طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی اداری وزارت خانه ای در لندن انگلیس

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه مقالات بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم دکوراسین اداری یکی دیگر از  طراحی داخلی اداری که در سال 2018 ، در لندن انگلیس طراحی شده است را بررسی کنیم .

این وزارتخانه به مساحت 440 متر مربع  و در پنج طبقه طراحی شده است .

این یک پروژه تعمیرات ساختمان در محله ساوت وارک در لندن است که یک چاپخانه ی ویکتوریایی سابق است که اکنون تبدیل به وزاتخانه ای شده است که دربرگیرنده تمام فضاهای کاری و اداری و همچنین فضاهای اجتماعی و سرگرمی برای کارمندانش میباشد .

این یک ساختمانی است که در تمام طول شبانه روز مورد استفاده قرار میگیرد و تعطیلی در این ساختمان وجود ندارد و اعضا و کارکنان بصورت شیفت در صبح و شب در آن مشغول به کار هستند و تیم طراحی با توجه به این نکته به دنبال ایجاد فضایی بود که هم برای صبح ، عصر و شب مناسب حال کارمندان باشد و تمام حالت را در بر بگیرد . فضایی که به همان اندازه که برای قهوه خوردن در صبحانه و خوردن ناهار مناسب بود ، همان مقدار برای رویدادهای اجتماعی که در شب اتفاق می افتد ، متناسب باشد .

همانطور که گفته شد این یک بازسازی منزل  مربوط به ساختمانی به جای مانده از حدود 80 الی 100 سال پیش است ، و تیم طراحی در نظر داشت همان متریال های خام و قدیمی را در این بازسازی دوباره به کار برد تا این ایده ی جسورانه ، باعث ایجاد محیطی خلاق و پر انرژی شود تا با گذشت روزها و فصل ها ، خللی در زیبایی آن ایجاد نشود .

این یک فضای تلفیقی کاری پویا برای حداکثر 800 نفر از اعضای این ساختمان میباشد و هدف آن از ایجاد بخش هایی نظیر بخش های موسیقی ، فیلم ، هنر ، مد و فناوری ، فقط ارائه محلی برای انجام کار نبود بلکه هدف ، خلق محیطی برای یک زندگی راحت و ممتاز برای کارکنان در تمام طول شبانه روز میباشد .

ورودی این ساختمان با قوس هایی از آجرهای به جای مانده از آن دوران که ترمیم شده اند ، در معرض دید است. پس از ورود به داخل ساختمان ، طبقه همکف به عنوان یک فضای اجتماعی وسیع و سخاوتمندانه ، با مناطقی برای سرو غذا و میزها و صندلی هایی برای چندین نفر تا بتوانند دور هم فضایی آرام برای غذا خوردن و آشامیدن داشته باشند . هم چنین مجموعه ای از اتاقک هایی که با پرده هایی مدور از هم جدا شده اند و فضایی برای ناهارخوری برای چند رفیق صمیمی به سبک آپارتمانی در نظر گرفته شده است .

استفاده از تخته های چوبی یادگار از آن دوران در کف طبقات ضمن ایجاد یک فضای ویژه برای افراد امروزی ، به صمیمیت فضا نیز کمک فراوانی میکند . در کنار این تخته های چوبی ، دیوارهای آجری تا حدودی رنگ و رو رفته و در معرض دید ، یاعث ایجاد یک هارمونی جذاب شده است و حس این ساختمان قدیمی را هنوز زنده نگه داشته است .

تیم طراحی برای تاکید بیشتر بر این حس سابق خانه ، تمام لوله ها و تاسیسات به کار رفته در این خانه را ضمن بازسازی و تعمیر بصورت کاملا عریان در سقف به کار برده است .

استفاده از آثار هنری و نمایشی جسورانه معاصر در این ساختمان قدیمی یک تضاد جالب را ایجاد میکند و به مرور زمان برای کشف هنرمندان و رسانه های جدید تغییر میکند .

مکانهایی پر از نور و و پر از جنب و جوش با تنوع مبلمان و آثار نمایشی که گاهی از سقف آویزان است و گاهی بر روی دیوار در معرض نمایش است ، از طبقه همکف تا چهارم باعث ایجاد فضاهایی مناسب برای برپایی جلسات ، گردهمایی ها ، فضاهای کاری بسته یا باز برحسب موقعیت و فضاهایی برای استراحت کارمندان میشود .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات