طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نمای کلاسیک ساختمان مسکونی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 11 بهمن 1396 در ساعت 12 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ایران هنوز مفهوم بسیاری از ایده های طراحی نما به طور دقیق مشخص نیست این عدم شفافیت در بخش طراحی نمای کلاسیک ساختمان مسکونی بیشتر به چشم می آید و دلیل آن نیز این است که بسیاری از افراد طراحی نمای کلاسیک ساختمان مسکونی را همان طراحی نمای رومی می دانند و همین مسئله سوالات زیادی را در ذهن افراد مختلف ایجاد کرده است که آیا طراحی نمای کلاسیک ساختمان مسکونی همان طراحی نمای رومی است؟ طراحی نمای رومی چیست؟ و اینکه طراحی نمای رومی ازچه زمانی در ایران وارد شده است. به همین منظور در این مقاله از شرکت دکوراسیون داخلی  هیرادانا قصد داریم تا در مورد طراحی نمای کلاسیک ساختمان مسکونی صحبت کنیم تا بلکه توانسته باشیم در رابطه با رفع ابهام در این زمینه قدمی برداشته باشیم.

شاید بتوان گفت که طراحی نمای کلاسیک ساختمان مسکونی در ایران به قبل از اسلام باز می گردد که با توجه به آثار به جای مانده از تخت جمشید می توان این برداشت را داشت که استفاده از سرستون ها ، مجسمه های سنگی و کتیبه ها در نمای ساختمان در آن زمان رواج داشته است، این در حالی است که در اپراطوری یونان نیز چنین طرح و نقشی را بر روی ساختمان های خود پیاده سازی می کردند. در طی تاریخ با جنگهای بی شماری که بین ایران و روم اتفاق افتاد و همچنین تبادل فرهنگی که بین این دو کشور رخ داد باعث شد تا امروزه وقتی صحبت از طراحی نمای کلاسیک ساختمان مسکونی نا خداگاه به سمت نمای ساختمان رومی کشیده شده و از این طرح ها برای نمای ساختمان خود استفاده نماییم.

طراحی نما در برخی مناطق منطبق با شرایط محیطی تفاوت هایی دارد به عنوان مثال در شهر یزد به دلیل هوای گرم و آفتاب اقدام به طراحی نماهایی می کنند که بر روی بالا آنها از بادگیر استفاده شده و باید علاوه بر توجه به نمای کلی ساختمان و همچنین مطابقت آن با خانه های همجوار به هماهنگی نمای کلی با بادگیر نیز باید هماهنگی داشته باشد و بیشتر به اینگونه نما ها طراحی نمای کلاسیک ساختمان مسکونی گفته می شود.  در طراحی نمای کلاسیک به سبک رومی بیشتر تمایل به استفاده از سنگ های با شکل و شمایل کم به چشم میخورد به همین خاطر نسبت به نمای کلاسیک ایرانی از پیچیدگی و جزئیات کمتری برخوردار است.

با توجه به اینکه تقاضا برای استفاده از نمای رومی در ساختمان ها افزایش پیدا کرد این نوع طراحی نما از یک حالت لاکچری به یک نوع نمای متوسط و سطح پایین تبدیل شد و هزینه های اجرای آن بر روی ساختمان به شدت کاهش یافت و بسیاری از افراد توانستند نمای ساختمان خود را به نمای رومی مزین کنند.

در صورتی که شما از طرفداران استفاده از طراحی نمای کلاسیک ساختمان مسکونی هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا برای دریافت نتیجه بهتر در رابطه با طراحی نمای خود داشته باشید با شماره های ذکر شده در سایت تماس گرفته و از بخش پشتیبانی و فروش شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا مشاوره رایگان دریافت نمایید.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات