طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی دفتری دوبلکس در بمبئی هند

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 17 مهر 1398 در ساعت 15 : 38 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در دنیای امروز که بازسازی و تعمیرات ساختمان  روند رو به رشد در صنعت ساختمان سازی و بازسازی منزل دارد ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا تلاش میکنیم تا در این مجموعه مقالات برای شما پروژه هایی را معرفی کنیم که از لحاظ معماری و زیبایی شناسی حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوان از آنها ایده گرفت . پروژه ای که امروز میخواهیم به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون داخلی اداری در شهر بمبئی هند است.

این پروژه از جنبه های مختلف قابل بررسی است و ایده های به کار رفته در آن ، ما را بر آن کرد که این پروژه را به شما معرفی کنیم .

این دفتر وسیع به مساحت 2000 متر مربع و در سال 2018 ساخته شده است .

توضیحات کلی بازسازی

طراحی دکوراسیون اداری

محل استقرار قدیمی این دفتر در یک ساختمان اداری تجاری چهار طبقه بود که طراحی این دفتر بسیار رسمی و غیر دوستانه و نمایانگر شرکتی نبود که مد نظر مدیران و کارکنان این شرکت بود . فضاهای این دفتر مملو از ایستگاه های کاری و پارتیشن های بزرگ و بدون هیچ فضای تفریحی یا فضاهای گفت و گو های دوستانه بود . هم چنین مناطق کاری تاریک که با استفاده از لامپ ها روشن میشدند و نور طبیعی زیادی وارد این دفتر نمیشد.

اما پس از انتقال این دفتر به یک ساختمان جدید دوبلکس در بمبئی هند ، یک فضای بزرگ و وسیع برای این دفتر طراحی شد . به دلیل موقعیت این ساختمان با طراحی پنجره های سرتاسری و بزرگ که از همکف تا طبقه ی اول ایجاد شده اند ، تمام فضاهای داخلی و کاری این دفتر از نور طبیعی روز استفاده ی کافی را میبرند و باعث شده است این دفتر در تمام طول روز کاملا روشن ، درخشان و گرم باشد .در کنار این پنجره ها ، یک سقف شیشه ای بزرگ بر روی فضای آتریوم قرار دارد که فضایی دل نشین و مطبوع را برای این دفتر به وجود آورده است .

آتریوم در دکوراسیون اداری

اجرای دکوراسیون اداری

اما جذاب ترین بخش این طراحی دکوراسیون اداری برای کارکنان قسمت آتریوم این دفتر است . در جایی که پله های چوبی و فلزی این دفتر با حالتی نیم دایره و کشیده وجود دارد ، با قرار دادن مبلمانی راحتی و کاناپه هایی پارچه ای ، فضاهایی برای نشستن ، استراحت و گفت و گوهای دوستانه و صمیمی برای کارکنان دفتر ایجاد شده است که در زیر این نورگیر سقفی وسیع ، نور طبیعی روز روانه این محیط میشود و جذابیت این فضا را دوچندان میکند .در وسط این آتریوم نیز با ایجاد یک باغچه ای وسیع که انواع گیاهان طبیعی گرمسیری در آن کاشته شده است ضمن اینکه میتوانند از نور طبیعی خورشید برای رشد و نموی این گیاهان استفاده کرد به طراوت و تازگی این آتریوم و دفتر می افزاید و احساس طبیعت وارد این ساختمان میشود . حضور در این قسمت افراد را به یاد جنگل های گرمسیری هند می اندازد .

نکات دکوراسیون اداری

تمرکز اصلی مجری دکوراسیون اداری ، دور ماندن از یک طراحی اداری رسمی و خشک بود . استفاده از متریال ها ، مواد ، نقوش و رنگ های متنوع و جذاب برای سطوح و مبلمان این دفتر برای دستیابی به این منظور کمک فراوانی کرده است .

بازسازی دکوراسیون اداری

استفاده از متریال سفید برای دیوار ها و سقف ، کفپوش های چوبی برای اتاق های کار و کفپوش سنگی برای ایستگاه های کاری ، استفاده از کاشی های سیاه و سفید با کنتراست بالا برای برجسته کردن نقاط قوت ، حضور درختچه ها و گیاهان متعدد در گوشه و کنار این دفتر ،  حضور مبلمان کلاسیک و مدرن در نقاط خاص این دفتر برای اوقات استراحت های بین کار برای دور شدن از نشستن های متوالی پشت میز و صندلی های کاری و حضور لامپ های ساده بر بالای میز های کار ، این دفتر را به فضایی راحت ، مناسب ، جذاب و گرم برای کارکنان تبدیل کرده است .

نکته جالب در طراحی دکوراسیون لوکس این دفتر این بود که اکثر مواد و مبلمان ها توسط شرکت های هندی و محلی تهیه و تولید شده اند . چراغ های سقفی از توزیع کنندگان محلی خریداری شده و تمام کاشی ها و سنگ های کف از فروشندگان محلی گرفته شده است . هم چنین تمام مبلمان ها ، کاناپه ها توسط طراحان و خیاطان محلی ساخته شده اند .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات