طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون اداری و فضای اتاق کنفرانس

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 24 ارديبهشت 1399 در ساعت 16 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اتاق کنفرانس یا سالن جلسات یکی از اصلی ترین بخش های یک اداره یا سازمان و جزو مهم ترین بخش های طراحی دکوراسیون اداری می باشد. در  طراحی داخلی یک اتاق کنفرانس باید علاوه بر زیبا و جذاب بودن ، اصول و استانداردها رعایت شده باشد زیرا طراحی صحیح  نفوذ پذیری و اثر گذاری مطالب را در افراد حاضر افزایش خواهد داد و تصمیمات مهم ادار‌ی در این بخش گرفته می شود.اولین تاثیر را در جلسات کاری طراحی دکوراسیون داخلی بر روی مخاطب میگذرد. دکوراسیون اتاق کنفرانس را می توان یکی از پر اهمیت ترین بخش ها در هر شرکت و اداره نام برد که نیازمند توجه ویژه می باشد.

توجه به متراژ و اندازه اتاق یکی از نکات مهم در طراحی اتاق کنفرانس به شمار می رود که باید به آن توجه ویژه ای نمود که بر  نحوه چیدمان و انتخاب مبلمان تاثیر مستقیم می گذارد و چیدمان و نوع مبلمان را باید متناسب با  اندازه اتاق  انتخاب شود.

از صندلی هایی باید استفاده شود که در فضای موجود به راحتی جابجا شود و به گونه ‌ای میز و صندلی‌ ها چیدمان شود که جایگاه مخصوص یا همان سخنران در مقابل آنان قرار بگیرد و تمامی افراد حاضر به سخنران اشراف کامل را داشته باشند. در مرکز اتاق کنفرانس معمولاً از یک میز بیضی شکل یا مستطیل شکل استفاده می کنند که این کار باعث آسان شدن رفت و آمد افراد می‌ شود البته در برخی از موارد در سازمانهای خاص و ویژه از میزهای یو شکل یا گرد هم استفاده می کنند. انتخاب سبک و نوع مبلمان بسیار پر اهمیت می باشد مبلمان و باید بر اساس بزرگی اتاق باشد تعداد مبلمان نیز باید به گونه ‌ای باشد که تمامی افراد حاضر در جلسه فضای مناسب و راحت برای نشستن داشته باشند. یک پروژکتور یا تلویزیون بزرگ روبه روی صندلی نفرات و یک تخته وایت برد جز موارد ضروری در اتاق کنفرانس به شمار می روند.

  • نورپردازی اتاق کنفرانس

    طراحی دکوراسیون اداری و فضای اتاق کنفرانس

نورپردازی یکی دیگر از موارد بسیار مهم در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کنفرانس به شمار می رود در این اتاق نیز نورپردازی به دو روش طبیعی و مصنوعی انجام می گیرد و تا جایی که امکان دارد باید از نور طبیعی  بهره بگیرید در صورتی که امکان بهره گیری از نور طبیعی وجود نداشته باشد باید نورپردازی مصنوعی انجام گیرد و از هالوژن های سقفی و نور مخفی استفاده شود.

پیشنهاد می ‌شود برای این اتاق از پرده های ضخیم استفاده شود تا در صورت نیاز  فضای داخلی را تاریک کنید. از از نکات دیگری که در  نور پردازی این اتاق بسیار مهم است این است که باید از سیستم نورپردازی استفاده کنید که میزان نور تحت کنترل باشد در صورت لازم را نور افزایش داده و یا شدت نور را راهش داده و  فضا را تاریک کرد تا بتوان از سیستم ‌های تصویری پروژکتور ها استفاده کرد.

  • آکوستیک کردن اتاق

از دیگر موارد مهم در طراحی داخلی اتاق کنفرانس آکوستیک   بودن اتاق می باشد در واقع باید اتاقها دارای عایق صوتی باشد هم صدای داخل اتاق و جلسات به خارج منتقل شده و هم صدای بیرون باعث ایجاد مزاحمت در جلسه نشود.

  • چیدمان و طراحی اتاق مرکز

    طراحی دکوراسیون اداری و فضای اتاق کنفرانس

اگر قصد طراحی اداری مدرن را در فضای خود دارید پیشنهاد می شود که شیشه برای صندلی و میز ها  استفاده کنید  اما اگر قصد طراحی سبک کلاسیک را برای اتاق دارید پیشنهاد می‌ شود از لوازم اصیل و صندلی های دسته دار چرمی استفاده شود. در مورد کف و دیوارهای این اتاق هم باید گفت که باید از لوازمی استفاده شود که باعث جذب صدا شود و از خروج صدا به بیرون ممانعت کند و    دیوارها و کفپوش های مجهز به عایق صوتی به کار گرفته شود. توصیه می‌ شود اتاقی را برای اتاق جلسات خود در نظر بگیرید که دارای تعداد پنجره کافی باشد اتاق باید دارای سیستم تهویه مناسب جهت جریان هوا باشد و علاوه بر آن سیستم گرمایشی و سرمایشی برای اتاق تعبیه شود.

  • رنگ اتاق کنفرانس

    طراحی دکوراسیون اداری و فضای اتاق کنفرانس

بهتر است از رنگ های لایت و روشن استفاده کنید استفاده از رنگ های سفید ،کرم و طلایی در این نوع از بازسازی ساختمان بسیار پر کاربرد می باشد انتخاب رنگ در این بخش بسیار مهم میباشد زیرا در صورتی که از رنگ‌ های اشتباه استفاده کنید باعث افزایش آشفتگی و استرس در افراد می شود. به طور کلی باید  رنگ ها آرامبخش و الهام بخش باشند و باعث افزایش خلاقیت شود به عنوان مثال رنگ سبز باعث ایجاد آرامش در افراد حاضر می ‌شود.

  • تجهیزات اتاق جلسات

اگر از سیستم صوتی و تصویری در اتاق کنفرانس استفاده می کنید باید آن را با فاصله و در محلی قرار دهید که تمامی افراد به راحتی صفحه نمایش را مشاهده کنند صدا یا همان سیستم صوتی هم به گونه‌ ای تنظیم شده باشد که در تمامی قسمت اتاق کنفرانس به صورت رسا و واضح پخش شود . از لوازم مهم اتاق می توان به بلندگو و میکروفون، سیستم اتصال به اینترنت و . . . اشاره کرد.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات