طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی اتاق کار به سبک مینیمالیستی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 6 فروردین 1399 در ساعت 9 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

قبل از شروع توضیح نکات اتاق کار های مینیمالیستی باید توضیح کوتاهی در مورد سبک مینیمالیستی بدهیم. به طور خلاصه اگر بخواهیم این سبک را توضیح دهیم باید گفت که این سبک ، سبکی است که سادگی در ان حرف اول را میزند در این سبک فضا ها کاملا ساده ،شیک و بی الایش طراحی می شوند. نکته دوم این سبک رنگ های مورد استفاده این سبک است معمولا از رنگ های روشن به خصوص رنگ سفید در سبک مینیمالیستی استفاده می شود و نکته بعدی مبحث نور پردازی است در طراحی داخلی منزل به سبک مینیمالیستی  به نور پردازی توجه ویژه ای می شود اتاق ها باید نور گیری و نور پردازی خوبی داشته باشند.نکته بعدی هم حذف لوازم غیر ضروری و اضافی و تاکید بر روی وسایل اصلی می باشد. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری را در مورد این سبک بدانید توصیه می شود مقاله طراحی دکوراسیون منزل به سبک مینیمالیستی شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا را مطالعه کنید.

  • اتاق کار مینیمال

    طراحی اتاق کار به سبک مینیمالیستی

تاکید اتاق کار مینیمال بر روی ایجاد فضایی با کارایی بالا و مفید است. در طراحی داخلی این اتاق ها شما باید ابتدا لوازم ضروری و مورد نیاز خود را شناسایی کنید و از استفاده وسایل اضافی که هیچ احتیاجی از انها در اتاق کار خور ندارید پرهیز کنید. معمولا افراد برای اتاق کار خود فضایی را تصور و طراحی می کنند که در ان احساس ارامش کنند و به راحتی بر روی کار خود تمرکز کنند.

در بازسازی ساختمان  و اتاق کار یک مسئله خیلی مهم  این است که افراد فکر می کنند هر چیزی که در اتاق کار قبلی وجود داشت از لوازم ضروری محسوب می شود و باید در دکوراسیون اتاق جدید نیز همان وسایل را جزء لوازم ضروری دانست و استفاده کرد در صورتی که این یک ذهنیت غلط است و ما تنها فکر میکنیم که این ها لوازم ضروری هستند در صورتی که بدون انها هم می توانیم کارمان را پیش ببریم با حذف این لوازم غیر ضروری می توانیم هم ارامش بیشتری را در اتاق کارمان داشته باشیم و هم بیشتر بر سبک مینیمال پایبند باشیم. پس از جدا سازی لوازم ضروری اتاق کار باید در مرحله بعد انجا دهید این است که یک اینباکس برای خود طراحی کنید. می توان حتی یک جعبه ساده بر روی میز خود استفاده کنید و تمام برگه ها، یاد داشت ها و کارت ها و ... را در داخل ان قرار دهید. توصیه می شود هیچ گاه ورق های خود را به صورت پراکنده و رها شده بر روی میز کار خود استفاده نکنید.  اگر میز شما کشوی اضافی هم دارد می توانید از ان به جای جعبه به عنوان اینباکس استفاده کنید و ورق ها و .... را در ان قرار دهید.

طراحی اتاق کار به سبک مینیمالیستی

نکته بعدی در اتاق کار های مینیمال با یک دکوراسیون اداری این است که دیوار ها را خلوت کنید، برخی از افراد دوست دارند بر روی دیوار های خود از تابلو های تزیینی استفاده کنند در صورتی که این امر موجب اختلال بصری میشود.

اگر شما قصد طراحی یک اتاق کار مینیمال را دارید بهتر است تابلو ها و دیوار کوب ها را از اتاق کار خود حذف کنید یا فقط چند مورد محدود را نگه دارید تا هنگام کار موجب حواس پرتی شما نشود. نکته بعدی هم این است که از میز های مینیمالیستی استفاده شود از ویژگی های این میز ها می توان گفت که این نوع میز ها کاملا کاربردی هستنو و ظاهری تجملاتی ندارند و اغلب به صورت مستطیل شکل هستند که می توان در هر جای اتاق از ان استفاده کرد. این میز ها ظاهری ساده دارند و جای کافی برای لوازم ضروری شما را دارد.

نظم ، پاکیزگی و سادگی از ویژگی های بارز سبک مینیمال در بازسازی منزل است. در اتاق کارتان سعی کنید همه چیز مرتب و سر جای خود قرار گیرد تا مشکلی در راندمان کاری شما پیش نیاید نکته اخر هم که در ابتدای مقاله هم از ان یاد کردیم نور کافی است پیشنهاد می شود اتاقی که دارای نور گیری طبیعی خوبی است را برای اتاق کار خود انتخاب کنید.

طراحی اتاق کار به سبک مینیمالیستی

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات