طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی به سبک مراکشی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 23 مهر 1397 در ساعت 15 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه این بخش از شرکت دکوراسیون داخلی قصد داریم به معرفی سبک مراکشی در دکوراسیون داخلی بپردازیم. غنی و ثروتمند بهترین کلماتی هستند که میتوان مراکش را با آنها توصیف کرد ، یک کشور واقع در شمال آفریقا که دارای ثروتهای زیادی است : غذاهای چرب و لذیذ ، هنر ، مهمان نوازی و ... ، کشور مراکش دارای ارتباط ساحلی و مرزی با دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس میباشد . با ثروت زیادی که در مراکش ذخیره شده است ده ها است که توانسته دنیا را مجذوب خود کند و مردم دنیا را به سمت خود بکشاند. مراکش با فرهنگ و سنت غنی و متفاوت توانسته هنر و فرهنگ خود را به دیگر کشورهای جهان عرضه کند . معماری و طراحی داخلی مراکشی از سبک زندگی مردم مراکش الهام گرفته است . کشوری که از هیچ موقعیت و لحظه ای برای شادی کردن و جشن گرفتن چشم پوشی نمیکند و مردمش هیچ شانسی را برای رسیدن به ثروت و زندگی رنگارنگ از دست نمیدهند. خانه های مراکشی که سبکی پرطمطراق و باشکوه دارند گواهی بر همین ادعا میباشد.

در اینجا به چند ویژگی سبک مراکشی در طراحی داخلی میپردازیم.

رنگ های واضح

سبک مراکشی از رنگهای روشن و گرم در طراحی داخلی خود استفاده میکند . طیف رنگ های آبی ، قرمز ، صورتی و بنفش باعث گرم شدن و ایجاد حس صمیمیت و دعوت کنندگی به فضا میشوند که مراکشی ها با ترکیب این رنگ ها با هم فضایی دلنشین و مهمان نواز را در خانه های خود ایجاد میکنند. دیوارها ، پارچه های روی مبلمان ، پرده ها و همه چیز سهمی در این رنگ های پر جنب و جوش دارند و وجود این همه رنگارنگی به طرز شگفت آوری هیچوقت باعث خستگی چشم و دلزدگی نمیشوند .

جزییات پیچیده

در میان این همه رنگ ، دکوراسیون مراکشی دارای کلکسیون بی نظیر و زیبا از جزییات و تزیینات را دارد. از سقف تا کف ، پله ها ، کابینت و کمدها ، درها و پنجره ها و ... . با یک نگاه میشود این جزییات و تزیینات پیچیده و گیرا را در سراسر اتاق و فضا مشاهده کنید .

قوس های مراکشی

یکی دیگر از ویژگیهای خیره کننده خانه های مراکشی قوس های سبک معماری مراکشی هستند. به این قوس و آرک ها MOORISH ARCHES  هم گفته میشود که الهام گرفته از معماری اسلامی هستند و هویت معماری اسلامی هم به نوعی با این قوس ها پیوند خورده است ، از این رو این قوس ها نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مراکشی ایفا میکنند . قوسهای مراکشی تنوع و شکلهای متفاوت و گوناگونی از قوسهای گرد ، پیازی و نوک تیز را شمال میشوند که حسی ناب و طلایی را به خانه میبخشند.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات