طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون حمام

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 17 دی 1398 در ساعت 13 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای بازسازی ساختمان ها میتوان در فضاهای مختلف خانه روش های طراحی متفاوتی را دنبال کرد .  به نوعی هر فضا میتواند رنگ و متریال و عناصر مخصوص به خود را در طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشد. شرکت معماری و طراحی داخلی میداند که برای طراحی و اجرای هر فضا باید نکات مورد نظر و ویژگی ها و شرایط آن محیط را بشناسد و سپس با توجه به آن دست به طراحی دکوراسیون داخلی منزل و تعمیرات ساختمان بزند . یکی از این محیط ها در فضای داخلی آپارتمان ها ، حمام های منازل هستند . در این مقاله قصد داریم بیشتر با طراحی دکوراسیون داخلی حمام ها آشنا شویم .

1 - متریال های به کار رفته در حمام

متریال های به کار رفته در حمام

برای این که بدانیم چه متریالی برای استفاده در حمام ها مناسب است باید بدانیم متناسب با ابعاد و شکل حمام میتوان از متریال هایی متنوع برای این کار استفاده کرد .

این متریال ها برای سقف ، دیوار و کف میتواند متفاوت باشد .

برای کف فضا متریال هایی مانند سرامیک و کاشی میتواند گزینه ی مناسبی باشد . اما برای این منظور باید به این نکته توجه کرد که از کاشی ها و سرامیک هایی استفاده کنیم که در تماس با آب خیس و لیز نشوند و باعث سرخوردگی و لغزش افراد نشوند . هم چنین استفاده از چسب کاشی ضد آب باید برای چسباندن کاشی ها فراموش نشود.

استفاده از چوب هایی مانند ترموود که مناسب فضاهای حمام و فضاهایی که آب در آن جریان دارد نیز متریال مناسبی برای ایجاد دکوراسیون لوکس در حمام ها به شمار میروند .

برای دیوار های حمام نیز استفاده از این متریال های که عنوان شد یعی کاشی ، سرامیک ، سنگ و چوب میتواند فضاهایی شیک و دکوراسیون لوکس را برای حمام ها به وجود آورد .

2 - رنگ در دکوراسیون داخلی حمام ها

دکوراسیون حمام

رنگ نیز عامل مهمی در زیبایی حمام ها به شمار میرود .

هر رنگی میتواند حس و حالی متفاوت به این فضا بدهد .

در بازسازی ساختمان اولین مورد استفاده از رنگ های خنثی مانند کرم ، قهوه ای ، سفید و طوسی برای این مکان است که این اجازه را میدهد که شما فضایی مناسب برای تمام ترکیب های رنگی و متریالی را در حمام داشته باشید .

استفاده از رنگ های روشن آنها مانند قهوه ای و کرم روشن و سفید میتواند فضایی لوکس و شیک را برای حمام ها ایجاد کند ، حتی طیف تیره این رنگ ها نیز برای حمام هایی بزرگ و وسیع میتواند مناسب و مهیچ باشد .

برای داشتن فضایی آرامش بخش در حمام استفاده از رنگ های سرد مانند آبی ، صورتی ، بنفش و سبز میتواند این فضا را برای حمام ها به وجود آورد .

3 - نورپردازی و تهویه حمام ها

نورپردازی عامل مهمی در فضاهای حمام ها هست .

برای این منظور باید با جایگذاری مناسب آنها و استفاده از رنگ های درست برای لامپ ها به روشن کردن این محیط توجه کرد .

نکته ی مهم دیگر برای این محیط این است که به دلیل وجود آب و رطوبت در این فضا باید آنها را در محل هایی تعبیه کرد که از برخورد آب به آنها دور باشد یا دارای محافظ هایی باشند که آب به آنها آسیبی نزند و باعث بروز مشکلانی برقی و از این قبیل مسائل نباشد .

بحث دیگر در حمام ها تهویه فضا به دلیل رطوبت و بخار آب موجود در محیط است .

برای این منظور استفاده از دستگاه های تهویه یا هواکش میتواند گزینه ی مناسبی باشد .

4 - حضور عناصر و دکوراسیون داخلی حمام

وسایلی که در حمام حضور دارند باید کارایی داشته و عملکردی باشند .

استفاده از استند ها یا قفسه ها برای قرار دادن وسایل حمام مانند شامپو ها و حوله باید در نظر گرفته شود . در حمام های مدرن و امروزی استفاده از کابینت هایی مجلل و مدرن که هم محلی برای قرار گیری آینه دارند و هم به عنوان فضایی برای ذخیره اسباب و لوازم حمام مورد استفاده قرار میگیرند ، بسیار طرفدار پیدا کرده است.

از دیگر وسایل و عناصر حمام ها ، به تناسب ابعاد و نیاز های خانواده ، استفاده از وان یا جکوزی ، فضای دوش مخصوص و جداگانه ، پیشخوان ها و .... میتوان اشاره کرد .

طراحی حمام

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات