طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی سبک بوهمیان در منزل

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 10 خرداد 1399 در ساعت 16 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک بوهمیان سبکی جذاب و متفاوت در طراحی داخلی منزل میباشد. اگر شما فکر می ‌کنید که در طراحی داخلی سبک های غالب حسابی دست و پای شما را در انتخاب وسایل و لوازم بسته اند و شما را از طراحی دلخواه تان باز داشتند  می توانید  به سراغ سبک بوهمین بروید. این سبک  سبکی دوست داشتنی و جذاب می باشد که قید و بند  دیگر سبک ها را ندارد و در واقع گزینه ‌های متنوع‌ تری پیش روی شما می ‌گذارد. با طراحی یک فضا به سبک بوهمین شما می‌توانید به راحتی میتوانید به اکسسوار های مورد علاقه و طراحی که مطابق با سلیقه تان است فکر کنید و از بسیاری از اشیایی که شاید در سبک ‌های دیگر از آنها نتوانید به راحتی استفاده کنید به کار ببرید. طرح ها و رنگ هایی که شما در این سبک به کار می‌برید همان طرح و رنگهای میباشد که شما تعیین کرده‌اید و تنوع بی نظیری که در ترکیب های جذاب زنگ ها و طرح های مختلف وجود دارد باعث می شود فضای خاص را برای شما به وجود آورد. برای آشنایی بیشتر با خصوصیات و ویژگی های این سبک با ما همراه باشید:

تمام قوانین دکوراسیونی که شما را تا کنون محدود به انتخاب برخی از طرح ها و مدل های اکسسوار ها و دیگر لوازم منزل کردند را کنار بگذارید این سبک قانون خاصی ندارد یعنی این که در دیگر سبک ها شما را محدود می کنند که برخی از وسایل خاص را انتخاب کنید در این سبک معنایی ندارد شما میتوانید به راحتی از اکسسوار ها، الگو ها، رنگ ها و یا حتی از چند اشیا با سبک مختلف در کنار هم استفاده کنید و ترکیب جالبی را به وجود آورید. برای بازسازی ساختمان به این سبک باید یک سری از بایدها و نبایدها را کنار بگذارید یعنی شما حتی می توانید از مبلمان های به سبک کلاسیک در کنار کمد ها و سایر وسایل با سبک های دیگر استفاده کنید شما اگر به  تصاویر نمونه چیدمان های این سبک نگاه کنید مشاهده خواهید کرد که فرم ها و رنگ ها و طرح های مختلف چگونه در کنار همدیگر قرار گرفتند و یک زیبایی خاص و متفاوتی را به وجود آوردند در واقع همین ویژگی این سبک است که این سبک‌ را از سایر سبک های دکوراسیون داخلی متمایز کرده است. که ما در شرکت معماری هیرادانا در این مقاله سعی در اشنایی بیشتر با این نوع از طراحی داخلی داریم .

  • نورپردازی با تم گرم

    طراحی دکوراسیون داخلی سبک بوهمیان در منزل

در این سبک بازسازی ساختمان  نورپردازی با رنگ های گرم انجام می گیرد در فضایی که دکوراسیون آن به سبک بوهمین می باشد باید به طور کلی فضا دعوت کننده و گرم طراحی شده باشد و به همین علت است که پیشنهاد می‌شود در نورپردازی خانه از رنگ های گرم بهره بگیرید در انتخاب لامپ ها و لوستر ها هم باید گفت که شما می‌توانید آزادانه عمل کنید زیرا نیازی نیست که از یک شکل خاص لامپ یا لوستر در این سبک استفاده کنید.

  • رنگ های مورد علاقه تان را استفاده کنید

    طراحی دکوراسیون داخلی سبک بوهمیان در منزل

این سبک به بهره گیری از رنگ های شاد و مختلف در دکوراسیون داخلی شهرت دارد اگر شما برای دکوراسیون منزلتان این سبک را انتخاب کرده اید این اجازه را دارید که برای انتخاب رنگ ‌ها آزادانه  فکر کنید .دکوراسیون به این سبک دکوراسیون خوش آب و رنگی می باشد که در آن هر جور رنگی به چشم می خورد شما می‌توانید به راحتی  چندین رنگ مورد علاقه تان در کنار یکدیگر ترکیب کرده و استفاده کنید.

  • تزیینات

طرح ها و نقش و نگار ها در سبک بوهمیان جایگاه خاص و ویژه ای دارد تقریبا می توان گفت بیشتر مبلمان و وسایلی که در طراحی و چیدمان این سبک مورد استفاده قرار می گیرد دارای نقوش و تزئینات خاصی هستند یعنی شما به هر کجای یک فضای دکوراسیون شده  به سبک بوهمین نگاه کنید می توانید هزاران نقش و طرح را مشاهده کنید که با یکدیگر ترکیب شده اند تزیینات نیز در سبک بوهمین جایگاه ویژه ‌ای دارد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در این نوع از بازسازی منزل تزیینات چندان چشمگیر و لوکس نمی باشد و با تزیینات سبک ‌های دیگر کمی متفاوت تر است یعنی هدف این تزیینات تنها بخشیدن زیبایی به فضا می باشد.

  • استفاده از گیاهان در سبک بوهمیان

گیاهان در این سبک نقش مهمی دارند.بیشتر  چیدمان هایی که  به این سبک انجام گرفته اند با استفاده از فضای سبز و گیاهان زینتی همراه می باشد اکر فضای کافی در خانه شما وجود داشته باشد پیشنهاد می شود که یک فضای سبز کوچک در قسمتی از منزلتان طراحی کنید.

  • مبلمان

    طراحی دکوراسیون داخلی سبک بوهمیان در منزل

در این سبک تشریفات و تجملات جایی ندارند یعنی در حقیقت این سبک برای این طراحی می ‌شود که یک فضای راحت و خودمانی برای شما به وجود آورد به همین خاطر است که از وسایل و چیدمان تجملاتی و تشریفاتی دوری می کند برای مبلمان این سبک پیشنهاد می شود که از مبلمان راحت و چیدمانی خود مبانی استفاده کنید همانطور که اشاره کردیم فضا های این سبک یک فضای صمیمی و گرم و همچنین راحت می باشد بنابراین استفاده از مبلمان راحت برای ایجاد چنین فضایی ضروری می باشد. یک ایده جالب استفاده از یک فرش ایرانی در کنار این مبلمان می باشد استفاده از گلیم ها و قالیچه ها و نمونه های مشابه آن می تواند به شما برای ایجاد یک فضای دعوت کننده تر و گرم تر کمک کنند از آنجایی که اکثر این فرش ها دارای طرح های مختلف و رنگهای شاد می باشند به راحتی با دکوراسیون به این سبک هماهنگ می شد.

  • ترکیبات الگو ها

این سبک به خاطر بهره گرفتن از الگو های متفاوت معروف می باشد شما می توانید در انتخاب الگوها آزادانه عمل کنید و الگوهای مختلف را در کنار هم قرار داده و ترکیب کنید به عنوان مثال اصلا نگران این نباشید که مثلاً الگوی هندسی فرش شما با  الگوی سنتی طرح مبلمان تان یکسان نباشد در واقع این سبک  سبکی تقریبا  بی قانون می‌باشد شما می تواند هر الگویی که به نظر شما زیبا است با الگوی دیگر ترکیب کرده یا پیوند زند. در دکوراسیون داخلی به این سبک شما می توانید از وسایل دکوری که مد نظرتان است به نظرتان جالب می‌آید استفاده کنید به دلیل اینکه وسایل و مبلمان این سبک بسیار مختلف و متنوع می‌باشد اضافه کردن یک وسیله جدید با یک طرح خاص و یک ایده خلاقانه متفاوت می ‌تواند زیبایی بیشتری به فضای شما ببخشد به طور کلی می ‌توان گفت که اگر شما از قید و بندهای سبک های دیگر خسته شده اید و قصد دارید که یک فضای را طراحی کنید که آزادانه هر چیزی را که مد نظرتان است در آن استفاده کنید و ترکیبات جالبی را به وجود آورید که نتیجه آن یک دکوراسیون متفاوت باشد پیشنهاد می شود از سبک بوهمین استفاده کنید.

 

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات