دوستانه مختصر این دو دوست فضایی مناسب ایجاد شود . هم چنین طراحی یک تراس جذاب و دلنشین که فضای شهری و طبیعی شهر را میتوان از آنجا به خوبی مشاهده کرد در کنار این فضای نشیمن ، برای برپایی این مهمانی ها میتواند فضایی موثر و دنج باشد . هم چنین شیشه هایی سرتاسری که تراس را به فضای نشیمن و آشپزخانه متصل میکند وظیفه نوررسانی به این دو فضا و هم چنین کل خانه را بر عهده دارند .

دکوراسیون آشپزخانه

بازسازی و دکوراسیون آشپزخانه

اما در کنار این فضای نشیمن آشپزخانه وجود دارد که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه یک پیشخوان چوبی هم محل کار با وسایل ، قسمت پخت و پز و سینک را در خود جای داده است . علاوه بر آن ، این پیشخوان به عنوان میزی برای غذاخوردن نیز استفاده میشود . یخچال نیز در داخل دیوار با یک فرورفتگی کوچک جای گرفته است .

در پشت این آشپرخانه نیز فضای شست و شو لباس ها و در پشت آن حمام قرار دارد . در پشت حمام نیز اتاق خواب قرار دارد.

ایده های مختلف دکوراسیون داخلی

اما ایده ی طراح برای اتصال فضایی قسمت های مختلف خانه این بود که از هر نقطه ای میتوان به فضای دیگر اشراف داشت . در داخل فضای شست و شو یک پنجره ی بازشو تعبیه شده است که از آنجا به قسمت آشپزخانه دید مستقیم دارد و از داخل حمام نیز یک پنجره به سمت اتاق خواب باز میشود .

مجری دکوراسیون

اما ایده ی طراح و مجری دکوراسیون داخلی برای اتاق خواب این بود که هیچ دری در آن قرار ندارد و تنها با درب شیشه ای میتوان اتاق خواب را از تراس اتاق خواب جدا کرد . این تراس که در اتاق خواب در زیر سقف قرار دارد به عنوان گلخانه عمل میکند و ساکنان خانه با قرار دادن گلها و گیاهان متعدد که پنجره های بزرگ وظیفه نور دهی به این فضای گلخانه را بر عهده دارند ، توانسته اند فضایی دلنشین را ایجاد کنند . هم چنین ورودی خانه نیز در این قسمت قرار دارد . در اتاق خواب نیز تنها یک تخت دو نفره قرار دارد . یک میز کار نیز که بر روی دیوار نصب شده است فضایی برای کار و مطالعه را به وجود آورده است .

حال اگر نگاهی به متریال های این خانه بیندازیم متوجه تم کرم رنگ و گرم در این خانه میشویم . استفاده از متریال چوب در تمام فضاهای این خانه کمک کرده است که این فضا به فضایی گرم و دلنشین تبدیل شود . در کنار این متریال چوب رنگ کرم نیز به عنوان رنگ دیوار ها به کار رفته است تا هارمونی فضایی جذابی را برای خانه ایجاد کند .

کفپوش استفاده شده در این خانه نیز چوب است که در دو رنگ میباشد . یکی چوب درخت گردو روشن و دیگری چوب بلوط که رنگی قهوه ای تر به خود گرفته است که استفاده از این دو نوع چوب برای تقسیم بندی فضا ها صورت گرفته است. به طور مثال کفپوش فضای نشیمن از چوب درخت گردو است اما در حریم آشپزخانه کفپوش چوب بلوط قرار دارد .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات