طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی و بازسازی پنت هاوس سیمپلای در چین

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 22 مهر 1398 در ساعت 11 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا تلاش میکنیم برترین و به روز ترین پروژه های معماری در زمینه های مختلف و در کاربری های تجاری ، بازسازی منزل و دکوراسیون اداری را برای شما عزیزان معرفی و به اتفاق هم آنها را بررسی کنیم که در خلال همین مقاله ها و پروژه ها میتوانیم ایده های بکر و کاربردی را پیدا و بر روی آنها تمرکز کنیم .

در ادامه ی این مقالات امروز میخواهیم طراحی داخلی اداری  یک ساختمان را نگاهی بیندازیم . این دفتر در فضایی به مساحت 2000 متر مربع و در سال 2017 ساخته شده است .

بازسازی و تعمیرات ساختمان اداری

طراحی دکوراسیون اداری

مکان این پروژه در طبقه آخر و پنت هاوس یک ساختمان صنعتی موجود واقع در حاشیه بیرونی شهر شنژن است و پس از بازسازی و تعمیرات ساختمان به یک فضای همکاری که شامل پانزده اتاق اداری و فضای باز کارهای گروهی و اتاق جلسات و ... تبدیل شده است .

معماران این پروژه میگویند ما از صحنه های کاری که اغلب به عنوان فضایی است که افراد پشت میزهای خسته کننده و تکراری در یک اتاق بی روح نشسته اند حمایت نمیکنیم و خواستار فضایی منحصر به فرد با انواع فضاهای کاری متفاوت به همراه فضاهای جانبی عملکردی و استراحتی هستیم .

اما چالش این پروژه برای معماران آن محل سایت مورد نظر و فرم ساختمان بود که یک ویژگی خاص داشت که طول آن 120 متر و عرض آن تنها 15 متر بود . خطی بودن این سایت هم یک شخصیت قوی برای آن به حساب می آمد که میتوانست پروژه را منحصر به فرد کند و هم نیاز به توجه دقیق به نحوه طراحی مسیر گردش در سایت و در عین حال ارائه یک تجربه مکانی لذت بخش و به دور از کسل کنندگی ، باشد . تنظیمات مکانی متنوعی ارائه شد و مانند یک کولاژ در طول مسیر کنار هم قرار گرفت و پیچیدگی فضایی آن تجربه لذتبخش در محیط بود .

ایده های طراحی اداری

بازسازی دکوراسیون اداری

یکی از عناصر قابل توجه در این پروژه ، طراحی یک دیوار طویل است که دهانه های قوسی زیادی در آن تعبیه شده است . این دیوار با قرار گرفتن در این فضا به شخصیت خطی سایت پاسخ داده است . این طراحی و اجرای دکوراسیون اداری باعث میشود فضاها ارتباط بصری بیشتری با یکدیگر داشته باشند و عرض کم این سایت نمیتواند مانعی برای بسته و خفه بودن فضا در این محیط باشد و سالن ها و فضاهای جذابی در این محیط خلق شد .

این دیوار با ضخامت 20 سانتی متر ضخیم تر از حد معمول ساخته شده است و استحکام آن  بر ساختار بصری فضا تاکید میکند برخلاف دیوار های سبک پارتیشن ها . قسمت های جانبی این دیوار پوشیده از متریال چوب است که در یک الگوی مورب چیده شده اند و دهانه های قوس ها در ابعاد مختلف شکل گرفته و به طور نامنظم بر روی دیوار چیده شده اند تا از یکنواختی و تکرار فضایی جلوگیری شود .

فضاهای دکوراسیون اداری

اجرای دکوراسیون اداری

در این بازسازی ساختمان که 15 اتاق کاری وجود دارد که در ابعاد متفاوت میتوانند تعداد مختلفی از افراد را در خود جای دهند که کوچکترین اتاق 6 نفر و بزرگترین آن 40 نفر را در خود میتواند جای دهد و چینش مبلمان داخل این اتاق ها و ارتباط مکانی با فضاهای دیگر باعث شده است که هر کدام از این اتاق ها طراحی مختص به خود را داشته باشد و با حضور پنجره های بزرگ در این اتاق ها ، نور طبیعی روز وارد آنجا  میشود و منظره زیبای شهری را نیز در داخل دفتر از این طریق میتوان نگاه کرد .

اما بر خلاف این اتاق ها یک فضای متفاوت در مرکز این دفتر طراحی شده است که از اتاق کنفرانس و یک سالن آرامش بخش تشکیل شده است . ایده ی این فضا طراحی یک عنصر مستقل از محیط اطراف و فراهم کردن محیطی آرامش بخش به دور از بخش کاری است . این فرم منحصر به فرد مانند بالهای یک سنجاقک  طراحی شده است و در یک فضای باز همراه با محل هایی به عنوان حوضچه ی آب و در یک چارچوب تشکیل شده از بتن و چوب به رنگ سیاه بود که از فضای کلی دفتر جدا میشد و به عنوان عنصری برجسته در این دفتر خودنمایی میکرد . مبلمان و وسایل روشنایی به منظور فراهم آوردن محیطی آرامش بخش با دقت انتخاب شده اند . فضاهایی خانه مانند برای گفت و گوهای دوستانه و صمیمی که در داخل دیوار تعبیه شده اند در کنار یک کافه ی کوچک که قهوه ، چای و کیک را آماده میکند ، روبروی پنجره های سرتاسری پنت هاوس فضایی جذاب ، دل نشین و مطبوع را برای کارکنان این دفتر رقم زده است .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات