طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نمای کلاسیک رومی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 4 آذر 1396 در ساعت 14 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شکل دیگری از طراحی نما که در ادامه این بخش از مقالات شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا به معرفی آن می پردازیم، طراحی نمای کلاسیک رومی است. در حال حاضر یکی از متداول ترین انواع طراحی نمای کلاسیک ، استفاده از نمای کلاسیک رومی می باشد. در طراحی نمای کلاسیک رومی بیشتر از پوشش سنگ تراورتن استفاده می شود. این نوع طراحی به دلیل زیبایی های خاص نظر بسیاری از افراد را به خود جذب کرده است. پیچیدگی در معماری نمای کلاسیک رومی و استفاده از سنگ های تراورتن جلوه ای لوکس و اشرافی در نظر مردم ایجاد کرده و به همین جهت مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است. مورد دیگری که باعث روی آوردن بسیاری از طراحان به نمای کلاسیک رومی شده است کشف معادن بسیاری از سنگ تراورتن می باشد.

بسیاری معتقدند که نمای کلاسیک روم متعلق به روم بوده و جایگاهی در طراحی ایرانی ندارد در صورتی که این طراحی نمای کلاسیک تاریخ وسیعی را در بر گرفته است و ایران باستان نیز از این نوع طراحی در طراحی های خود استفاده می کرده است.

طراحی نما رومی اگر با اصول خود انجام شود بسیار گرانقیمت می باشد ولی در بسیاری از آپارتمان ها از این طرح با روش ها و کیفیت های مختلفی استفاده می شود و حتی گاهی از سیمان به جای سنگ در این نوع طراحی استفاده می شود که به نمای رومی سیمانی معروف می باشد.

مشخصات ویژه ای در طراحی نمای کلاسیک رومی دیده می شود که از آن جمله می توان به استفاده از ستون های کوتاه تزئینی در کنار دیگر ستون ها، استفاده از ستون های دایره ای شکل، استفاده از سرستون ها و کله گاوی، استفاده از کمان های زمخت که بر روی آن ها نقش برجسته وجود دارد، استفاده از انواع کتیبه، هلال و قاب پنجره و بسیاری دیگر از موارد اشاره کرد.

بر اساس بودجه در نظر گرفته شده برای طراحی نمای کلاسیک می توان بعضی از المان ها را حذف و یا اضافه کرد و هرچه بودجه کمتری برای طراحی نما در نظر گرفته شود بسیاری از ریزه کاری ها را در طراحی رومی حذف می کنند. ستون ها و سر ستون ها و بسیاری دیگر از المان های طراحی باید براساس ساختمان اندازه گیری و طراحی شود و نمی توان از یک طراحی برای چند ساختمان استفاده کرد.

ایجاد حجم در این نوع طراحی نما برای استحکام و زیبایی نما بسیار پر اهمیت می باشد ولی در بسیاری از موارد برای پایین آوردن هزینه، حجم ها را با استفاده از میلگرد و یا پروفیل های سبک ایجاد می کنند که ممکن است انجام این کار در آینده شما را از نظر مالی و حتی جانی با مشکل جدی و خطراتی روبرو کند.

استفاده از حجم های بی کیفیت یکی دیگر از عواملی می باشد که قیمت کار را بوسیله آن پایین می آورند. در این روش برجستگی هایی مثل سر ستون ها و کمان ها که باید حتی الامکان یکدست باشند را از قطعات ریز ضایعات سنگ درست می کنند که بوسیله چسب آن ها را به هم می چسبانند ولی انجام این کار در درست کردن احجام به این گونه باعث می شود که احجام به مرور زمان و بر اثر تغییرات آب هوایی خرد شده و بریزند و خسارات جبران نا پذیری را بوجود آورد.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات