طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی به سبک ویکتوریایی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 27 آبان 1397 در ساعت 16 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

جهان مدرن دارای بیشمار سبک و کانسپت طراحی داخلی است و این تنوع گاهی برای تصمیم گیری که کدام یک از این سبکها برای خانه و آپارتمان شما مناسب است را سخت میکند. شاید شخصی را پالت رنگ های کلاسیک جذب کند شخص دیگر را تزیینات و عناصر دکوراتیو فراوان و عجیب و فردی علاقه ای مفرد به اشیا قدیمی و عتیقه داشته باشد. در این وضعیت دکوراسیون داخلی به سبک ویکتوریایی به مالک کمک میکند که تمام تمایلات و خواسته هایش را با هارمونی مناسب بینشان برآورده کند. با این حال شخصی که میخواهد خانه و آپارتمان خود را به سبک ویکتوریایی بازسازی کند باید بودجه مناسب را داشته باشد زیرا طراحی و اجرا به سبک ویکتوریایی هزینه زیادی را می طلبد .

ویژگی های اصلی دکوراسیون داخلی ویکتوریایی

  • اطمینان و کیفیت بالا ، و آیتم های گران قیمت
  • وجود مباحث و عناصر کلاسیک در دکوراسیون داخلی
  • ترکیبی از عناصر و موتیف های سبک های کلاسیک ، هندی ، چینی ، گوتیک و روکوکو
  • احساس احترام و وقار نسبت به تمام جزییات و عناصر معماری و دکوراتیو
  • مبلمان دارای رنگ های قرمز قهوه ای و قهوه ای روشن و ساخته شده از چوب های گرانبها و باکیفیت
  • وجود گیاهان و گلها که الزامی به طبیعی بودن آنها نیست
  • کتابخانه غنی
  • پرده های سنگین ساخته شده از بهترین پارچه ها که همیشه باید در هارمونی با پرده های توری باشند.

دیوارها

دیوارها در سبک دکوراسیون داخلی ویکتوریایی طراحی و شکل متفاوتی نسبت به بقیه سبک ها دارند. در این سبک دکوراسیون داخلی از کاغذ دیواری برایپوشش دیوارها استفاده میشود که باید دارای نقوش و الگوهای مشخصی باشند ، خطوط ، تصاویر گیاهان و گلها ، حیوانات و پرنده ها از نقوش رایج در این سبک هستند.پنلهای چوبی ساخته شده از مرغوب ترین چوب ها که با انواع منبت کاری و حکاکی ها تزیین شده است در این سبک بسیار رایج است . این پنل ها نباید ارتفاعشان بیشتر از یک سوم ارتفاع سقف بیشتر شوند .پنچره های رنگی یکی دیگر از شاخصه های سبک ویکتوریایی هستند که از سبک گوتیک وارد دکوراسیون ویکتوریایی شده است . سبک ویکتوریایی به ارزش های خانوادگی بسیار اهمیت میدهد.

پالت رنگی برای دیوارها آنچنان متنوع نیستند و بیشتر از طیف رنگ قهوه ای مثل قرمز قهوه ای و قهوه ای روشن استفاده میشود. دیوارهای به رنگ های خنثی و خاکستری به ندرت و به مقدار کم استفاده میشود.

در سبک ویکتوریایی ممکن است ترکیبی از چند کانسپت و سبک معماری داخلی را مشاهده کنید. آینه های بزرگ که از اصول سبک روکوکو هستند در این سبک  استفاده میشوند . و ترجیحا باید آینه ها بزرگ و دیوارپوش باشند. از سبک گوتیک هم شیشه های رنگی و نقش و نگاردار ، شومینه های بزرگ و مجلل و حکاکی های زیبا به این سبک راه پیدا کرده اند.

کف

در سبک ویکتوریایی تنوع گسترده ای در کف سازی نداریم  . بیشترین و رایج ترین کفسازی در این سبک پارکت های ساخته شده از چوب طبیعی و لمینیت است . که امروزه لمینیت گزینه بهتر و مقاوم تر و ارزانتری بحساب می آید. رنگ کف سازی حتما باید با رنگ دیوارها و مبلمان همخوانی و هارمونی داشته باشد. سرامیک های ابعاد بزرگ و باکیفیت هم گزینه دیگری است که در این سبک بسیار استفاده میشود. همچنین میشود کف را با طرح هایی با رنگ های مختلف در خود طرح و پس زمینه تزیین و دکوراسیون کرد. یکی از علاقه های طرفداران سبک ویکتوریایی فرش ها هستند فرش های قرمز که به خوبی با رنگ کلاسیک و سنتی این سبک یعنی قهوه ای روشن ترکیب میشود .

جزییات و تزیینات در سبک ویکتوریایی

سبک ویکتوریایی در دکوراسیون و طراحی معماری داخلی بسیار جاه طلب و دارای نقش و نگار و پترن های زیبا و چشم گیر است . مبلمان همیشه در این سبک بسیار زیبا بوده اند و دارای حکاکی و منبت کاری های پیچیده و زیبا هستند. با گذشت زمان این سبک بسیار متناسب تر شده است ولی هنوز موتیف های اصلی خود را به همراه دارد . یکی از اساسی ترین موتیف های سبک ویکتوریای شومینه است و وجود آن در اتاق نشیمن اجباری بحساب می آید. عناصر و اکسسوری سبک روکوکو بسیار خوب با این کانسپت و سبک ترکیب میشوند. و این عناصر را میتوان در مبلمان ساخته شده از چوب دید . پایه مبلمان حتما باید منحنی و دارای حکاکی و منبت کاری های زیبا و پیچیده باشد . مبلمان ساخته شده از چوب گاهی میتوانند با سنگ و فلزهای گرانبها ترکیب شوند. همچنین سبک ویکتورایی بدون کتابخانه معنایی ندارد و کتابخانه های بزرگ و عظیم ساخته شده از چوب به نوعی یکی از نمادهای این سبک بحساب می آید.

طراحی به سبک ویکتورایی نیازمند ترکیب سقف با دیوارها و استفاده از رنگ های ( کرم ، زرد کم رنگ ، سبز روشن و غیره ) که با رنگ های گرم پارکت و مبلمان کلاسیک ترکیب میشود .

آشپزخانه

در اشپزخانه ویکتوریایی اول از همه یک جزیره در مرکز آشپزخانه ضروری است . نورپردازی آشپزخانه با یک لوستر بزرگ و شیک و لامپ های پر کننده تعریف میشود. و البته صندلی و مبلمان باید نرم و آرامش بخش باشند و برای پنجره ها هم از پارچه کمی استفاده شود .

هال و پذیرایی

این فضا باید قابل احترام باشد  . میز دایره ای شکلی که صندلی و مبل ها دور آن چیده میشوند . همچنین شمعدان های بزرگ و قیمتی ، زیبایی خاصی را به این محیط میبخشند . همچنین هال و نشیمن باید راحت و گرمابخش باشد .

سبک ویکتوریایی سبک نمونه ای برای دوستداران آسایش است کسانی که دوست دارند جلسات شبانه خود را در اتاق نشیمن و در کنار خانواده خود سپری کنند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید این سبک بهترین گزینه برای شما است . 

برای آموزش سایر سبک ها در طراحی دکوراسیون داخل با شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا همراه باشید. این شرکت علاوه بر  بازسازی ساختمان ، بازسازی منزل ، تعمیرات ساختمان  و غیره در زمینه دکوراسیون داخلی نیز فعالیت موفقی دارد.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات