طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و بازسازی انبار متروکه به دفتر طراحی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 10 شهریور 1398 در ساعت 12 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه در جهان بازسازی ساختمان  در خیلی از مواقع مهم تر از طراحی و اجرای ساختمان های جدید است . اینگونه خیلی از ساختمان هایی که از لحاظ معماری دارای ارزش فراوانی هستند ولی به دلیل گذشت زمان و فرسودگی قابل سکونت نیستند را میتوان از طریق بازسازی و تعمیرات ساختمان  دوباره قابل استفاده کرد .

پروژه ای که امروز تصمیم به بررسی آن در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی هیرادانا گرفتیم بازسازی و دکوراسیون داخلی دفتری در شهر برنو جمهوری چک است .

این ساختمان که از یک طبقه و یک بالکن تشکیل شده است یکی از قدیمی ترین ساختمان های شهر برنو است که تبدیل به یک دفتر طراحی و یک مکان عالی برای ایده پردازی برای طراحان شده است . این مکان با هدف ایفای یک نقش موثر در تحول شهری و اقتصادی محله و تبدیل یک مکان متروکه به فضای پر جنب و جوش طراحی شده است . این ساختمان که در سال های اولیه قرن نوزدهم توسط یکی از تجار فعال به عنوانی انباری برای نگهداری اموال و کالاهایش احداث شده بود امروزه دارای عملکرد های مختلفی است که این مکان را به محیط عالی و جذاب برای الهام گرفتن طراحان و یک محیط کاری پویا و چالش برانگیز تبدیل کرده است .

با نگاهی به پلان این طراحی دکوراسیون اداری شاهد آن هستیم که کارگاه های آموزشی ، اتاق جلسات و تبادل نظر در طبقه همکف و آتلیه ها و دفاتر طراحان در بالکن نیم طبقه قرار دارد .

طراحی دکوراسیون اداری

هم چنین در طبقه همکف این دکوراسیون اداری با ایجاد یک سالن بزرگ ضمن ایجاد مکانی برای ایجاد روابط اجتماعی بین کارکنان و فضای نشیمنی بزرگ و وسیع میتوان با یک تغییر چیدمان مبلمان آن را تبدیل به یک سینمای هنری کرد تا فیلم های مربوط به فعالیت این تیم طراحی برای ایده گرفتن و نمایش آثار مرتبط با کارشان را در آن نشان داد .

هم چنین معمار این ساختمان را مجهز به عایق صوتی و حرارتی کرده است که این کار با نصب یک نوار لاستیکی مداوم در امتداد دیواره های آن و استفاده از متریال مناسب این کار انجام شده است .

اجرای دکوراسیون اداری

اما  از دیگر نکات این طراحی این بوده است که با مشاهده ی متریال استفاده شده در این دو طبقه متوجه تفاوت متریال های به کار برده خواهیم شد. در طبقه همکف از گچ های سفید برای پوشش دیوار ها و چوب برای کف فضا استفاده شده است . هم چنین میز ها  و صندلی ها و قفسه هایی که به سبک و سیاق گذشته طراحی شده است . اما در بالکن نیم طبقه از متریال های قدیمی انبار متروکه استفاده شده است . آجر های بنا در پوششی از بتن که همان حس قدیمی و کهنگی گذشته ی تاریخی این مکان را یاد آور میشود . در کنار آن استفاده از متریال چوبی که کاملا از مواد بازیافت شده از متریال قدیمی ساختمان ساخته شده است و الواری هایی که نقش تیر را در سقف ایفا میکنند به زیبایی در فضا شسته اند و همان حالت و حس کهن را به یاد می آورد . هم چنین مبلمان این فضا نیز  از همین مواد چوبی ساخته شده است که مبلمان کار طراحان و آتلیه ها را تشکیل میدهد .

استفاده از چراغ های مطالعه قدیمی بر روی میزهای کار طراحی از دیگر ایده ای معمار برای برقراری حال و هوای گذشته در این دفتر است .

هم چنین در این طراحی داخلی اداری فضای استراحت ایجاد شده در قسمتی از این ساختمان با کاناپه های راحتی و گلدان هایی که به صورت آویز از سقف و در سطحی از دیوار قرار دارند این فضا را به یک محیط آرام و عالی برای استراحت کارکنان تبدیل کرده است .

بازسازی دکوراسیون اداری

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات