طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی و بازسازی دکوراسیون اداری نکسانز

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 24 مهر 1398 در ساعت 12 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا تلاش میکنیم برترین و به روز ترین پروژه های معماری در زمینه های مختلف و در کاربری های تجاری ، بازسازی منزل و دکوراسیون اداری را برای شما عزیزان معرفی و به اتفاق هم آنها را بررسی کنیم که در خلال همین مقاله ها و پروژه ها میتوانیم ایده های بکر و کاربردی را پیدا و بر روی آنها تمرکز کنیم .

در ادامه ی این مقالات امروز میخواهیم طراحی داخلی اداری  یک ساختمان را نگاهی بیندازیم . این دفتر در فضایی به مساحت 2000 متر مربع و در سال 2014 ساخته شده است .

بازسازی ساختمان اداری

طراحی دکوراسیون اداری

این یک پروژه بازسازی و تعمیرات ساختمان است که قبل از آن فضای کاری با یک الگوی معمولی دفتر سازماندهی میشد که به نفع ادغام کردن فضا ها و محلی راحت برای کار کردن نبود . به همین دلیل پیشنهاد شد که دینامیک کاری عوض شود و فضاهایی با عملکردهای مناسب تر و ویژه تر در محیط ورود کنند .

این ساختمان در زمینی قرار داشت که به دلیل وقوع زلزله در سال 2010 و تغییراتی دیگر در شرایط بسیار بدی قرار داشت . با وجود این میتوان برخی از ویژگی های موجود در این ساختمان را تشخیص داد که دارای اهمیت های بالایی هستند مانند ارتفاع ، سازه و جهت گیری طولی ساختمان که این امکان را فراهم میکرد تا فضاهای بیشتری بتوانند از نور طبیعی روز استفاده کنند به همین منظور در طراحی جدید این ساختمان تمام اتاق های کار خصوصی در یک سمت قرار گرفته است تا تمام اتاق ها بتوانند از نور طبیعی روز استفاده کامل را بکنند .

اصول طراحی اداری

بازسازی و دکوراسیون داخلی

سه اصل اساسی در طراحی دکوراسیون لوکس این پروژه از این قرار است : از بین بردن فضاهای بی روح و کسل کننده قبلی ، طراحی فضایی که الهام بخش یک کاری تیمی مدرن باشد و در آخر استفاده از نور طبیعی برای فضاهای کاری و گردش . فضاهایی کاری در این محیط در حالت های مختلف چیده شده اند . یک بخشی از فضاهای کاری در روبروی اتاق های کار قرار دارند و از نور طبیعی استفاده نمیکند اما از طریق منابع نوری مصنوعی روشنایی این فضاها تامین میشود . بخشی دیگر سالن های کنفرانس و اتاق های جلسات هستند که در مرکزیت فضا قرار دارند و از چهار طرف شیشه تشکیل شده اند تا بتوانند نور روز را تجربه کنند و هم ارتباط بصری بین این اتاق ها با فضاهای دیگر برقرار شود . و آخرین بخش که یک فضای کار گروهی بزرگ است و در سمت جنوبی ساختمان قرار دارد و میتواند از نور طبیعی روز استفاده کافی را ببرد و فضاهای استراحت با حضور میز ها وصندلی هایی راحتی نیز در کنار این پنجره ها قرار داده شده است تا فضایی دنج و راحت را برای اوقات استراحت کارکنان ایجاد کند .

طراحی مبلمان اداری

بازسازی و تعمیرات ساختمان

از مقیاس فضای موجود و فعالیت هایی که در این دفتر انجام میشود ، مجری دکوراسیون داخلی ایده ی صنعتی بودن را در اولویت انتخاب ها و استفاده از مواد و تاسیسات به کار بردند . در این روش هر یک از عناصر از یک ترکیب ساختاری طراحی میشود که باعث میشود کلیت فضا از جزئیات مهم تر باشد . به همین دلیل است که اکثر عناصر عمودی و بر اساس سازه های فلزی و شیشه ساخته میشوند و استفاده از المان های عمودی و افقی در این فضا هم به دلیل عمق بخشیدن به فضا و هم به جهت تعادل برقرار کردن بین عناصر این محیط است .

استفاده از میزهای کاری سفید رنگ که به وسیله ی شیشه ای نارنجی رنگ که بین میزهای کار قرار دارد حریم هر فرد در آن حفظ میشود . این شیشه های نارنجی در کنار مبلهای راحتی نارنجی و خاکستری رنگ و سطوحی قرمز رنگ که در بعضی از قسمت ها به عنوان عنصر برجسته فضایی وجود دارد ، توانسته اند در کنار رنگ سفید استفاده شده در دیوار ها و سقف ، هارمونی فضایی جذاب و مناسبی را ایجاد کند .

نکته آخر در مورد کف این فضا است که انواع متریال های چوب ، سرامیک ، بتن و سنگ در آن جای گرفته است و این تنوع متریال در کف به منظور تمایز گردش های عرضی و طولی ، ایستگاه های کاری ، اتاق های جلسات و ... تعریف و طراحی شده اند .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات