طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون کلاسیک و طراحی داخلی چه ویژگی هایی دارند؟

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 21 تير 1399 در ساعت 15 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی داخلی کلاسیک  سبک جذاب می باشد که مورد توجه بسیاری از افراد و افراد بزرگسال قرار می گیرد .شما در این سبک نباید به دنبال آرامش و نورهای طبیعی باشید. پرده های حریر ،مبلمان ال شکل، همه از سبک مینیمال می باشد و با سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک متضاد است.

 سبک کلاسیک معمولاً دارای شکوه و جلال بسیاری است. از ویژگی های اصلی آن سلطنتی بودن مبلمان و رنگ آنها است. اگر دقت داشته باشید در مبلمان های سبک کلاسیک از رنگ های تیره و منبت کاری در پایه های آنها استفاده می شود.

 ما امروز در  در این مقاله سعی داریم تا توسط کارشناسان شرکت معماری  هیرادانا زیر و بم دکوراسیون کلاسیک را مورد بررسی قرار دهیم در ادامه با ما همراه باشید.

 در واقع سبک کلاسیک همانطور که از نامش پیداست برخلاف سبک مدرن می باشد. شناخت دکوراسیون و آشنایی با سبک ها در میان مردم به چنده می‌رسد اما با نگاهی به عکس های از تمدن گذشته دکوراسیون کاخ های سلطنتی متوجه خواهیم شد. تمام کاخها و خانه های سلطنتی الهام گرفته از سبک های مختلف دکوراسیون کلاسیک می باشد.

 این سبک ها نه تنها در فضا بلکه برای نقش و نگار چوب و مبلمان وجود دارد .یعنی برای سبک کلاسیک فقط یک مبلمان خاص در فضا وجود ندارد بلکه خود همان مبلمان شاخه‌های مختلفی تقسیم شده که هر کدام سبک خودشان می باشد . از زیرشاخه های سبک طراحی داخلی کلاسیک میتوان به سبک های روکوکو ، باروک ، رنسانس ، فرانسوی و حتی نئوکلاسیک اشاره کرد .

پالت رنگی دکوراسیون کلاسیک

طراحی دکوراسیون کلاسیک و طراحی داخلی چه ویژگی هایی دارند؟

 استفاده از رنگ های غلیظ در این دکوراسیون جایگاه ویژه‌ای دارد .در این سبک بیشتر تاکید را بر با ارزش بودن کالاها میتوان گذاشت .به همین دلیل از رنگ طلایی که نشان دهنده ارزش مالی طلا است استفاده می‌کنند. چوبهایی که با کنده کاری های سلطنتی و برگرفته از سر حیوانات شمشیر؛ گوی استفاده می‌کنند. اغلب از چوب طبیعی گرانقیمت و کمیاب در دکوراسیون داخلی استفاده میشود.

لوسترهای کریستال و پرده های والان دار با پارچه های لوکس از مهم ترین متریال هایی که در این سبک استفاده می‌شود .رنگ‌هایی مانند زرشکی طلایی قهوه ای و آبی صنعتی و غیر بیشترین کاربرد را در طراحی داخلی منزل دارند. در دکوراسیون کلاسیک معمولاً تقسیم‌بندی دیوارها و ابزار کشی آنها بر می خوریم ارتفاع ها بلند باید باشد و از نقاشی طلاکوبی و پتینه و کارهای دستی روی دیوار استفاده بایدکرد.

خانه هایی که به سبک کلاسیک اجرا می شوند می توانند هم ساده باشند و هم سلطنتی و اشرافی شما میتوانید به وسیله آینه کاری شیشه های رنگی طاقچه و ایوان گچبری سقف و درهای چوبی آن را تجملاتی کنید و در کنار آن می‌توانید تنها به وسیله وسایل عتیقه و یادگاری و استفاده از رنگهای خاص آن را به دکوراسیون ساده ولی در عین حال کلاسیک تبدیل کنید.

آینه های دکوراتیو در طراحی داخلی کلاسیک

طراحی دکوراسیون کلاسیک و طراحی داخلی چه ویژگی هایی دارند؟

آینه کاری از اصیل ترین کارهایی است که در دکوراسیون داخلی کلاسیک انجام می‌شود و شیوه‌های سنتی است. این آینه کاری می تواند روی دیوار به صورت آینه قدی یا آبی باشد که قابل آن را به رنگ طلایی و در قسمتی از فضا می توان آن را قسمت بندی کرد.

دیتیل و جزییات در سبک کلاسیک

طراحی دکوراسیون کلاسیک و طراحی داخلی چه ویژگی هایی دارند؟

اگر خانه ای را انتخاب کرده که بافت قدیمی دارد و خودش گچ بری های قدیمی دارد می توانید از همان استفاده کنید اما اگر می توانید از ابزار های باریک و ظریف گچبری بر روی دیوارهای بلند تر استفاده کنیم قطعاً زیباتر خواهد بود برای زیباتر شدن گاهی می‌توان این تقسیم بندی ها را توسط  نقاشیهای  دستی بکشی و به سلیقه خودت آنها را طلاکوب کار کنی

 فرق نمی کند برای پارچه های پرده از چه طریقی استفاده کنیم طرح های ساده با زمینه خونسا یا نقش گل گلی از سبک کلاسیک می باشد.

 دوست دارم ها و چراغ های روشنی از المان‌های هستند که می‌توانند یک فضای کلاسیک را تبدیل به فضای مدرن کند. لوسترهای کلاسیک ای علاوه بر نور مناسب برای فضای ورودی یا نشیمن مناسب هستند. این روزها مدل های بسیاری از چراغ های کریستالی در طراحی داخلی به کار میرود.

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات