طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی معماری سانتیاگو کالاتراوا

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 5 مهر 1399 در ساعت 13 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله ما قصد داریم به دیدن تعدادی از آثار شگفت انگیز سانتیاگو کالاتراوا ، این معمار ماهر ، هنرمند ، مجسمه ساز و مهندس سازه اسپانیایی برویم اما قبل از آن می خواهیم تا کمی با خود او هم آشنا شویم و ببینیم او در معماری و طراحی و دکوراسیون داخلی پروژه های خود از چه سبکی پیروی می کند. پس با ما در شرکت معماری هیرادانا همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید.

سبک این معمار توانا بسیار شخصی است و او از جمله معماران مطرح بیونیک و سبک های-تک به حساب می آید ، به صورتی که در طراحی هایش از آناتومی و ساختار جانداران در طبیعت الهام می گیرد. سانتیاگو کالاتراوا آثار فوق العاده و شناخته شده ی بسیاری را تا کنون از خود به نمایش گذاشته است اما بیشترین دلیل مشهوریت او را می توان طراحی پلی دانست که با یک دکل شیبدار نگه داری می شود.

پل کابلی آلامیلو با الهام از طبیعت

طراحی معماری سانتیاگو کالاتراوا

طراحی جذاب و شگفت آور این پل باعث حیرت هر بیننده ای در شهر سویل می شود و با نگاه کردن به سوی آن به یاد یک پرده در حال پرواز ، یا یک قوی نشسته در آب و یا حتی یک کشی قدیمی می افتیم که با فولاد و بتن سفید به نمایش در آمده است. همچنین طول این پل 526 متر می باشد که عرشه پل با دهانه ای به طول 200 متر و ارتفاع دکل 142 متر و زاویه 58 درجه نسبت به خط افق طراحی و اجرا شده است.

برج چرخان با الهام از پیکر و ساختار بدن انسان در حال چرخش

طراحی معماری سانتیاگو کالاتراوا

این آسمان خراش در محوطه ای به صورت مستقل و تندیس وار در شهر مالمو سوئد طراحی و اجرا شده است که الهام گرفتن از بدن انسان در حال چرخش برای طراحی حجم این برج ، آن را به یکی از فوق العاده ترین و بهترین نمونه های معماری بیونیک تبدیل کرده است.

علاوه بر مطالبی که گفته شد ، در طراحی نمای مدرن و مارپیچ این برج 54 طبقه ای ، 9 واحد مکعبی که هر کدام شامل 5 طبقه می باشند به چشم می خورند به این صورت که با صعود به سمت بالا دور هسته ی مرکزی می چرخند و آخرین مکعب 90 درجه ساعتگرد نسبت به پایین ترین سطح چرخش داشته است. همچنین از لحاظ سازه ای ، این آسمان خراش از یک هسته ی مرکزی و یک سازه فولادی خارجی تشکیل شده است.

شهرک علوم و فنون والنسیا با الهام از فرم چشم

طراحی معماری سانتیاگو کالاتراوا

اثر شگفت انگیز بعدی این معمار خلاق و ماهر ، برترین شهرک علوم در سطح جهان ، یعنی شهرک علوم و فنون والنسیا می باشد که این شهرک جذاب به یکی از منحصر به فرد و بزرگ ترین آثار معماری او تبدیل شده است.

همان طور که پیش تر گفته شده ، سانتیاگو کالاتراوا معماری خلاق و هنرمند است بنابراین او در طراحی این شهرک از آب به عنوان عنصر شاخص و انعاکس دهنده معماری استفاده کرد. همچنین نکته ی جذاب در طراحی نمای ساختمان این سازه ، آسمان نمایی است که با الهام از فرم چشم طراحی شده است.

موزه هنر میلواکی برگرفته از پرنده ای در حال بال زدن

طراحی معماری سانتیاگو کالاتراوا

سانتیاگو کالانراوا با طراحی و اجرای این پرنده ی سفید و باوقار، شهرت شهر میلواکی را چند برابر کرد و این بنای شگفت انگیز و بسیار چشم نواز را تبدیل به نماد شهر میلواکی کرده است که در ساحل دریاچه میلواکی آمریکا می درخشد و چشم ها را به سمت خود جذب می کند. این معمار اسپانیایی سازه ای غول پیکر و سفید رنگ را در بالای این بنا طراحی کرده و قرار داده است. این سازه غول پیکر که سایبان نام دارد مانند بال های پرنده باز و بسته می شود ، البته باید بگویم که یکی از مشکل ترین و پیچیده ترین قسمت های طراحی این بنا همین قسمت بال ها بوده است که با سیستم های کنترل بال پرنده و با دقت بسیار فراوان و پیش بینی همه موارد ، کنترل و طراحی شده اند زیرا اگر به خوبی اجرا نشده و از کنترل خارج شوند ، خسارت های زیانبار و بسیار زیادی را به وجود می آورند. در پایان باید بگویم که به طور کلی سانتیاگو کالاتراوا در طراحی بیرونی و طراحی داخلی این بنا ، هم سقف های متحرک و مواج و هم پلی معلق و زیبا را با نوپردازی جذاب و خلاقانه ، به گونه ای هنرمندانه و خارق العاده به نمایش گذاشته است.

طراحی معماری سانتیاگو کالاتراوا

 

5 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات