طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون منزل و کاربرد های جذاب شیشه

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 در ساعت 15 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شیشه یکی از متریال های پرکاربرد در طراحی دکوراسیون منزل می باشد. شیشه به دلیل شفافیتی که  دارد می‌تواند سنگینی و صلبیت فضای داخلی را کاهش دهد و فضایی بزرگتر و روشنتر برای شما به نمایش بگذارد بنابراین استفاده از آن در فضاهای کوچک توصیه می شود. این متریال نماد ظرافت، شفافیت و روشنی می باشد.

شاید از نظر برخی افراد  کاربردهای شیشه در طراحی داخلی محدود به نظر برسد اما اینطور نیست.

 ظرافتی که در طراحی های شیشه ‌ای به کار می رود باعث شده است که این متریال یکی از گزینه ‌های مناسب در طراحی داخلی به شمار  رود، برای آشنایی بیشتر با کاربردهای این متریال با ما همراه باشید.

  • جداکننده فضا ها

    طراحی دکوراسیون منزل و کاربرد های جذاب شیشه

جدا کننده فضا یکی از پرکاربرد ترین حالت های استفاده  از این متریال در طراحی داخلی  به شمار می رود در فضاهایی که شما قصد دارید ارتباط بصری را بین دو فضا حفظ کنید استفاده از جداکننده های شیشه ای پیشنهاد می شود علاوه بر حفظ ارتباط بصری شیشه  ها فضاها را از هم تفکیک کرده و اجازه می دهند که نور از یک فضا به فضای دیگر راه پیدا کند و فضای روشن تری را برای شما به وجود آورد همچنین به وسیله این پارتیشن ها شما می توانید فضا را بزرگ تر نشان دهید زیرا درعین جداسازی ارتباط آن دو فضا تا حد زیادی حفظ شده است اگر فضای داخلی منزل شما کوچک است بهترین انتخاب برای جداسازی فضاها پارتیشن های شیشه ای می باشد.

  • درب های کشویی شیشه ای

شیشه یکی از متریال هایی می باشد که می توان به وسیله آن درهای کشویی طراحی کرد این درب های شیشه ای مانند پارتیشن های شیشه ای ارتباط بین دو فضا را در عین تفکیک فضا ها برقرار می کند و اکثراً  در حمام و سرویس های بهداشتی که در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مستر می‌باشد پرکاربرد است از دیگر کاربردهای این درب ها می توان به درب اتاق کار، تراس و اتاق غذاخوری اشاره کرد.

طراحی دکوراسیون منزل و کاربرد های جذاب شیشه

  • استفاده از شیشه در سقف و کف

استفاده از شیشه در سقف و کف یک فضا می تواند شفافیت  زیادی را در یک فضا به وجود آورد و فضا را زیبا و متفاوت جلوه دهد  استفاده  از سقف های شیشه ای در مواقعی به کار گرفته می شود که نور گیری از سقف مد  نظر طراح  باشد و در کف ها هم در مواردی از شیشه استفاده می شود که فضای زیر ان قابلیت مناسب را برای نشان دادن داشته باشد .

  • باکس پله

    طراحی دکوراسیون منزل و کاربرد های جذاب شیشه

مسلماً باکس پله هایی که در وسط یک فضا قرار می گیرند نسبت به باکس هایی که در گوشه فضا قرار می گیرند احتیاج به طراحی زیباتری در بازسازی ساختمان دارد زیرا از لحاظ بصری جذابیتی ندارد که یک باکس پله با استفاده از متریال های خشن و صلب در وسط یک فضا داشته باشیم بنابراین  بهتر است در صورت امکان این باکس ها را حذف کنید یا برای طراحی  اینگونه راه پله ها از باکس شیشه ای استفاده کنید.

  • پله های شیشه ای

    طراحی دکوراسیون منزل و کاربرد های جذاب شیشه

علاوه بر بدنه باکس پله می توان در ساختار پله نیز  از شیشه استفاده کرد شما می توانید از پلکان  شیشه ای که بصورت صفحه باریک و سبک شیشه ‌ای هستند به جای مصالحی که  حجم سنگین و صلب دارند و قسمت زیادی از فضا را اشغال می کنند و ظاهری  تکراری دارند استفاده کنید.

  • بلوک های شیشه ای

    طراحی دکوراسیون منزل و کاربرد های جذاب شیشه

زمانی که قصد دارید در عین حفظ حریم خصوصی دو فضا را در بازسازی منزل  جدا سازی کنید می‌ توانید از بلوکهای شیشه ای به جای پارتیشن های شیشه ای که شفاف و یک تکه هستند و فضا به همدیگر دید دارند استفاده کنید این بلوک ها به دلیل فرم و شکلی که دارند ارتباط بصری میان فضا را تا حد زیادی قطع می کنند به همین دلیل است که مناسب فضا هایی می باشد که نمی خواهید با همدیگر ارتباط برقرار کرده و دید داشته باشند علاوه بر این، این بلوک ها ظاهری  زیبا دارند.

از آنجایی که بلوک های شیشه ای نور را از خود عبور می دهند می توانید به عنوان پنجره های مشبک نیز از آنها استفاده کنید.

  • طراحی آبنمای عمودی

    طراحی دکوراسیون منزل و کاربرد های جذاب شیشه

شیشه و آب  نماد روشنی و شفافیت میباشد که در کنار هم  فضای دلباز و زیبا را به وجود می آورد این آبنما ها ظاهری فوق العاده ساده و شیک دارند و به وسیله یک صفحه شیشه ای که به صورت عمودی قرار گرفته است طراحی می شود و معمولاً این آبنما ها را در فضای جذاب و تاثیرگذار منزل طراحی می‌کند در این صورت شیشه حالت کاملا دکوراتیو دارد و از حالت عملکردی خارج می شود

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات