طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نمای ساختمان با دیوار سبز

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 16 فروردین 1399 در ساعت 17 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نمای ساختمان شما ، نمایان ترین عنصر در ساختمان است زیرا اولین چیزی است که مخاطب آن را می بیند.بنابراین طراحی آن باید بهترین نحو انجام شود.

استفاده از دیوار سبز در نمای ساختمان باعث ایجاد حس پویایی ، سرزندگی و زیبایی فضاهای شهری می شود.با توجه به این مسئله که امروزه با گسترش شهرها و افزایش شهر نشینی از طبیعت و فضای سبز دور شده ایم ، طراحی نمای ساختمان  به صورت نمای سبز علاوه بر زیبایی که به شهر می بخشد می تواند مفید و بسیار کاربردی عمل کند.همچنین به علت پرهزینه تمام شدن خرید زمین در شهرها ی بزرگ و ایجاد فضای سبز افقی ، اجرای فضای سبز عمودی جایگزین مناسب تری می تواند باشد.

برای آشنایی بیشتر با این نماهای سبز همراه ما در شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان  هیرادانا باشید و این مقاله را از دست ندهید.

دیوار سبز در طراحی نما

طراحی نمای ساختمان با دیوارسبز

امروزه دیوار سبز به موضوعی مهم تبدیل شده است و افراد بسیاری آن را جدی گرفته اند همچنین در طراحی نمای ساختمان خود به کار می برند. از فواید و مزایای اجرای نما به این سبک که به نوعی طراحی نمای مدرن  محسوب میشود می توان به عایق صوتی ، حرارتی ، تامین زیستگاه برای پرندگان ، هوای پاک و... اشاره کرد.

دیوارهای سبز ارزان نیستند.علاوه بر هزینه ی اجرا ، نگه داری و تعمیر آن ها از دلایل ارزان نبودن اجرای این نماها هستند.اما هیجان و مزایایی که این سبک ارائه می دهد هزینه ی زیاد آن را توجیه میکند.

یک متخصص در زمینه ی دیوارهای سبز می گوید درک خطر اجرای اینگونه نماها ، پذیرش این دیوارها را دشوارتر و کند تر کرده است. زیرا در این نماها به دلیل استفاده از ساختار های ویژه ، گیاهان و خاک ، وزن نما زیاد شده که ممکن است باعث دردسر و ایجاد مشکلاتی شود.اگر از بتون یا فولاد در طراحی نما استفاده کنیم می دانیم این کار را چگونه انجام دهیم ولی در مورد اجرای پوشش گیاهی در نما همه چیز ممکن است تغییر کند.

روش های مختلفی برای اجرای نمای ساختمان  سبز وجود دارد.در یکی از این روش ها برای ایجاد یک صفحه ی زنده از بالا رفتن پیچک ها و گیاهان رونده استفاده می کنند. این گیاهان به دوره سیم های کابلی ، شبکه توری ، داربست ها و یا سازه هایی از جنس چوب و فلز که از قبل به این منظور ایجاد شده اند می پیچند ، رشد می کنند و بالا می روند.

همچنین شما می توانید با قرار دادن باکس های گل و گیاه با فاصله ای منظم از هم بر روی نما یک نمای سبز ایجاد کنید.به صورتی که سایه ی این دیوارهای سبز در فصل تابستان بر روی نما می افتد و باعث می شود از تابش مستقیم نور خورشید به داخل خانه جلوگیری شود و فضاهای داخلی ساختمان نیز خنک بمانند.

همچنین این نماهای سبز در فصول سرد و بارانی حایلی در برار بارش و رطوبت قرار می گیرند.

به طور کلی دو نوع دیوار سبز داریم

طراحی نمای ساختمان با دیوارسبز

طراحی نما در نوع اول به صورت نمای سبز مستقیم است. به این معنی که گیاهان بدون واسطه به دیوار متصل می شوند. مانند استفاده از پیچک ها و گیاهان بالارونده. از اشکالاتی که این نوع ممکن است برای ما به وجود آورند آسیب زدن به مصالح ساختمان است.

در طراحی و اجرای نمای ساختمان  در دسته ی دوم گیاهان توسط یک سازه به دیوار متصل می شوند.

این دیوارها همیشه سبز نخواهند بود.در حال حاضر طراحان دیوارهای سبز بیان می کنند که هر دو نوع دیوارها در حال پیشرفت هستند زیرا طراحان در می یابند که چه گیاهانی و تحت چه شرایطی رشد می کنند. این نماها ممکن است همیشه به بهترین حالت به نظر نرسند اما در فصل های سرد با خزان برگ های خود ، به نور خورشید اجازه ورود می دهند.

طراحی نمای ساختمان با دیوارسبز

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات