طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شرقی و اورینتال

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 در ساعت 12 : 57 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک دکوراسیون شرقی یا اورینتال برگرفته از کشورهای آسیای شرقی مثل ژاپن و چین می باشد.

در طرح‌ های این کشور ها شاهد طراحی های شلوغ و سادگی در طراحی هر دو در کنار یکدیگر هستیم و ایجاد فضای آرام گرم و دوستانه محوریت اصلی طراحی داخلی منزل به سبک شرقی می باشد در واقع همه سبک های شرقی سعی می ‌کنند تا افراد را از استرس های روزمره و شلوغی ها دور کنند و فضای آرام را طراحی کنند.

  • رنگ های به کار رفته در طراحی این سبک

در طراحی داخلی به این سبک از رنگ های زنده و پر نشاط و رنگهای گرم استفاده می کنند.

الهام گرفتن از طبیعت یکی از اصول هایی می باشد که انتخاب رنگ در این سبک رعایت می‌ شود. پیشنهاد می شود اورینتال با طیف  رنگی روشن و غلظت پایین مورد استفاده قرار گیرد تا استرس و انرژی بیش از حد را در فضا وجود نیاورد. از رنگ های پرکاربرد در این سبک می توان به رنگ های کرمی، خاکستری،زرشکی، قرمز، صورتی و آبی و... اشاره کرد.

  • نور در دکوراسیون این  سبک

در طراحی دکوراسیون شرقی نیز مانند اغلب سبک های داخلی بهره گیری از نور طبیعی خورشید امری  حیاتی و مهم می باشد در واقع فضای شرقی است که به توان در آن از نور طبیعی به خوبی استفاده کرد البته  منابع نوری مصنوعی نیز دارای اهمیت ویژه ای می باشد از منابع نور مصنوعی پرطرفدار در این دکوراسیون میتوان به فانوس های کاغذی ،شمع و چراغ های فانتزی کاغذی اشاره کرد.

  • عناصر  به کار رفته

    طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شرقی و اورینتال

در طراح دکوراسیون داخلی شرقی از عناصری استفاده می شود که بتوانند تداعی کننده طبیعت باشد استفاده از گیاهان طبیعی مثل بامبو در این سبک بسیار زیاد به چشم می خورد علاوه بر این استفاده از چوب و سنگ نیز  رواج دارد به عنوان مثال برای پارچه های این سبک از متریال های طبیعی مثل ابریشم و برای صندلی ها از چوب طبیعی  درختان استفاده می کنند. از عناصر پر کاربرد در این سبک می توان به مجسمه های با طرح های آسیای شرقی، کفپوش چوبی ،گلدان های چینی و سفالی، پارتیشن های شیشه ای و .. نیز اشاره کرد.

  • نقش آب در دکوراسیون شرقی

    طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شرقی و اورینتال

در سبک های دکوراسیون آسیای شرقی علم فنگ شویی بسیار کاربرد دارد یکی از قواعدی که در فنگ شویی می شود استفاده از نماد عنصر آب در فضای داخلی می باشد این کار را می توان در طراحی قوز کوچک آب در حیاط و یا در فضای داخلی و  استخر و ... انجام داد. بهترین نمادهای آب در فنگ شویی میباشد که می توان از آن در بخش هایی از اتاق خواب و اتاق نشیمن استفاده کرد.

  • مبلمان

در بازسازی منزل  به سبک شرقی امروز استفاده از مبل های طرح مدرن بسیار به چشم می خورد که این مبلمان دارای زیبایی و جذابیت خاصی می باشد و ترکیب این مبلمان با این سبک دکوراسیون یک ترکیب زیبای سنت و مدرنیته را به وجود می آورد.

  • طراحی اتاق خواب در دکوراسیون شرقی

اتاق خواب فضای برای استراحت و خواب افراد در منزل می باشد مسلماً در صورتی که طراحی آن درست و اصولی نباشد می تواند آرامش و راحتی را از افراد سلب کند. استفاده از این سبک در طراحی اتاق خواب جز سبک‌ های می باشد که می توان راحتی و آرامش را در اتاق خواب به آسانی به وجود آورد و این سبک مناسب اتاق خواب می باشد.

در طراحی داخلی اتاق خواب می ‌تواند از رنگ ‌های خنثی مانند نقره‌ ای یا خاکستری استفاده کرد تخت خواب های این سبک هم معمولاً یا از تخت های طرح مدرن و یا از تختخواب های طرح های قدیمی استفاده می کنند.

تا جایی که امکان  دارد باید استفاده از نور طبیعی در اتاق خواب انجام شود علاوه بر آن برای نور مناسبی می توانیم از اباژور هایی که دارای طرح های الهام گرفته از طبیعت می باشند استفاده کرد تا زیبایی فضای داخلی مان را دو برابر کنیم.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شرقی و اورینتال

  • مشخصات اتاق نشیمن به سبک دکوراسیون شرقی

اصول مهم در طراحی دکوراسیون لوکس اتاق نشیمن ایجاد فضایی ساده می باشد اغلب در اتاق های نشیمن شرقی از رنگ های روشن مانند استخوانی روشن ، کرمی و سفید و رنگ هایی مانند قهوه ای ،قرمز و زرشکی استفاده می ‌کنند که انتخاب این رنگ ها بستگی به سلیقه شما دارد.

در چیدمان هم می توانید از مجسمه های شرقی، میزهای چوبی که دارای طرح های شرقی هستند، پرده های نازک مبلمان ساده، مبل های یک نفره حصیری و آباژور و .. استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شرقی و اورینتال

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات