طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی منزل با سبک دکوراسیون مراکشی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 در ساعت 11 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی دیگر از سبک های محبوب و شاید کمی عجیب و غریب که می توان از ان در بازسازی و اجرای دکوراسیون از ان استفاده کرد سبک زیبا و متفاوت مراکشی است. در این مقاله شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد دارد به معرفی این سبک بپردازد.سبک مراکشی را می توان کاملا الهام گرفته از سبک های مدیترانه  ای، عربی و افریقایی دانست یعنی شما با انتخاب این سبک در طراحی دکوراسیون  منزل خود در واقع از سه سبک استفاده کرده اید. طراحی داخلی منزل به سبک مراکشی با بهره گیری از جزییات منحصر به فرد، بافت های متنوع، استفاده از اشکال هندسی فرهنگ و تاریخ این کشور را بیان می کند. سبک مراکشی پر از طرح و رنگ های پر انرژی است. با استفاده از سبک مراکشی در دکوراسیون داخلی منزل خود فضای فوق العاده شیک، متفاوت و غنی از تاریخ و فرهنگ را برای خود طراحی میکنید. این سبک با درگاه هایی از قوس ها و آرک ها، کنده کاری های پیچیده و رنگ های گرم و پر انرژی و وجود کنتراست شناخته می شود. از عناصر اصلی معماری مراکشی می توان به قوس ها و طاق های اسلامی اشاره کرد.

طراحی داخلی منزل با سبک دکوراسیون مراکشی

از ویژگی های بارز بازسازی ساختمان  به سبک مراکشی می توان به استفاده از رنگ های زنده و پر انرژی و جسورانه اشاره کرد در این سبک معمولا از طیف رنگ های دریا و بیابان است، استفاده از رنگ های نارنجی ، قرمز و آبی پر رنگ در این سبک زیاد به چشم می خورد. در این سبک از حیاط در ورودی و یا پشت خانه قرار نمیگیرد بلکه برای رعایت و حفظ حریم خصوصی از حیاط مرکزی استفاده می شود که معمولا وسط این حیاط ها از ابنما و حوض نیز استفاده می شود برای تزیین این حیاط ها هم می توان از نیمکت هایی با ارتفاع کم و گلدان های سفالی نیز استفاده کرد.

در مبل های سبک مراکشی نیز از روکش های مخمل استفاده میشود و وسایل چوبی حکاکی شده نیز از شاخص ترین ویژگی های مبلمان به سبک مراکشی است. یکی از المان های ثابت معماری به سبک مراکشی کاشی های پر نقش و نگار این سبک می باشد که به عنوان کف پوش ، دیوار پوش یا حتی قاب در در و پنجره از ان استفاده کرد. سقف خانه های مراکشی بسیار بلند است و معمولا برای دکوراتیو کردن سقف در این سبک از تیر های چوبی استفاده می شود.

در طراحی دکوراسیون منزل به سبک مراکشی از دیوار های چند وجهی با نمای گچی استفاده می شود که رنگ این دیوار ها اغلب صورتی خیلی کم رنگ سفید و بژ است. در این سبک معمولا از رنگ های خنثی برای دیوار و دیگر رنگ های شاد برای دیگر المان ها استفاده می شود.

  • طراحی نشیمن به سبک مراکشی

نشیمن یکی از مهمترین بخش های طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می رود در دکوراسیون نشیمن به سبک مراکشی است. مبلمان نشیمن در این سبک بهتر است از راحتی های گرد(عثمانی) با ارتفاع کم و رنگ های شاد و میز های چوبی کنده کاری شده، صندلی های کنده کاری شده ،پرده های ابریشمی ،فرش های دست بافت و... استفاده کنید. برای دکوراتیو کردن نشیمن های سبک مراکشی می توان از فانوس های معروف مراکشی( این فانوس ها بخاطر داشتن طرح های مشبک نور را با طرح های بسیار زیبا در فضا  پراکنده می کند) ظروف سنگی و عناصر چوبی و فلزی مشبک استفاده کرد.

طراحی داخلی منزل با سبک دکوراسیون مراکشی

  • اتاق خواب های سبک مراکشی

در طراحی داخلی اتاق های سبک مراکشی می توانید از تخت های چوبی کنده کاری شده استفاده کنید اگر رنگ دیوار اتاق خوابتان را ابی فیروزه ای کنید تلفیقی از عناصر ایرانی و سبک دکوراسیون مراکشی خواهید داشت اما اگر فضای اتاق شما خیلی کوچک است می توانید از رنگ نخوری روشن برای دیوار اتاق خوابتان استفاده کنید. استفاده از پرده های حریری که دور تخت را می پوشانند نیز از دیگر ایده های دکوراسیون سبک مراکشی به شمار میرود.

طراحی داخلی منزل با سبک دکوراسیون مراکشی

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات