طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی ساختمان مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 25 آبان 1398 در ساعت 10 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای اینکه بتوانیم دکوراسیون داخلی منزل را طراحی کنیم باید بدانیم معماری مدرن و دکوراسیون لوکس را از طریق چه سبک هایی میتوانیم در طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد کنیم . شناخت این سبک ها ، ویژگی ها و شرایط استفاده ی از آن باعث میشود در بازسازی منزل و تعمیرات ساختمان فضایی ایده آل را برای زندگی کردن به وجود آوریم .

در مقاله های گذشته در شرکت معماری و طراحی داخلی هیرادانا به تعدادی از این سبک ها پرداختیم و در ادامه آن میخواهیم در این مقاله تعدادی از سبک های معماری مربوط به کشور های دیگر را با یکدیگر بررسی کنیم تا بتوانیم ایده ها و ویژگی های آن سبک ها را در طراحی دکوراسیون های خود ایجاد کنیم .

سبک دکوراسیون داخلی مدرن ژاپنی

در این سبک از  دکوراسیون توجه اصلی به ساده بودن و خالص بودن فضا است . به همین دلیل ساده بودن فضا جزئیات کمی در آن به چشم میخورد و فضاها بدون زرق و برق اضافی و تجملات خاص است و تاکید ویژه ای بر تمیز بودن فضا دارد . در این سبک استفاده از چوب به وفور یافت میشود . دلیل آن هم این است که چوب گرما و انرژی را وارد فضا میکند . درهای چوبی کشویی ، میزهای کوتاه و استفاده از پشتی و بالشتک ها برای نشستن بر روی آن از ویژگی های این سبک است .

سبک دکوراسیون داخلی مدرن چینی

سه اصل مهم و تاثیر گذار در این سبک عبارتند از طبیعت ، سادگی و انرژی . در این سبک استفاده از اصول فنگ شویی کاربرد فراوانی دارد چون فنگ شویی نیز ریشه در تمدن و فلسفه چین دارد . خصوصیات فنگ شویی در این سبک باعث میشود عناصری مانند آب ، آتش ، خاک و فلز در این سبک کاربرد داشته باشد . از دیگر ویژگی های این سبک بازسازی ساختمان پرهیز از بی نظمی و شلوغی است . حضور رنگ های طلایی ، مشکی ، زرد و قرمز در این سبک به وفور یافت میشود .

سبک دکوراسیون داخلی مدرن یونانی

در این سبک هندسه و تناسب نقش مهمی دارند . استفاده از خطوط صاف و منظم و تاکید طراحی بر تقارن و تناسب در فضای داخلی از ویژگی های بارز این سبک هستند . رنگ سفید نیز رنگ غالب در این سبک به شمار میرود و رنگ آبی نیز رنگ معروف دیگر در این سبک است . در اجرای دکوراسیون داخلی سبک یونانی استفاده از نور طبیعی خورشید برای فضاهای داخلی نقطه قوت آن به شمار میرود .

سبک دکوراسیون داخلی مدرن انگلیسی

تشریفات و زرق و برق در طراحی این سبک دیده میشود . هم چنین حضور چوب نیز جز عوامل مهم آن به شمار میرود و فضاها تشکیل شده از آن هستند . کاربرد چوب در سقف ، دیوار و کفپوش های آن به چشم میخورد در انواع گوناگون صاف ، منحنی دار و قوسی .

سبک دکوراسیون داخلی مدرن فرانسوی

رنگ های بکار رفته در این سبک طلایی ، آّبی ، سبز و قرمز هستند و تمام تلاش این سبک این است که فضایی شاد و پر نشاط را در فضای خانه ایجاد کند . استفاده از طرح ها و تزئینات نیز در این سبک برای مبلمان فضاها کاربرد فراوانی دارد . در این سبک دکوراسیون لوکس کمد ها و گنجه های متنوعی در فضا وجود دارد که از جنس چوب و دارای تزئینات است .

سبک دکوراسیون داخلی مدرن اسکاندیناوی

این سبک نیز کاملا ساده و بی تکلف است . استفاده از رنگ های سرد آبی و سفید به خاطر شرایط اقلیمی این کشورها در طراحی های آن حضور دارد . حضور نور های طبیعی و مصنوعی متنوع نیز برای فضاهای داخلی این سبک طراحی شده است . به طور کلی دکوراسیون این سبک بر پایه روشنایی و نورانی بودن فضا است .

10 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات