طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی انرژیک

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 29 مهر 1398 در ساعت 10 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

به طور حتم با هنر دکوراسیون داخلی و مهندسی بازسازی ساختمان تا حدودی آشنا هستید که به طور خلاصه به طراحی و اجرای یک فضای داخلی با کاربری ها  و اهداف معینی گفته میشود . حال ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا سعی در یکی از اصول طراحی و بازسازی و تعمیرات ساختمان که مربوط به طراحی و فضاهای داخلی میشود و تاثیراتی که در دکوراسیون داخلی دارد بپردازیم . این اصل به فنگ شویی معروف است ، در اصل هنر و اصول فنگ شویی در طراحی داخلی باعث ایجاد جریان مثبت انرژی به شکلی مناسب و صحیح در تمام بخش های دکوراسیون منزل و یا دکوراسیون اداری میباشد . در اصل طراحی داخلی انرژیک  با استفاده از عناصر کلی و جزیی میتواند انرژی ها را که در فرهنگ چینی از آن به نام چی یاد میشود را در خانه به جریان بندازد که همه ما بر تاثیر این انرژی های مثبت بر تمام بخش های زندگی و حالات روحی و روانی خود باخبر هستیم .

تعاریف و انرژی مثبت در خانه

در اصلبه انرژی را در فرهنگ چینی و فنگ شویی چی مینامند ، حال اگر این انرژی به شکل مناسبی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه در جریان باشد به انرژیی مثبت تبدیل شده و تاثیر متفاوتی به مانند افزایش و تقویت انرژی روانی و فیزیکی ، استحکام روابط انسانی و عاطفی و حتی افزایش رفاه مادی و کسب ثروت خواهد شد . ولی اگر طراحی دکوراسیون داخلی به درستی انجام نگیرد و یا متریال ها و عناصر به خوبی با هم هارمونی نداشته باشند این انرژی چی به یک انرژی منفی تبدیل شده و کاملا برعکس انرژی مثبت عمل خواهد کرد .

در اصل با این تعریف کوتاه متوجه خواهیم شد که هنر فنگ شویی چه کمکی به ما در طراحی دکوراسیون داخلی منزل و یا محل کار ما میکند که تاثیرات آن را در زندگی خود ملاحظه کنیم . به یاد داشته باشیم که طراحی انرژیک و یا فنگ شویی سبکی در دکوراسیون داخلی نمیباشد بلکه هنر چیدمان فضایی است به همین دلیل هم میتوان از اصول فنگ شویی در طراحی ها و سبک ها متفاوت بازسازی و تعمیرات ساختمان استفاده کرد . طراحی انرژیک در به جریان انداختن انرژی مثبت ، راکد ماندن انرژی های مختلف ، ایجاد دکوراسیون دارای کیفیت و بسیاری از موارد دیگر تاثیر گذار میباشد . حال بهتر است بپردازیم به تعریف و چگونگی عناصر اصلی در هنر فنگ شویی و طراحی انرژیک در دکوراسیون داخلی پس با ما همراه باشید .

عناصر اصلی در کوراسیون انرژیک و فنگ شویی

هنر فنگ شویی و فرهنگ چینی دارای پنج عنصر اصلی میباشد که در عهد باستان اشارات زیادی با کمی تفاوت در تمامی فرهنگ ها مانند یونان باستان به آن شده است . این پنج عنصر اصلی که با توجه به آنها طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی صورت میگیرد عبارتند از : چوب ، آتش ، آب ، خاک و فلز . در اصل تمامی اشیا و پدیده های جهانی دارای یک و یا چند عنصر اصلی میباشند و با آنها در ارتباط هستند . همچنین باید در نظر داشته باشیم که هر فرد هم با توجه به علم ستاره شناسی در چین باستان دارای تمامی این عناصر اصلی میباشد و با توجه به تاریخ تولد آن فرد بعضی از عناصر نسبت به دیگری دارای برتریت خاصی هستند و از برجستگی بیشتری در زندگی و روحیات آن فرد برخوردار میباشند . حال با هم نگاهی جزیی تر به هر یک از این عناصر اصلی می اندازیم .

نمودار فنگ شویی

عنصر خاک

این عنصر دارای رنگ زرد میباشد و جهت آن در مرکز قرار دارد ، عنصر خاک نشان دهنده صمیمیت ، وفاداری ، اطمینان ، اعتماد و کاملا مهربان است ، عنصر خاک نشان دهنده این امر است که از مسئولیت پذیری هراسی وجود ندارد ، تمامی افرادی که دارای عنصر خاک در ستاره شناسی خود هستند از کمک به دیگران و همچنین مسئولیت پذیری حتی به شکلی دشوار لذت میبرند ، خانه ها و دکوراسیون های داخلی که دارای پلانی مستطیلی هستند و ارتفاع کمی دارند دارای این عنصر میباشند .

عنصر چوب

چوب و عنصر چوب دارای رنگی سبز در فرهنگ فنگ شویی میباشد و در قسمت شرقی بنا نهاده شده است ، عنصر چوب در طراحی انرژیک در بازسازی منزل نشاند دهنده : خلاقیت ، دوستی با خانواده ، طرفداری و انعطاف پذیری میباشد همچنین چوب ارتباط مستقیمی با ترقی و رشد دارد ، افرادی که در طالع خود دارای عنصر چوب میباشند از مواجه و رودررو شدن با مشکلات و چالش ها لذت میبرند ، ساختمان هایی که دارای ارتفاع زیادی هستند بیشتر نشان دهنده عنصر چوب در دکوراسیون داخلی خود میباشند .

عنصر فلز

این عنصر دارای رنگی طلایی و سفید میباشد و در قسمت غربی واقع شده است ، عنصر فلز در اصل در هنر طراحی داخلی انرژیک در ارتباط مستقیم با افزایش دارایی های مالی و موفقیت های مرتبط با آن و همچنین افزایش نعمت میباشد ، همچنین تاکید فراوان این عنصر بر جزییات طراحی داخلی هم مثال زدنی میباشد ، انسان هایی که دارای طالع فلز در ستاره شناسی خود هستند ، افرادی دقیق و دارای برنامه ریزی های موشکافانه هستند ، طراحی های داخلی که دارای فرم های منحنی و خطوط نرم هستند از عنصر فلز در طراحی داخلی خود بهره میبرند .

عنصر آب

عنصر آب در دکوراسیون داخلی با انرژیک دارای رنگ های آبی و سیاه میباشد . و جهت قرار گیری مناسب آنها هم در شمال میباشد ، عنصر آب نشان دهنده باهوشی ، افزایش ارتباطات اجتماعی ، حکومت کردن و افزایش قدرت مسائل معنوی است ، افرادی که دارای این عنصر در شخصیت و زمان تولد خود هستن  علاقه بسیار زیادی به آموزش و یادگیری و همچنین مسائل معنوی دارند و این بخش از زندگی آنها پررنگ تر میباشد ، اگر خانه و یا دکوراسیون اداری شما با فرم های نامنظم است و دارای بخش های فرمی متفاوتی میباشد از این عنصر در به جریان انداختن انرژی استفاده میکند .

عنصر آتش

عنصر آتش دارای رنگی قرمز میباشد و در در محوریت جنوب قرار میگیرد ، این عنصر در طراحی داخلی فنگ شویی دارای مفاهیمی به مانند : زیرک بودن ، شور و شوق فراوان و دارای فهم است ، افرادی که در تاریخ تولد آنها دارای عنصر آتش باشند ، تنوع طلب هستند و تنها تنوع است که آنها را راضی نگاه میدارد ، اگر طراحی دکوراسیون منزل شما دارای زاویه های شارپ ، و یا حتی از شکل مثلثی در دکوراسیون داخلی استفاده شده باشد نشان دهنده برتریت این عنصر میباشد .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
مينا : عناصر حاكم بر ماههاي تولد مختلف چيه؟
0 0
عناصر مربوط به خرداد ،تیر و بهمن کدام ها هستند
مدیریت : پاسخ
0 0
سلام در خدمتتون هستیم لطفا با شماره های ما تماس بگیرید
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات