طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و اجرای نمای ویلا در ارومیه

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 3 خرداد 1399 در ساعت 15 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در این متن سعی داریم سبکی را در زمینه ی طراحی نمای ساده و مینیمال معرفی کنیم که شما را عاشق نماهای بتنی می کند. معماری بروتالیست نامی است که به این سبک زیبا و منحصر به فرد داده شده است. در این سبک ، ساختمان ها کاملا با بتن ، بدون روکش و دیگر عناصر کاربردی طراحی می شوند. از دیگر ویژگی های این سبک ساده و در عین حال جذاب می توان به هندسه ی مکرر گوشه دار قابل توجه ، و نمایان سازی بافت فرم های چوبی در نمای بنای سیمانی اشاره کرد. اگر می خواهید ویلای خود را به این سبک جذاب ، مینیمال و ساده طراحی کنید ، برای آشنایی بیشتر با ویژگی های آن و الهام گرفتن از ایده های موفق و جذاب ، با ما در شرکت معماری  هیرادانا همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید. همچنین شما می توانید طراحی نمای ویلای خود را با خیالات راحت و بدون هیچ نگرانی از نتیجه ی طراحی ، به نیروی جوان و ماهر شرکت معماری هیرادانا در شعبه ی ارومیه بسپارید تا نمای ویلای شما را در نهایت زیبایی و مطابق با سلیقه ی شخصی شما طراحی کنند.

همان طور که گفته شد ، زمانی یک ساختمان جزئی از معماری بروتالیست محسوب می شود که نمایی چهار گوش ، قالب دار و خشن را از طریق مصالح ساختمانی ، نما ، شکل و در برخی موارد تاسیسات بیرونی ، به نمایش بگذارد. به جز بتن ، از دیگر مصالح این سبک جذاب می توان به آجر ، شیشه ، فولاد و سنگ های ناصاف گابیون که به اسم تراپیون هم شناخته می شوند ، اشاره کرد.

طراحی و اجرای نمای ویلا در ارومیه

اولین مورد که به بررسی آن خواهیم پرداخت ، میزان توجه به عناصر طبیعی در این سبک است. از عناصر طبیعی در طراحی نمای ویلای خود استفاده کنید تا این سبک را در نهایت زیبایی در نما ، به نمایش بگذارید. به طور مثال حجم بتنی عظیمی در طبقه ی فوقانی این خانه به صورت خشن طراحی شده که یک گوشه ی آن کاملا روی سنگ طبیعی قرار داده شده است. برای جلوه ی بیشتر این سنگ در نمای ساختمان طراحی شده به سبک بروتالیست ، در اطراف پایه ی سنگی چراغ هایی قرار داده شده است تا با نورپردازی جذاب بر روی این سنگ ، در تاثیر و جلوه ی آن اغراق بیشتری شود.

طراحی و اجرای نمای ویلا در ارومیه

از ترکیب زیبای متریال های شیشه و بتن استفاده کنید. برای مثال در اجرای نمای ساختمان این خانه در اندونزی که شامل یک سایبان بتنی بزرگ به عرض 6 متر و دیوارهای شیشه ای است ، متریال شیشه و بتن در کنار هم نمایی جذاب و شگفت انگیز را طراحی کرده اند. این سایبان در پاسخ به باران شدید ، و به عنوان سرپناه و محافظی در برابر نور خورشید طراحی و اجرا شده است. از دیگر ایده ها در ترکیب شیشه بتن ، مرئی ساختن طبقه ی زیرین است. شما می توانید با انتخاب متریال شیشه ای برای همکف ساختمان خود زیر قطعه ای بتنی ، همکف خود را به صورتی شگفت انگیز ، نامرئی طراحی کنید. در طراحی نمای خود از عظمت صفحات یک پارچه سنگی و یا بتنی بهره بگیرید. به طور مثال در طراحی این نمای ساده ، صفحات سنگی جامد نمای ساختمان را چشمگیرتر جلوه داده اند.

طراحی نما با الهام از بازی برج هیجان ( جنگا ) !

طراحی و اجرای نمای ویلا در ارومیه

با چیدمان بلوک های عمودی در حال صعود ، نمای این ویلای محسور کننده به زیبایی و با جلوه ای بسیار چشمگیر طراحی شده است. حجم بیرونی ساختمان خود را جامد و مختصر طراحی کنید . اجرای نمای ساختمان طراحی شده به این صورت به راحتی قابل بازسازی و یا تغییر نمی باشد و همان طور که معمار طراح آن در نظر دارد ، باقی خواهد ماند. این حس ماندگاری علاوه بر آن که سبک بروتالیسم را در طراحی نمای ما به ارمغان می آورد ، در طراحی نمای مدرن بسیار جذاب است.

با طراحی ویژه ی ورودی ، خانه را غیر قابل نفوذ جلوه دهید. در این خانه همان طور که گفته شد درب ورودی به گونه ای طراحی شده است که غیر قابل نفوذ به نظر برسد ، به این صورت که تمام پنجره ها در ارتفاع و در قسمت جانبی قرار گرفته اند تا نما چهره ای جامد و استوار را به نمایش بگذارد.

طراحی و اجرای نمای ویلا در ارومیه

با ایجاد شکافی که در طراحی نمای ساختمان بعدی ایجاد شده است ، قطعه ای بلند که از دو قسمت تشکیل شده به وجود آمده است تا پرتوی نوری گرم از لای شکاف آن نمایان شود. این نورپردازی ویژه با اغراقی که در جلوه ی نما به وجود می آورد ،  یک نقاشی مقناطیسی را به نمایش می گذارد.

طراحی نما برای عاشقان هنر

طراحی و اجرای نمای ویلا در ارومیه

شما می توانید با ایجاد برش هایی در سطح نمای بتنی ، جلوه ای از یک تندیس بزرگ و زیبا را به وجود آورید که سرتاسر آن ، مجموعه ای از قطعات هنری غول پیکر خوانده می شوند.

با استفاده از قطعات و یا صفحات کوچک تر قطعه های بزرگ و کلی به کار را رفته در نما را خرد کرده و به طراحی بپردازید. در طراحی این خانه ، عناصر مدولار ، یک عمارت با طراحی و اجرای نمای مدرن را که در شهر ساخته شده پنهان می کنند. همچنین در نمای آن با استفاده از کرکره های تزیینی با طراحی سنتی ، از تابش نور شدید آفتاب جلوگیری می شود و علاوه بر سایه اندازی ، امکان تهویه را برای این ساختمان فراهم می کند.

همان طور که در ابتدای متن گفتیم ، یکی از ویژگی های این سبک ، نمایان سازی بافت فرم های چوبی و برقراری تعادل طبیعی است. برای آشنایی با ایده های بیشتر در این زمینه به این خانه توجه کنید. در طراحی نمای مدرن  و جذاب این خانه ، استفاده از بتن به طبقه ی زیرین محدود می شود و در طبقه ی بالا دیوارها به طور کامل با چوب طبیعی پوشانده شده اند تا یک تعادل زیبا بین سرما گرما ، یا به طور کلی تعادل بین ساخته ی دست انسان و محیط طبیعی برقرار شود.

طراحی و اجرای نمای ویلا در ارومیه

در طراحی نمای خانه ی بعدی یکی از پایه ها تا حدودی باریک اجرا شده است تا طراحی بتنی انتهای این خانه به زیبایی نشان داده شود. همچنین در این پایه ی باریک با ایجاد یک برش دایره ای شکل ، مقاومت و پایداری قطعه کم تر جلوه داده شده است که باعث می شود طراحی آن جذاب تر و شگفت تر انگیز تر به نظر برسد.

آجرها علاوه بر ایجاد حس جامد ، استوار و سخت ، باعث یکپارچه نمایش دادن نما می شوند. یک ایده ی بسیار زیبا و جذاب برای طراحی نمای بسیار زیبا و چشمگیر ، به کار بردن آجرهای طوسی رنگ در نما است حتی می توانید این آجرها را در طراحی ستون هایی که نگه دارنده ی تراسی بتنی هستند ، به کار ببرید و یک ترکیب زیبا را در نمای خود به وجود آورید.

 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات