طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک گوتیک و خصوصیات بارز آن

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 در ساعت 15 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی داخلی منزل همیشه از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و یکی از دلایل اهمیت دادن به دکوراسیون منزل می تواند این باشد که سبک و دکوراسیون داخلی هر کس به نوعی معرف دیدگاه و طرز فکر ان شخص می باشد.برای داشتن یک انتخاب خوب برای طراحی دکوراسیون منزل خود باید سبک های مختلف را ابتدا بشناسیم و بعد با توجه به سلایق ، بودجه و اندازه ی فضا سبک مناسب را انتخاب نماییم. یکی از سبک هایی که می توانیم در طراحی دکوراسیون منزل خود از ان استفاده کنیم سبک گوتیک است که در این مقاله شرکت معماری هیرادانا قصد داریم به معرفی ان بپردازیم. سبک گوتیک یکی از سبک های تاریخ معماری در اروپا به شمار می رود که در کلیسا های قرون وسطا رواج داشته است این سبک معماری در ان زمان در ساختمان های بلند با قوس های نوک تیز به نمایش گذاشته می شد سبک گوتیک یه شاهکار هنری به حساب می اید.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک گوتیک و خصوصیات بارز آن

خصوصیات طراحی دکوراسیون داخلی گوتیک

در نگاه اول این سبک فضای ترس را در افراد ایجاد میکند و برخی از طراحان حتی معتقد هستند که این سبک معماری تنها برای کلیسا ها و مکان های تاریخی مناسب است نه برای دکوراسیون داخلی اما جالب است بدانید از نظر کارشناسان و معماران این نوع سبک معماری سبکی را ایجاد کرده که با حرکات پیچیده و ظریف و زیبا نوعی شاهکار هنری را به نمایش می گذارد. سبک گوتیک در واقع سبکی با وقار بوده که مناسب افراد قدرت طلب است و سبکی است که مورد پسند بسیاری از افراد نخواهد بود. بر خلاف دیگر سبک های دکوراسیون داخلی سبک گوتیک سبکی است که به راحتی می توان زمان پیدایش آن را تخمین زد. این سبک طراحی  اولین بار در سال 1150 میلادی به وجود آمد و هنوز هم سبکی پر طرفدار است که در اروپا شاهد ان خواهید بود.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک گوتیک و خصوصیات بارز آن

یکی از نشانه های طراحی داخلی به سبک گوتیک ستون های قوس دار آن است که طرح و رنگی خاص دارد.و معمولا این نو از طراحی هارا بیشتر در کلیساها می توان یافت به همین دلیل به این سبک ، سبک کلیسایی هم میگویند. در طراحی سبک گوتیک بر خلاف دیگر سبک ها ی دکوراسیون نور جایگاه کمتری دارد و این نوع از فضا ها اغلب تاریک هستند. در معماری گوتیک اشیا و اجسام به صورت طرح های عمودی ترسیم شده اند و طرح های روی ان به صورت جهت های رو به بالا طراحی شده است . اساس  این سبک طراحی بر پایه اصول مذهبی است و احجام به صورت قوس های نوک تیز هستند. از دیگر مشخصا های سبک گوتیک می توان به دیوار های بلند و پنجره های عمودی  و بلند نیز اشاره کرد. از دیگر ویژگی های این سبک به دیوار های خارجی پوشیده شده از گل و گیاهان که در کلیسا های قدیمی هم مشاده می شد می توان اشاره کرد. در این سبک وسایل به کار گرفته شده سنگین و محکم ساخته می شوند و اغلب از جنس چوب بلوط اراسته با طرح ها و نقوش ان دوران می باشند. صندلی ها ، کابینت آشپزخانه و درب ها در این سبک در بالای خود دارای قوس های سنگین هستند.  پارچه های استفاده شده در این سبک ضخیم بوده و اغلب ساتن ، مخمل و ابریشم با رنگ های غنی و جسورانه هستند.معمولا برای پرده ها و رویه نبل از پارچه های مخمل د برای رو تختی از ابریشم یا ساتن استفاده می کنند.

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک گوتیک از رنگ های تیره با غلظت بالا استفاده می شود رنگ هایی مانند قرمز اخرایی ، سبز تیره ، بنفش ، سیاه ، طلایی ، سفید و زمردی مخصوص سبک گوتیک است. برای اجرای سبک گوتیک در دکوراسیون داخلی منزل نیاز مند فضا های بزرگ است زیرا اگر از این رنگ های تیره در فضا های کوچک استفاده کنیم فضا بسیار کوچک تر و دلگیر به نظر میرسد.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک گوتیک و خصوصیات بارز آن

 

10 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات