طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر اداری و شوروم Lost Found در چین

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از آنجا که هدف ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا معرفی برترین و جذاب ترین آثار معماری در اقصی نقاط جهان است ، امروز در ادامه روند مجموعه مقالات مربوط دکوراسیون داخلی اداری و بازسازی ساختمان  قصد داریم یکی از پروژه های مربوط به به یک مغازه فروش اجناس و لوازم در شهر بژینگ در کشور چین را برای شما معرفی کنیم .

این بازسازی و تعمیرات ساختمان که متراژی نزدیک به 450 مترمربع دارد  در سال 2017 طراحی و اجرا شده است که توانسته است توجه بیشتر سایت های طراحی داخلی و حتی بازسازی منزل را به سمت خود بکشاند .

Lost&Found امیدوار بود بتواند فلسفه نام تجاری خود را ادامه دهد و به پیشرفت در شعبه های خرده فروشی های خود ادامه دهد . طبق گفته معمار پروژه آنها تلاش میکنند علاوه بر توجه به نیازهای اساسی اولیه خرید، سعی میکنند تا مصالح ساختمانی که در گذشته استفاده میشده است و به یادگار مانده را در فروشگاه به کار ببرند و باعث بیدار شدن حس های خوب در فضای آنجا شوند .

حال به تعمیرات ساختمان و دکوراسیون داخلی  نگاهی بیندازیم . این مغازه دارای دو ورودی در قسمت شرق و جنوب است ، معمار با تقسیم فضایی مناسب باعث شده است تا مشتریان راحت تر به بخش های مختلف فروشگاه دسترسی پیدا کنند .

هنگامی که مشتریان از در جنوبی وارد میشوند ، میز نمایش با دکوراسیون گل و گیاه ، قسمت فروش محصولات و قسمتی به نام "دیوار صندلی ها " که قسمت جذاب این فضا به شمار می آید ، در دیدرس است . و اگر مشتریان از قسمت شرق وارد شوند کافه و پیشخوان در اولویت است تا از دیگر فضاهای فروش جدا باشد .

معمار دو بخش اصلی فروش را از طریق یک دیوار باربر از هم جدا کرده است تا هم بار سقف را تحمل کند هم فضاهای فروش با توجه به نوع ارائه محصول را از هم جدا کند .

دو فضای اصلی فروش از طریق ردیف سقف های قوسی متحد می شوند. تقاطع این دو آرک ترکیبی از آشکارسازهای دود، سیستم آبیاری، تهویه مطبوع و نورافکنها است. چراغ مخفی در هر دو طرف قوس، مغازه را با نور پراکنده روشن می کند. طاق های درخشان، حس نظم سقف را برجسته کرده و کل فروشگاه را در یک فضای نرم غوطه ور میسازد .

اگر به متریال فروشگاه نگاه کنیم ، دیوار هایی داخلی یکدست سفید  و در تقابل با متریال چوب مبلمان و هم چنین سقف سفید رنگ در تقابل با پارکت چوبی کف حس گرمی و روشنایی باعث برجسته شدن  و بهتر دیده شدن لوازم و وسایل فروش در چشم خریداران میشود .

یکی دیگر از مشکلاتی که معماران با آن مواجه بودند این بود که چون فروشگاه در زیرزمین قرار داشت مواد باید در مقابله با آتش مقاومت ویژه ای داشته باشند ، پس متریالی که برای دیوار های بیرونی فروشگاه در نظر گرفته شد ، سنگ شسته شده بود و از نظر معماران این متریال مناسب ترین انتخاب برای پوشش دیوار های بیرونی بود .

اما استفاده از این متریال به دلیل در زیرزمین بودن فروشگاه مشکل بود ، پس روش معماران برای حل این مشکل این بود که از طریق پیش ساخته بودن این کار را انجام دهند . اول از همه ، سنگ های مخلوط را به شبکه های PVC چسباندند و سپس دیوار ها را با آن قطعات پوشاندند و شکاف بین سنگ ها را با سیمان پر کردند و در نهایت دیوار ها را خیلی تمیز پاک کردند . این دیوار باعث ایجاد یک حس لمس کنندگی برای مراجعه کنندگان است .

طراحان رنگ گرم این دیوار ها را بر اساس رنگ قهوه ای انتخاب کردند تا با رنگ سفید دیوار های داخلی هارمونی فضایی مناسبی را فراهم کند .

اما نکته آخر در مورد نصب کردن صندلی ها بر روی دیوار روبروی در ورودی جنوبی است . دلایل این کار یکی استفاده ی مناسب از فضا است تا این قسمت فضای زیادی را بر روی زمین اشغال نکند ، دلیل دیگر این است که هر معماری علاقه دارد طراحی اش یک نکته ی ویژه و جذاب داشته باشد یا به بیانی دیگر دوست دارد امضای مخصوص خودش در پروژه دیده شود ، از این رو میتوان دلیل اصلی ایجاد این طرح را این قضیه برشمرد .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات