طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی خانه ی آرت در ژوهانسبورگ

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 6 شهریور 1398 در ساعت 16 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در جهان کنونی ، که تجملات روز به روز جای ارزش های کهن و ساده را میگیرند ، درخواست ها برای طراحی و بازسازی ساختمان هایی پر زرق و برق و هنری رو به افزایش است و معماران تلاش میکنند اینگونه فضاها را متناسب  با نیاز های مشتری بوجود آورند .

پروژه ای که امروز تصمیم به بررسی آن در شرکت بازسازی ساختمان هیرادنا گرفتیم بازسازی و دکوراسیون داخلی خانه ای در همین سبک در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی  است . این آپارتمان به دلیل استفاده فراوان از اشیا و عناصر تزیینی و گاها تجملاتی ، تنوع مبلمان و متریال و رنگ های استفاده شده ، یکی از برترین آثار معماری در سبک خود است . این خانه 300 متری در سال 2018 در ژوهانسبورگ احداث شد .

بازسازی منزل این خانه نمونه ی یک خانه ی مدرن پر از زرق و برق و پر از آثار نمایشی و تزئینی و ایده های خلاقانه است که در هر قسمت این خانه عناصر و مبلمان فراوان به چشم میخورد و بیننده را در نگاه اول مبهوت خود میکند .

این خانه شاید در نگاه اول شبیه یک گالری بنظر برسد که این از علایق ساکن این خانه نشات میگیرد.

این خانه که متعلق به یک تاجر بین المللی است که علاقه مند به هنر آفریقایی است. این خانه یک تیم طراحی برای دکوراسیون داخلی منزل و یک تیم طراحی برای اشیای مدرن و مبلمان داشت .

به گفته ی تیم طراحی مبلمان این ساختمان دوبلکس ، این خانه باید تا حد امکان کارکرد چند منظوره داشته باشد تا بتواند در تعطیلات خانوادگی ، جشن های دوستانه و لحظات رسمی تر و میزبانی از مهمانان کاملا هماهنگ و سازگار باشد .

ورودی این بازسازی ساختمان از طریق یک پل بتنی که روی برکه ای آب است قرار دارد و یک محفظه ی شیشه ای در قسمت پیش ورودی خانه ایجاد شده است .

بازسازی دکوراسیون منزل

بعد از ورود به خانه ، بیننده با فراوانی رنگ و هنر و تزیینات و عناصر روبرو میشود و حس حضور در یک گالری را به آنها میدهد ، در حالیکه هنوز هم راحتی و آسایش موجود در یک محیط زندگی را به آنها منتقل میکند.

در طبقه همکف خانه فضاهایی از جمله ، فضای نشیمن ، اتاق ناهارخوری ، فضای رسمی برای مهمانی ها ، اتاق مهمان ، آشپزخانه و اتاق مطالعه قرار دارد . و در انتهای خانه نیز استخر و حیاط خلوت طراحی شده است .

اتاق ناهار خوری با لامپ های جذاب از جنس مس توسط تیم ، طراحی شده است و منعکس کننده شمعدان های روی میز ناهارخوری است . روبروی میز و صندلی های این قسمت مجسمه های قبیله های بومی آفریقا و آینه ای بر روی یک دیوار کریستالی خاکستری بافتی قرار دارد .

در فضای نشیمن خانه کاناپه های راحتی سفید و خاکستری با ظرافت جای گرفته اند و حضور مجسمه ها و عناصر تجملاتی آفریقایی این فضا را چشمگیر تر میکند . دو بوم نقاشی بزرگ این فضا را برجسته میکنند و این دو تابلو از لحاظ فرمی و رنگی در تضاد با یکدیگر هستند . یک تابلو ظرافت رنگ ها و حس رهاشدگی را به انسان منتقل میکند و تابلوی دیگر با استفاده از خطوط قوی و رنگ های جدی تر ، حسی جسورانه و آشکاری را منتقل میکند و تنش بین این دو اثر این فضا را زنده میکند .

در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه  از دو رنگ سیاه و سفید استفاده شده است . سفید برای پیشخوان این قسمت و سیاه برای کابینت ها و یخچال و تجهیزات دیگر است . هر کدام از مبلمان های فضاها با حفظ هارمونی رنگی متناسب با آن محیط ، در کنار یکدیگر نیز تعادل و تناسب را بوجود میاورند این خانه را به عنوان یک اثر هنری با کیفیت بالا بیان میکند .

طراحی دکوراسیون اشپزخانه

هم چنین در کنار این ترکیب مبلمان این خانه ، ترکیب متریال های استفاده شده در این خانه نیز ممتاز است . در حالی که دیوارها و سقف به رنگ سفید در آمده اند ، اما کف این فضا ها با یکدیگر متفاوت است و به نوعی هر متریال کف نشان دهنده یک فضای عملکردی است . استفاده از سرامیک ، چوب ، کف بتنی و ماسه ای و مرمری این فضاها را شکل داده است .

حیاط خلوت با استخر و باربکیو و طبیعت زیبا و مبلمان راحتی و غذاخوری فضایی مناسب را برای مهمانی های خانوادگی و دوستانه ایجاد  میکند .

در طبقه اول این خانه نیز 4 اتاق خواب قرار دارد . هر کدام از این اتاق ها نیز با متریال های متفاوت طراحی شده است . بافت های چوبی ، مرمری و سرامیکی و پارچه ای با رنگ ها و وسایل تزیینی و آویزی این اتاق خواب ها را شکل میدهد.

انتخاب مبلمان ، چیدمان آنها ، استفاده از اشیا منحصر به فرد و هنری ، نقش بسیار مهمی در به حداکثر رساندن نور طبیعی ، ارتباط بصری و زنده بون و پر تحرک بودن فضا دارد .

بازسازی و تعمیرات ساختمان

در آخر باید این نکته را یادآور شویم که صحبت درباره این پروژه و بازسازی و تعمیرات ساختمان آن بسیار است و همانطور گه گفته شد این خانه بیشتر به یک گالری شباهت دارد و شما با نگاه کردن به هر قسمت این فضا میتوانید انواع آثار تزیینی ، اشیا متنوع ، عکس ها و نقاشی ها در سبک های مختلف را مشاهده کنید و نکته جالب معماری این پروژه این است که با وجود این همه فراوانی عناصر  و اشیا ، بگونه ای چیدمان و طراحی شده اند که حس شلوغی و بی نظمی را در فضا ایجاد نمیکنند و شما با مشاهده ی این تنوع اشیا از آن لذت خواهید برد .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات