طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی سرویس بهداشتی روشن و پرنور

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 23 ارديبهشت 1399 در ساعت 10 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروز با افزایش رشد جمعیت و کوچک تر شدن فضای خانه ها سرویس بهداشتی ها نیز به نسبت باریک تر و کوچک تر از گذشته طراحی می شود سرویس های بهداشتی بخش مهمی از خانه محسوب می شود. در  بسیاری از خانه های آپارتمانی در سرویس بهداشتی امکان ایجاد پنجره وجود ندارد به همین علت است که اگر سیستم روشنایی درست و مناسب در این فضاها به کار برده نشود باعث ایجاد یک فضای نامناسب و تاریک می شود بنابراین باید از ترفندهای مختلف برای ایجاد فضای مناسب در این محیط استفاده کنید. ممکن است در نگاه اول طراحی داخلی  یک سرویس بهداشتی که هیچ نور طبیعی دریافت نمی کند یک کار خیلی سخت به نظر برسد اما به وسیله راه ‌حل‌ هایی می‌توانید در طراحی خود نور بیشتری وارد فضا کنید و از سیستم روشنایی مناسب استفاده کنید برای این منظور لامپ هایی با رنگ ها و نورهای متفاوت وجود دارد به عنوان مثال برای سرویس بهداشتی که بدون پنجره بوده و هیچ نور طبیعی دریافت نمی کند مناسب ترین گزینه استفاده از هالوژن های سقفی می باشد.

  • چراغ های ال ای دی

    طراحی داخلی سرویس بهداشتی روشن و پرنور

این چراغ ها از جمله چراغ هایی میباشد که بسیار زیاد  در مصرف برق صرفه جویی می کند به همین خاطر است که میتوان از چراغ های ال ای دی متعدد در نقاط مختلف سرویس بهداشتی استفاده کنید. نوار های ال ای دی برای طراحی در اطراف و زیر کابینت دستشویی و در پشت آینه ها بهترین انتخاب می باشد.

  • رنگ

    طراحی داخلی سرویس بهداشتی روشن و پرنور

در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس های بهداشتی تاریک یا کوچک می توان برای کفپوش و دیوارها از رنگ سفید استفاده کنید  در این فضاها رنگ سفید باعث می ‌شود تا تاثیر نور موجود در فضا به بیشترین میزان افزایش یابد در واقع به همین خاطر است که در فضاهای کوچک و تاریک استفاده از رنگ سفید توصیه می شود برای دیگر مبلمان سرویس بهداشتی نیز می توان از عناصر چوبی استفاده کرد و شیر آلات فلزی نیز برای این ترکیب بندی مناسب می باشد به این ترتیب می توانید در یک سرویس بهداشتی تاریک فضایی طبیعی و روشن تر طراحی کنید.

  • کابینت و کمد های سرویس

    طراحی داخلی سرویس بهداشتی روشن و پرنور

برای اینکه در بازسازی سرویس بهداشتی به یک فضای روشن و راحت دست یابید باید از کابینت ها و کمد هایی در این فضا استفاده کنید که دارای آینه بوده و رنگ روشنی دارد علاوه بر آن استفاده از آینه های چراغ دار نیز می تواند تاریکی فضای داخلی شما را کاملا از بین ببرد علاوه بر خصوصیات ظاهری کمدها و کابینت های سرویس بهداشتی یک فضای مناسب برای جا سازی اشیا موردنیاز در این فضا محسوب می شود.

  • انعکاس نور

در بازسازی ساختمان برای اینکه یک فضا درخشان تر به نظر برسد از قانون انعکاس نور بهره می گیرند اما اگر می‌ خواهید در سرویس ‌های بهداشتی تاریک به وسیله بازتاب نور فضا را روشن تر کنید باید چند قانون طلایی را قبل از اجرای این کار در نظر داشته باشید تا بتوانید این کار را به درستی انجام دهید:

  • از کفپوش های تیره و دیوارهای روشن استفاده کنید

    طراحی داخلی سرویس بهداشتی روشن و پرنور

به هر میزانی که رنگ تیره تر باشد  نور را بیشتر در خود جذب می کند و در واقع نور کمتر منعکس می شود و هرچه رنگ روشن تر باشد میزان بازتاب نور نیز بیشتر می شود به همین خاطر است که پیشنهاد می شود برای دیوارهای سرویس های بهداشتی از سرامیک و کاشی های با رنگ روشن استفاده کنید در کنار این کار از کفپوش های تیره نیز استفاده کنید تا بازتاب نور از دیوار ها افزایش یابد و در نهایت یک فضای روشن برای شما ایجاد شود.

  • سیستم روشنایی مناسب

    طراحی داخلی سرویس بهداشتی روشن و پرنور

هنگام انتخاب لامپ و روشنایی مناسب برای هر فضایی باید ابتدا دو نکته را در نظر داشته باشید 1 قدرت لامپ  2 رنگ لامپ. برای ایجاد یک روشنایی مناسب در سرویس بهداشتی پیشنهاد می شود لامپی که در نظر دارید دارای رنگ  k3000 باشد برای قدرت لامپ نیز در هر متر مربع نیاز به یک لامپ با قدرتw ۱۲  دارد به عنوان مثال یک فضای ۴ متری مربعی در سرویس بهداشتی به3 لامپ با قدرتw ۱۵ احتیاج دارد در مورد قرارگیری لامپ ها در سرویس بهداشتی نیز بهتر است 2 لامپ را روی سقف و یک لامپ روی دیوار در نظر بگیرید یعنی  میزان نوری که در یک فضا است بهتر است به وسیله لامپ های متعدد و با تعداد بیشتری باشد به همان میزان  یک وسایل روشن تر و زیبا تر طراحی خواهید کرد.

با استفاده از هر کدام از این روش هایی که در این مقاله از آنها یاد شد می توانید به اندازه قابل توجهی تاریکی و بسته بودن فضای سرویس بهداشتی خود را از بین ببرید اگر می ‌خواهید یک تغییر کلی در بازسازی منزل  خود ایجاد کنید  اولین انتخاب تعویض کاشی ها می باشد اما علاوه بر آن استفاده از آینه های بزرگ و اضافه کردن چراغ ها و نوع نورپردازی متفاوت می تواند فضای شما را روشن تر کند.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات