طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نما با به کارگیری المان های مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 11 بهمن 1396 در ساعت 12 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 در دوران و عصری زندگی میکنم که مانند گذشته فقط نمیتوان به دنبال یک سرپناه با هر شکل و طرحی بود.امروزه علاوه بر اینکه یک ساختمان باید نقش سرپناه را برای ما ایفا کند بلکه باید نمای زیبایی نیز داشته باشد.نمای یک ساختمان نقش مهمی در زیبایی شهر و نظم بخشیدن به ظاهر شهر دارد.در کلان شهر ها تعداد بسیار زیاد و میلیونی ساختمان ها و مرکز تجاری و اداری وجود دارد.بسیاری از کارشناسانی که در امور شهری صاحب نظر هستند بر این باورند که نمای ساختمان ها در زیبایی شهر ها تعیین کننده و بسیار حائز اهمیت است.

طراحی نما نیز از گذشته تا بحال دستخوش تغییرات زیادی بوده و در هر عصر و دوره های مشخصی نماهای ساختمان ها تغییرات زیادی را دربر داشته اند.با نگاهی به گذشته کشور خودمان متوجه میشویم که نمای ساختمان تغییرات زیادی را در گذشت زمان داشته است.امروزه با گذشت زمان پیشرفت تکنولوژی و همچنین به روز شدن مد تاثیر خود را بر روی نمای ساختمان ها نیز گذاشته است.

طراحی نمای مدرن یکی از روش و سبک هایی است که از المان ها و خلاقیت های مدرن در طرحی بهره برده است.البته در طراحی مدرن نظر و عقیده مالک ساختمان میتواند تاثیر گذار باشد و به صورت ترکیبی و تلفیقی انجام شود.در موارد بسیاری مشاهده شده است که در طراحی مدرن نمای ساختمان از تلفیق و ترکیب کلاسیک و مدرن استفاده شده است که البته خروجی خوب و بسیار زیبایی نیز داشته است.

طراحی نمای ساختمان به سبک مدرن نیز برای ساختمان مسکونی و تجاری ممکن است متفاوت باشد.هر چه که برای طراحی نمای مدرن یک ساختمان مسکونی انجام میشود، برای یک مجتمع تجاری یا اداری پیاده سازی نمیشود.

فضاسازی و همچنین عمق از جمله خصوصیات بارز در طراحی نمای مدرن ساختمان به شمار میرود.متخصصین طراحی نما با الهام گیری از طبیعت یا ساختمان های مجاور دیگر میتوانند به طراحی ساختمان کمک کنند.

در طراحی نمای مدرن حتما لزومی ندارد تا نما به صورت موازی و با هماهنگی عناصر در شکل و جنس طراحی و تولید شود.استفاده از وزن و ناهماهنگی در طراحی نمای مدرن بسیار تاثیر گذار خواهد بود.البته انتخاب نوع متریال نیز بحث دیگری دارد.

در طراحی نمای مدرن متریال های متفاونی نیز به کار گرفته میشود.در طراحی نمای مدرن بر خلاف سبک کلاسیک که از بعضی متریال ها در ساخت ان استفاده میشد، از مترال های مختلفی میتوان استفاده نمود.از جمله متریال های بسیار مهم و رایج برای طراحی نمای مدرن تراورتن میباشد.طراحان و کارشناسان طراحی نما میتوانند با بکارگیری از این نوع سنگ طرح های بسیار زیبایی را برای نمای ساختمان خلق کنند.سنگ های سفید،نقره ای و موجدار از جمله سنگ هایی هستند که کاربرد فراوانی در طراحی نمای مدرن دارند.از دیگر متریال ها میتوان به چوب ترموود اشاره کرد که کاربرد فراوانی دارد.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات