طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی اتاق خواب پسر

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 11 دی 1398 در ساعت 12 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل ، اتاق خواب فضایی است که افراد در آنجا احساس راحتی و آرامش بیشتری را کسب میکنند . اتاق خواب یک حریم خصوصی است که افراد تمایل دارند این فضا را به سلیقه خود در دکوراسیون داخلی منازل ، طراحی و اجرا کنند .  در طراحی داخلی اتاق خواب ها ، شرکت معماری و طراحی داخلی متناسب با افرادی که از آن اتاق استفاده میکنند طراحی فضا را انجام میدهد . اتاق خواب به تفکیک سن و سال برای اتاق خواب والدین ، کودکان که در چه سنی قرار دارند و به تفکیک جنسیت که یا اتاق خواب پسرانه است یا دخترانه ، طراحی و اجرای آن ها میتواند تفاوت های بسیاری داشته باشد .

1-ویژگی اتاق خواب های پسرانه

پسران جنب و جوش و هیجان بالایی دارند . آنها به ورزش و ماشین سواری علاقه بسیاری دارند . برای طراحی اتاق خواب های پسران باید به گونه ای عمل کرد که آنها بتوانند انرژی و هیجان خود را در این فضا تخلیه کنند . برای این منظور باید فضا به گونه ای طراحی شود که جا برای حرکت و کارهایی که قصد انجام آن را دارند ، وجود داشته باشد و انها را محدود نکند .  باید به آنها اجازه داده شود که آنچه دلشان میخواهد را مجری دکوراسیون داخلی  برای اتاق خوابشان طراحی کند . آنها میتوانند خود تزئین و عناصری که برایشان اهمیت تفکری و روحیه ای دارند را در فضای اتاق خواب به وجود آورند . طراحی اتاق خواب پسران باید به گونه ای باشد که بتوانند از این محیط ایده بگیرند و باعث رشد و شکوفایی خلاقیت آنها شود.

2- نظم اتاق خواب

برای اتاق خواب های پسران بر خلاف اتاق دختران نباید جزئیات زیادی وجود داشته باشد . بر عکس باید همه عناصر در دسترس و خوانا باشد . این کار نیز به این دلیل است که پسران اهمیت کمتری به نظم داخل اتاقشان میدهند و وجود جزئیات زیاد در اتاق خواب باعث شلوغ شدن و بی نظمی محیط میشود . یکی دیگر از ایده های جالب در بازسازی منزل  برای این امر این است که میتوان میز و تخت و کمد های لباس را در یک طرح و یک جز در فضا به وجود آوریم تا همه ی عناصر خوانا باشند .

3 – متریال های اتاق خواب

 اتاق خواب پسر

برای این که از چه متریالی در اتاق خواب پسران استفاده کنیم ، محدودیتی وجود ندارد . بلکه باید به سلیقه کودک توجه شود .

  • چوب

چوب یکی از متریال های جذاب برای اتاق خواب ها است . کفپوش های چوبی و مبلمان چوبی میتوانند حسی دل نشین را برای فضا به ارمغان آورند . استفاده از طیف رنگی روشن یا تیره آن متناسب با نورگیر های داخل اتاق و نورپردازی ها و توجه به ابعاد فضا انتخاب میشود . چوب های تیره برای اتاق خواب های بزرگ بهتر عمل میکنند و چوب های روشن برای اتاق خواب های کوچک .

  • کاغذ دیواری

یکی دیگر از متریال های مناسب برای اتاق خواب ، کاغذ دیواری است . کاغذ های دیواری به دلیل تنوع رنگی و طرحی که دارند میتوانند تمام سلیقه ها را پوشش دهند . با استفاده از کاغذ دیواری  میتوان فضاهایی فانتزی ، شیک و خاص را ایجاد کرد و میتواند منبع الهامی برای خلاقیت کودکان باشد .

4 – انتخاب رنگ

انتخاب رنگ

برای این که رنگ مناسب برای اتاق خواب پسران را انتخاب کنید کار سختی ندارید ، فقط کافی است به سلیقه ی کودکتان توجه کنید . ممکن است آنها دنبال فضایی هیجانی و پر انرژی باشند ، آنوقت استفاده از رنگ های گرم مانند قرمز ، نارنجی و زرد و ترکیب ها و طیف های رنگی آن میتواند گزینه ی مناسبی برای اجرای دکوراسیون داخلی و رنگ اتاق خواب پسران باشد . البته باید توجه شود که حجم زیاد این رنگ ها باعث تو ذوق زدگی نشود و میتوان با استفاده از رنگ های خنثی مانند سفید ، کرم و خاکستری انها را به تعادل رساند . اگر فرزندتان دنبال فضایی آرام است ، انتخاب طیف های رنگی سرد و خنثی میتواند گزینه ی مناسبی برای محیط باشد . رنگ های خنثی سفید و مشکی ، کرم و بژ ، طوسی و آبی و ترکیباتی که میتواند به آرام شدن فضا کمک کند ، انتخاب مناسبی است .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات