طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی سالن زیبایی و آرایشگاه

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 3 خرداد 1399 در ساعت 10 : 43 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مجری و طراح دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون و طرح هایی که انتخاب می کند برای آرایشگاه بسیار مهم است. هنگامی که انسان چیزی را با ظاهر خود می گیرد یا می سازد ، تأثیر محیط را بر آن می گذارد و تحت تأثیر او باقی می ماند.آرایشگاه مکانی است که وقتی وارد آن میشویم ممکن است چند ساعت از وقتمان را در آن سپری کنیم.پس مهم است که محیطی باشد که حس خوبی را به ما بدهد.این حس خوب مستلزم طراحی خوب و انتخاب متریال باکیفیت است.

شما نمی خواهید فروشگاهی را انتخاب کنید که مورد علاقه شما نیست ، هتلی که چراغ های آن به اندازه کافی روشن نیست ، یا مکانیک خودکار که چراغ علائم آن کار نمی کند ، برعکس ، درست است فروشگاهی را انتخاب کنید که از رنگ های پر جنب و جوش استفاده کند ، هتلی که از سیستم های روشنایی جالب استفاده می کند ، یا مکانیک خودکار است که با استفاده از بسیاری از علائم استفاده از آن ، راحتی استفاده می کند.

برای آرایشگاه ها نیز این طرح باید یک اصل مبتنی بر این باشد که مشتری احساس امنیت کند. هم رنگ رنگی که آنها انتخاب می کنند باید محیط را مرتب و تمیز نشان دهند و هم محیطی که کاملاً اعتماد به ابعاد و رنگ اشیاء به کار رفته در دکوراسیون لوکس را ایجاد کند.

10 قدم برای داشتن دکوراسیون شیک

طراحی داخلی سالن زیبایی و آرایشگاه

  • اولین قدم در طراحی یک سالن آرایشی نظم میباشد.باید به گونه ای باشد که هر قسمت مشخص باشد که مربوط به چه کاری است.
  • از آنجا که برداشت اول بسیار مهم است ، اطمینان حاصل کنید که ویترین رنگی و جذاب است.و سعی کنید به روز باشید.مثلا مجله های 5 سال قبل را به مشتری ندهید یا گیاهانی که از قدیم مانده اند را از فضا خارج کنید.
    مراجعین  وارد محیطی با نقاشی دیواری یا کاغذ دیواری می شوند که ترجیح می دهند به نظر برسند و تمیز باشند و احساس امنیت داشته باشند.
  • برای جلب توجه میتوانید از تابلوهای دیواری خاص یا یک رنگ زیبا و چشم نواز در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنید.
  • آهنگ ها و کانال های تلویزیونی که در سالن زیبایی ترجیح می دهید نباید زیاد بلند و خشن باشند.یک تلویزیون برای سرگرمی افرادی که منتظر میمانند باید وجود داشته باشد.
    صندلی های مختلف و لوازم جانبی دیواری ممکن است مورد توجه باشد.و باید به گونه ای انتخاب شوند که درمحیط منحصر به فرد دیده شوند.
  • در اجرای کابینت سالن زیبایی سفارشی عمل کنید تا رنگ ها را به ترتیب شماره و طیف رنگی در آن قرار دهید و محصولات را به صورت مشخص و مرتب چیدمان کنید که برای دسترسی اسان  قابل استفاده است.
    مواظب باشید مواردی را انتخاب کنید که به اندازه رایحه محیط خیلی سنگین نباشند زیرا اسپری ها و رایحه رنگی که استفاده می کنید قبلاً رایحه غالب را منتشر می کنند.
  • مراقب استفاده از مواد طبیعی باشید.
    شما باید به پاکیزگی محیط توجه داشته باشید ، در عین حال به هماهنگی مواردی که به عنوان یک طرح استفاده خواهید کرد توجه کنید.
  • رنگ تیره برای سالن مو بهترین انتخاب است.به دلیل اینکه لکه و مو و ... کمتر دیده شود.
  • استفاده از آینه ها را به وفور حفظ کنید ، ممکن است مشتری شما بخواهد از هر زاویه ای عملیات را ببیند. همچنین در روبروی هر صندلی باید یک آینه قرار داشته باشد.
    در آخر اطمینان حاصل کنید که صندلی های مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای دکوراسیون خود مناسب است.
  • اگر فصای کوچکی دارید یکی از بهترین کارهایی که محیط را بزرگتر نشان میدهد این است که یک دیوار را سرتاسری آینه کنید.

نور

طراحی داخلی سالن زیبایی و آرایشگاه

نقش نور در سالن های زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است.در بالای هر میز نور باید قرار داشته باشد.همچنین در قسمت کاشت ناخن نیاز به نور کافی دارد اما قسمت هایی مانند اتاق ماساژ بهتر است از نور کمتری استفاده شود.اگر طراحی داخلی  به گونه ای بود که نور طبیعی کافی در محیط وجود داشت میتوانید از گیاهانی استفاده کنید که به بوی رنگ و مواد شیمیایی حساسیت نداشته باشند.زیرا گیاهان حس شادابی را به فضا میبخشند.اما نگران نباشید ،اگر نور کافی و مناسب وجود نداشته باشد میتوانید از گیاهان مصنوعی استفاده کنید.

مراحل راهنمایی برای طراحی سالن زیبایی

طراحی داخلی سالن زیبایی و آرایشگاه

استاندارد فضایی برای فاصله میزها به این صورت بایداجرا شود که:

  • میز های کار باید از مرکز یکدیگر حداقل ۱٫۲متر فاصله داشته باشند.

          در جلوی میز کار برای آرایشگر ۱٫۵ متر فضا لازم است.

          در فضاهای کوچک از میز های یکسره استفاده کنید تا همزمان مشتریان بیشتری پشت آن جا بشوند.

  • شما می توانید اشیاء استفاده شده در محیط را بدون بزرگ بودن انتخاب کنید.
    شما باید به تمیز کردن توجه کنید.
  • بزرگترین قدرت آرایشگران گفتگو است که آنها زبان خود را ایجاد کرده اند که در آنجا صحبت می شود. وقتی آن گرما را تأمین می کنید ، دکوراسیون اصلی تکمیل می شود.
  • سعی کنید در ابتدای کار راحتی مشتریان را در نظر بگیرید.در هنگام انتخاب بازسازی ساختمان  و ابزاری که تهیه میکنید دقت نمایید.

اگر ما با آرایشگران و  به طور مشترک صحبت کنیم ، نباید یکپارچگی ایجاد شده را مختل کنید. شما همچنین می توانید سبک روستایی را اتخاذ کنید ، به هر سبک دیگری که انتخاب کنید ، باید هر سبک مورد نظر خود را انجام دهید.

اگر سبک روستایی را به کار گرفته اید ، به جای استفاده از جزئیات چوب فقط در یک گوشه ، می توانید با صرف مکانی که شامپو ها را با جزئیات کوچک در مکان هایی که حوله های خود را جمع می کنید ، مفهوم خاصی ایجاد کنید.

به عنوان تیمی از معماران در خانه امروز ، شما چگونه باید یک آرایشگاه و آرایشگر باشید ، به چه مواردی باید توجه کنید ، به چه مسائلی توجه کنید. ما در شرکت معماری هیرادانا سعی کردیم مطابق با این موارد تصویری را در ذهن شما ایجاد کنیم.

در تصاویر می توانید سالن مناسب برای هر سبکی را مشاهده کنید. با اتخاذ مفهومی که مناسب شما باشد ، می توانید سالن خود را با دیدگاه های مختلف مجدداً تغییر دهید. شما همیشه می توانید برای هر گونه سؤالی که دارید با تیم معمار ما تماس بگیرید.

طراحی داخلی سالن زیبایی و آرایشگاه

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات