طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی استودیو طراحی در کارناتاکا هند

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 7 مهر 1398 در ساعت 15 : 44 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در دنیای امروز که بازسازی و دکوراسیون داخلی  روند رو به رشد در صنعت ساختمان سازی و بازسازی منزل دارد ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا تلاش میکنیم تا در این مجموعه مقالات برای شما پروژه هایی را معرفی کنیم که از لحاظ معماری و زیبایی شناسی حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوان از آنها ایده گرفت . پروژه ای که امروز میخواهیم به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون داخلی اداری در شهر کارناتاکا هند است.

این پروژه از جنبه های مختلف قابل بررسی است و ایده های به کار رفته در آن ، ما را بر آن کرد که این پروژه را به شما معرفی کنیم . این دفتر وسیع به زیربنای 250 متر مربع و در 4 طبقه و در سال 2018 ساخته شده است .

بازسازی و دکوراسیون داخلی

نکات طراحی داخلی اداری

اولین نکته ای که در این دفتر که کاملا مستطیلی است و در فضایی محدود و تنگ قرار داشت ، مورد بحث بود ، استفاده حداکثری از فضا و در عین حال احساس باز بودن فضا و حفظ نور طبیعی روز بود .

برای این منظور با انتخاب یک سیستم سازه ای مناسب ، از ایجاد ستون در طبقات خودداری شد و این به باز تر شدن فضا کمک فراوانی میکرد . هم چنین با ایجاد پنجره هایی وسیع و قدی ، توانستند نور طبیعی روز را به صورت مناسبی وارد تمام فضای این دفتر کنند . ایده معماران برای نمای بیرونی که تاثیر مستقیمی بر فضای داخلی دارد استفاده از یک سیستم صفحه ای از جعبه های چوبی است که از الگویی سنتی و فرهنگی هندوستان برای آن استفاده شده است که هم نمای بیرونی را جذاب تر میکند و هم به عنوان عاملی برای کنترل ورود نور طبیعی روز استفاده میشود که با عبور نور از این الگو ها ، سایه های جذاب و جالب در فضای داخلی این دفتر شکل میگیرد .

بازسازی دکوراسیون اداری

حضور یک پله از جنس استیل و چوب ، مانند یک ستون فقرات عمودی در 4 طبقه عمل میکند . استفاده از نقش های گرافیکی محیطی که در دیواره های پله ها ایجاد شده است ، فضاهایی برای برخورد ها ، محلی برای مکالمه ها ، مکث و حضور در فضایی جذاب را برای کارمندان ایجاد میکند .

اما عنصری که در دکوراسیون اداری و در نگاه اول نظر بیننده را به خود جلب میکند استفاده از اشیا تزیینی و تابلوهای نقاشی و گرافیکی است که بر روی دیوار های نقش بسته اند یا از طریق قاب هایی بر روی دیوار نصب شده اند .

این نقاشی ها و کارهای گرافیکی نیز اکثرا از آثار هنرمندان هندی چه قدیمی چه جدید و در سبک ها و گونه های مختلف کار شده است و تعدادی نیز از آثار دست معمارانی است که در این دفتر مشغول به کار هستند و حضور این عناصر نقاشی در سرتاسر دفتر و در تمام طبقات جلوه ای زیبا را به این دفتر داده است و آنرا برجسته کرده است . هم چنین حضور اشیا تزئینی در طراحی دکوراسیون اداری در گوشه و کنار این دفتر و در قفسه هایی که در این دفتر طراحی شده است تا هم محلی برای قرار دادن این اشیا باشد و هم محلی برای حضور کتاب ها و ایجاد کتابخانه هایی کوچک ، همه دارای ریشه های سنتی و تاریخی هستند و معماران توانسته اند به خوبی فرهنگ مردم کشورشان را در داخل این دفتر ایجاد کنند .

مصالح و متریال های دکوراسیون اداری

بازسازی اداری

اما اگر بخواهیم درباره بافت ها و متریال های موجود در این بازسازی ساختمان صحبت کنیم ، خواهیم دید متریال های متنوعی در این محیط حضور دارد ، از دیوارهای آجری استفاده شده در دیوار های کناری راه پله گرفته تا کاشی های بام کرالای رنگی در کف این مکان ، کفپوشی سیمانی و دیوارهای بتنی خشن و خاکستری در کنار دیوارهای سفید ، همه متریال ها و بافت های استفاده شده در این دفتر را شکل میدهند .

همچنین درباره ی مبلمان این فضا ، چوب حرف اول را میزند . میزها و صندلی هایی چوبی ، در کنار فریم ها و قاب های چوبی بین اتاق ها در کنار کاناپه های راحتی چرمی که در گوشه و کنار این دفتر برای اوقات استراحت کارکنان قرار داده شده است تا کارمندان در این زمان ها با حضور در این قسمت ها و در فضاهایی که کاملا در برابر پنجره و دید کامل به فضای سبز بیرون است ، بتوانند از کنارهم بودن در این فضا لذت ببرند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات