طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونانی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 16 فروردین 1399 در ساعت 10 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک یونانی یک سبک ساده ، روشن ، سبُک و زیبا می باشد.اگر به استفاده ی فراوان از رنگ سفید ، سقف های بلند ، ستون گچ کاری شده ، رنگ های روشن ، وسایل مرمری ، نقاشی های دیواری ، وسایل دکوری مانند مجسمه ها ، گلدانها ، آمفورها و...علاقه دارید این سبک می تواند انتخاب مناسبی برای طراحی دکوراسیون داخلی  شما باشد.برای آشنایی بیشتر با این سبک این مقاله را در شرکت معماری  هیرادانا از دست ندهید.

ویژگی های سبک یونانی برای بازسازی ساختمان

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونانی

این سبک تقریبا سبکی عملکردگرا است که از طبیعت الهام گرفته شده است.از آن جا که این سبک مناسب افرادی است که به دنبال سادگی هستند ، بیشتر مورد توجه اقتصاددانان قرار می گیرد.عناصر به کار رفته در این سبک عناصر لوکسی نیستند و همه چیز بسیار ساده به نظر می رسند. رنگ هایی که در این سبک به کار می روند عموما رنگ های طبیعی ازجمله سفید ، زرد لیموئی ، سایه هایی از سبز و آبی می باشد.به عنوان مثال دیوارهای سفید که در بسیاری از خانه های یونانی دیده می شوند در کنار پارچه های فیروزه ای و آبی ، طراحی داخلی منزل شما را بسیار جذاب خواهند کرد.

یکی از کارهایی که در این سبک انجام می شود به کاربردن حداقل پارچه برای پنجره است.بنابراین از پارچه های نازک و شفاف به عنوان پرده برای پنجره ها استفاده می شود.این پارچه ها عمدتا از جنس کتان یا پنبه انتخاب می شوند در واقع این سبک متکی بر پارچه هایی است که از طبیعت الهام می گیریند. پس اگر منزل شما به گونه ای است که مناسب طراحی داخلی به این سبک نمی باشد و نمی توانید از پارچه ی کمی بر روی پنجره ها استفاده کنید این سبک را انتخاب نکنید زیرا بدون توجه به آن چه انجام می دهید خانه ی شما با این سبک مطابقت ندارد.

دیوارها در این سبک برای نشان دادن سادگی اتاق ها ، نیاز به یک نگرش ویژه دارند. زیرا هر چیزی برای تزیین کردن آن ها مناسب نیست و شما می توانید فقط با گچ ، بافتی بر روی دیوارها ایجا کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونانی

شما در این سبک اجازه دارید با ایجاد طاقچه هایی در دیوارها،فضا را بزرگ تر جلوه دهید.همچنین در بازسازی ساختمان به این سبک ، اگر علاقه به نصب ستون دارید می توانید با استفاده از ستون های پلی یورتان (ابزار پیش ساخته ای که با نوعی تکنولوژی پلیمری با استحکام بالا ساخته می شوند) استفاده کنید.

در سبک یونانی سقف ها بلند اجرا می شوند که فضای اتاق را بازتر جلوه می دهند ، چشم ها را به سمت بالا به حرکت در می آورند و اغلب رنگ آن ها هم رنگ با رنگ دیوارها انتخاب می شود.همچنین این سقف های بلند حس آزادی به وجود می آورند.در این سبک برای بهبود روشنایی شما می توانید در صورت امکان  پنجره ای مربع شکل در سقف ایجاد کنید.با قرار دادن یک لوستر عظیم در مرکز سقف خود شکوه سقف منزلتان را چند برار کنید.کار سقف شما با گچ کاری که با تونالیته رنگی دیوارها هماهنگ است به پایان می رسد و بعضی وقت ها هم از پانل های چوبی در سقف نیز استفاده می شود.

در سبک یونانی به کار بردن فرش و قالیچه مناسب و معمول نیست.البته دراین سبک کف ها قوانین خاصی ندارند اما بهتر است کفی کلاسیک با سنگ های طبیعی مانند سنگ مرمر و آهک اجرا شود.امروزه با استفاده از کاشی های سرامیکی یا بتن های رنگی نیز، می توان کفی کلاسیک را در طراحی داخلی به سبک یونانی به وجود آورند.

مبلمان در این سبک مبل هایی ساده ، چوبی و چرمی اما خالص و استوار هستند.پایه ی این صندلی ها و میزها به صورت منحنی به سمت بیرون خم می شوند همچنین امکان دارد بر روی آن ها حکاکی هایی نیز وجود داشته باشد.

اکسسوری ها در سبک یونانی اغلب با سنگ مرمر و سرامیک تزیین می شوند و ظروف سرامیکی در این سبک به وفور دیده می شوند.از دیگر لوازم جانبی در سبک یونانی می توان از کوزه های عتیقه ، سفال های لعاب دار ، شیشه های رنگارنگ نیز نام برد.همچنین شما می توانید از پارچه های سفید نازک به عنوان سایبان در بالای تخت هایتان استفاده کنید

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونانی

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات