طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی دفتر مرکزی شرکت بازی های کامپیوتری در آمریکا

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 14 مهر 1398 در ساعت 11 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه روند شناخت پروژه های برتر طراحی داخلی و بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم یکی از موفق ترین طراحی داخلی اداری در سال 2018 ، در شهر واشنگتن آمریکا را به اتفاق هم بررسی کنیم .

این فضا در متراژی وسیع به مساحت 12000 متر مربع توانسته است یک محیط جذاب و منحصر به فرد را ایجاد کند تا در چشم بیننده جذاب بنظر برسد .

آشنایی با روند طراحی اداری

بازسازی و تعمیرات ساختمان

این دفتر که در 6 طبقه ساخته شده است فضایی وسیع و مطبوع را به وجود آورده است که برای کار نزدیک به 500 کارمند مناسب باشد . رشد مداوم این شرکت تولید بازی های کامپیوتری در سال های اخیر و دستیابی به تکنولوژی واقعیت مجازی و توسعه سخت افزاری نیاز این شرکت به طراحی دفتری وسیع و چند طبقه به عنوان دفتری مرکزی را ایجاد کرد که به طراحی یک فضای پویا ، منعطف و جذاب برای بخش های نرم افزاری و سخت افزاری این شرکت منجر شد که شامل فضاهایی چون کافه تریای بزرگ ، فضاهای کافی نت ، سالن های بدنسازی به همراه حمام ، اتاق های نمایش محصولات بصری و صوتی تولید شده این شرکت برای کارمندان و مشتریان ، اتاق های مخصوص برای ساخت بازی ها و اتاق و مناطق ویژه ی بازی برای کار کارمندان که برای ایده گرفتن و اوقات استراحتشان تدارک دیده شده است .

دکوراسیون اداری این شرکت چند طبقه با انواع فضای باز و محصور پشتیبانی میشود . اما هدف این شرکت بر خلق فضاهایی عمومی و دوستانه بود . چون این شرکت معتقد است برای تولید یک محصول یک فرد به تنهایی نمیتواند کاری انجام دهد بلکه همکاری و همیاری افراد مختلف میتواند یک محصول را بوجود آورد . به این ترتیب آنها خواستار دفتری بودند که علاوه بر وجود اتاق های مخصوص کار ، بیشتر بر فضاهای اجتماعی و عمومی و برای کار چندین نفر دور هم تاکید داشتند و تیم معماری این پروژه نیز درصدد خلق چنین فضایی بود که توانست به این امر نیز دست پیدا کند .

بخش های مختلف دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری

در طراحی دکوراسیون اداری  این شرکت فضاهای کاری مشترک در انواع مختلفی را میتوان مشاهده کرد . با قرار دادن چند میز راحتی و کاناپه های راحتی در اقصی نقاط این دفتر این فضا ها شکل گرفته است . برای این منظور نیز مبلمان متنوعی برای این دفتر استفاده شده است . مبلمان و کاناپه هایی راحتی در رنگ های گوناگون و در اشکال گوناگون و با متریال های چرمی ، پارچه ای در این دفتر به چشم میخورد و این فضاهای جمعی و دوستانه را برای کار گروهی شکل داده است .

این دفتر به شکلی باز طراحی شده است و افراد در هر طبقه میتوانند به طبقه های پایینی و بالایی دید داشته باشند و هر طبقه در حالی که کارایی و عملکرد خود را دارد میتواند در طبقات بالایی و پایینی خودش ادغام شود و سالن های وسیع و بزرگ در مرکزیت هر طبقه ایجاد شود و اتاق های کار مورد نیاز در کنار این طبقات ایجاد شود تا هم فضاهایی مخصوص و خصوصی حریم خود را حفظ کنند و هم این سالن ها بتوانند کارایی خود را به درستی ایفا کنند . طراحی پنجره های سرتاسری در هر طبقه باعث شده است تا علاوه بر این که هر طبقه از نور طبیعی خورشید و منظره ی جذاب بیرون استفاده کند ، به دلیل حجم آزاد و طراحی هر طبقه باعث میشود نور هر طبقه نه تنها برای همان طبقه بلکه برای طبقات بالایی و پایینی نیز استفاده شود . حضور پله های چوبی در امتداد هم این طبقات را به هم وصل میکند.

متریال های طراحی اداری

مجری دکوراسیون اداری

متریال های استفاده شده در این پروژه نیز متنوع است . مجری دکوراسیون داخلی برای سالن های اصلی طبقات برای راحتی کار کارمندان از پارکت های چوبی استفاده کرده است و سیستم سقف نیز چوبی میباشد . رنگ سفید برای سطوح اصلی این سالن ها استفاده شده است . اما برای اتاق ها از متریال های متنوع دیگری استفاده شده است .

برای دیوار های آسانسور طبقات از بک گراندهای بتنی برجسته استفاده شده است و در هر طبقه بر روی آنها کاراکتر ها و صحنه های برگرفته از بازی های ساخته شده این شرکت نقاشی شده است . استفاده از نمایشگرهای دیجیتالی تمام قد برای به نمایش گذاشتن بازی های ویدیویی ساخته شده این شرکت به مشتریان و کارکنان از دیگر ایده های طراحی این پروژه است .

این دفتر به گونه ای طراحی شده است که با ورود به هر قسمت میتوان متوجه شد برای هر قسمت این دفتر طراحی خاص اندیشیده شده است و هیچ تکراری در این دفتر مشاهده نمیشود به طور مثال در قسمت هایی از این دفتر مناطق بازی برای اوقات استراحت کارمندان شکل گرفته است . میزهای پینگ پنگ ، قسمت هایی برای بازی بولینگ ، بازی های دستگاهی و کامپیوتری که بر روی صفحه هایی بزرگ میتوان بازی کرد .

از دیگر ایده این شرکت نیز ایجاد اتاقی برای فرزندان کارکنان این دفتر است . افرادی که در این دفتر کار میکنند و در مواقعی که مجبورند فرزندشان را با خود سر کار بیاورند ، با ایجاد اتاق بازی مخصوص برای این کودکان ، خیال والدین را از مراقبت از فرزندانشان در محیط کار را راحت میکنند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات