طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی با بتون اکسپوز

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 22 دی 1398 در ساعت 15 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل ، متریال هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده میشود اهمیت بالایی در  زیبایی و جذابیت خانه دارند و میتوانند عملکرد و کیفیت فضایی را در دکوراسیون داخلی منازل ایجاد کنند . برای انتخاب متریال مناسب با فضا باید ویژگی های زیادی را در نظر داشته باشیم ، از نوع کاربری فضا ، ابعاد و فرم محیط ، رنگ ها و مبلمان استفاده شده در خانه و مواردی دیگر که میتواند ما را در داشتن متریال مناسب با فضا کمک کند . متریال هایی مانند چوب ، آجر ، سنگ و کاشی و سرامیک جز متریال های معروف در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی منازل به شمار میرود .  اما یکی از متریال هایی که کمتر به حضور آن در تعمیرات ساختمان فضای داخلی منازل توجه شده ، متریال بتن است . بتن در نمای ساختمان کاربرد های بیشتری دارد اما در طراحی دکوراسیون داخلی کمتر به آن پرداخته شده است .

1 - نقش بتن در دکوراسیون داخلی

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی با بتون اکسپوز

شاید خیلی ها این نظر را دارند که بتن برای فضاهای صنعتی و ماشینی مناسب است و برای فضاهای داخلی منازل کاربرد ندارند .  اما با پیشرفت این متریال در صنعت ساختمان سازی بتن به عنوان ماده ای که هم به عنوان کفپوش و هم برای استفاده در دیوار ها جذابیت دارد ، مورد کاربرد است . کفپوش های بتنی با ظاهری آبستره ، ظاهری زیبا و ممتاز را برای منازل ایجاد کرده اند و در مقایسه با کفپوش های چوبی قیمت ارزان تری دارند و در خیلی از مواقع کیفیت بهتری از آنها را نیز دارند . به غیر از کفپوش ها ، دیوار های بتنی نیز از دیگر موارد استفاده از بتن در فضای داخلی ساختمان ها است . تنوع بافت از زبر و خشن گرفته تا نرم و لطیف این متریال باعث شده است بتوان نمونه های زیبایی از این دیوار ها را در دکوراسیون لوکس منازل ایجاد کرد . البته باید دقت داشت که استفاده از این دیوار های بتنی به تنهایی در دکوراسیون استفاده نشود بلکه در کنار متریال های دیگر یک هارمونی فضایی مناسبی را ایجاد کرد . زیرا استفاده ی بیش از حد از این متریال میتواند باعث بی روح شدن و کسل کننده شدن محیط شود .

2 - مزیت های بتن در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی با بتون اکسپوز

از مزیت های این متریال در دکوراسیون داخلی منزل میتوان به موارد زیر اشاره کرد .

ارزان بودن این متریال نسبت به متریال هایی مانند سنگ ، چوب و آجر

تنوع بافت این متریال که برای فضاهای متفاوت از کاربری صنعتی گرفته تا فضاهای مسکونی کاربرد دارد

متریالی است که هم برای طراحی در نما و هم در دکوراسیون داخلی میتوان از آن استفاده کرد.

این ماده را میتوان به راحتی تمیز کرد و اثرات گرد و غبار و کثیفی را با یک پارچه و تمیز کننده از بین برد .

3- متریال های مناسب در کنار بتن

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی با بتون اکسپوز

همانطور که میدانید بتن متریال سنگینی به حساب می آید و استفاده ی زیاد و حداکثری از این متریال در فضای داخلی خانه میتواند فضایی زمخت و خسته کننده به وجود آورد . برای این که بتوانیم استفاده از بتن در طراحی داخلی منزل را به تعادل برسانیم باید از متریال های مناسب در کنار آن استفاده کنیم . یکی از این متریال ها ، چوب است . چوب به علت ماهیت گرم و طبیعی که دارد میتواند در کنار ماهیت سرد و خنثی بتن ، فضاهای مدرن و جذاب را برای منازل ایجاد کند .  هم چنین رنگ مورد استفاده برای بتن نیز اهمیت دارد . استفاده از تم های رنگی متضاد میتواند حالت بهتری برای بتن ها به وجود آورد و فضا را منحصر به فرد تر کند .  متریال مناسب دیگر در کنار بتن ، سنگ است . سنگ و بتن برای استفاده در آپارتمان ها ی بزرگ و وسیع که حضور آنها باعث سنگینی فضا نشود ، زیبایی خاصی به فضا میبخشد .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات