طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نماهای ترکیبی و نماهای تلفیقی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 3 شهریور 1398 در ساعت 13 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همانطور که در مقالات قبلی شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان هیرادانا به این مسئله اشاره داشته ایم طراحی نما از اصلی ترین بخش های بازسازی نما و اجرای نما از صفر تا صد میباشد و به طور کلی طراحی نما اساس و پایه پروژه های بازسازی نما و طراحی نما را در بر میگیرد .  در ادامه طراحی های معماری و فاز یک که فضا بندی و بخش های مختلف ساختمان و فرم کلی بیرونی را تعریف مینماید نوبت به طراحی نما میرسد که دیدگاه کلی ما از ساختمان تا حد زیادی وابسته به نمای ساختمان میباشد . در این مقاله بیشتر تمرکز ما بر توضیح سبک ترکیبی و یا تلفیقی در طراحی نما است تا شما عزیزان بیشتر با این نوع از طراحی نما آشنا شوید ، همچنین شما عزیزان میتوانید از بخش پروژه های شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان هیرادانا دیدن فرمایید تا با نمونه پروژه های ما در زمینه طراحی در سبک های مختلف مانند طراحی نمای کلاسیک ، نمای مدرن و یا نمای تلفیقی و نمای ترکیبی آشنا شوید .

ترکیب سبک های طراحی نما

راه های زیادی برای طراحی نمای ترکیبی وجود دارد که یکی از اولین روش ها برای سبک ترکیبی شروع طراحی با خود طرح است . با دانستن و دانش بر سبک های مختلف طراحی نما میتوانید شروع به طراحی نمای خود در سبک تلفیقی و یا ترکیبی داشته باشید تا در نهایت به یک طرح زیبا و منحصر به فرد برسید . در مراحل طراحی میتوانید مانند نمای کلاسیک از سرستون ها و یا ستون ها و المان های دیگر نمای رومی بهره ببرید . در کنار این مسئله میتوانید از آجر برای تکمیل نمای خود که نشانی از طراحی نمای مدرن است استفاده کنید . و از ترکیب این دو فاکتور از دو نوع سبک متفاوت و مجزا به یک نمای ترکیبی و منحصر به فرد برسید . البته باید دقت داشته باشید که در طراحی نمای تلفیقی و یا ترکیبی نمای ساختمان نباید بیش از حد شلوغ شود که یکی از رایج ترین اشکالات در طراحی نمای ترکیبی محسوب میشود .

ترکیب متریال های مختلف با هم

در ادامه طراحی نما بعد از ترکیب دو و یا چند سبک طراحی نما با هم  که به طرح اصلی و کلی نمای ساختمان خود رسیدید باید دست به انتخاب متریال های مناسب برای هر بخش و رنگ های آنها در ترکیب با هم اقدام کنید . پیشنهاد شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا استفاده و طراحی 2 و یا 3 نوع از متریال با رنگ های متفاوت است . البته باید به این نکته توجه داشته باشید که ترکیب و تلفیق درست بین متریال ها است که در نهایت سبک نمای شما را به خوبی نشان میدهد و هرچقدر که در این بخش از طراحی نما بیشتر دقت داشته باشید موفقیت پروژه شما بیشتر میشود . از متریال های رایج در بازسازی ساختمان و اجرا و طراحی نما سنگ های تراورتن ، آجر و چوب های ترموود هستند . که با ترکیب درست و رعایت حجم هر یکی از این متریال در کنار هم میتواند نمای شما را یونیک و خاص جلوه دهد . یکی دیگر از متریال هایی که میتواند نمای شما را بسیار خاص و ویژه کند استفاده از ورقه های فلزی و استرچ وال ها هستند که طرح های خاص و مطابق سلیقه شما را میتوانند به راحتی نشان دهند . ولی باید دقت داشته باشید که در نماهای تلفیقی همخوانی ، هارمونی و همبستگی بخش های مختلف و متریال های متفاوت در کنار هم باید به خوبی رعایت شوند در کنار این سه فاکتور اصلی باید به نقاط کانونی که برای نمای خود در نظر میگیرید دقت داشته باشید تا هرچه بیشتر نمای شما باعث جلب توجه بینندگان خود شود .

نورپردازی نمای ترکیبی

در نورپردازی نماهای ترکیبی و یا تلفیقی دست شما در طراحی و اجرا نسبت به دیگر نماهای ساختمانی و سبک های طراحی نما بازتر است . اما بهترین نتیجه را ترکیب نورها و رنگ های مختلف در طراحی نورپردازی برای ساختمان شما به ارمغان می آورد . برای مثال از پیشنهاد های رایج نورپردازی عمودی در بخش هایی است که از سنگ تراورتن به صورت عمودی استفاده کرده اید که این نورپردازی میتواند از بالا به پایین  یا بلعکس صورت بگیرد . در نورپردازی عمودی میزان و شدت نور بسیار حائذ اهمیت است به همین دلیل بهتر است از منابع نوری قوی و با شدت نور زیادی استفاده کنید . در بخش های افقی که بیشتر با متریال آجر پوشش داده میشوند بهتر است که از نورهای نقطه ای و یا نورهای ستاره ای استفاده کنید . یکی از ویژگی این نوع از نورها جلب توجه عابرین و بینندگان به سمت خود است که خود باعث بیشتر دیده شدن نمای ساختمان شما میشود .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات