طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی آشپزخانه به سبک مینیمال چگونه است؟

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 31 تير 1399 در ساعت 11 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آشپزخانه از فضاهایی است که اغلب افراد بیشترین رفت و آمد را در طول روز در آن دارند.و گاها ممکن است اگر فضای بزرگی در اختیار افراد منزل باشد و میز ناهار خوری در آن وجود داشته باشد اوقات خود را برای میل کردن ناهار و شام در آنجا سپری کنند.

قطعا برای همه مهم است که در چه محیطی قرار بگیرند و اگر طراحی مطلوبی داشته باشد بیشتر افراد ترغیب میشوند که در آن محل حضور داشته باشند.در این مقاله سعی داریم که آشپزخانه ای با سبک مینیمال را برای شما همراهان عزیز منتشر کنیم.در ادامه با ما همراه باشید.

سبک مینیمال

طراحی آشپزخانه به سبک مینیمال چگونه است؟

سبک مینیمال سبک حداقل ها میباشد.ممکن است این جمله را شنیده باشید که میگوید"زیبایی در سادگی است".بلکه در سبک مینیمال که ازین جمله پیروی میکند مشاهده میکنید که با حداقل متریال زیباترین دکوراسیون داخلی را خواهید داشت.

یکی از معروف ترین سبک های معماری سبک مینیمال  می باشد یعنی دوری از تجملات در این سبک لوازم تزئینی و غیرضروری کمتر دیده می‌شود و یکی از سبک های پرکاربرد مدرن می باشد در طراحی داخلی آشپزخانه از شلوغی و بی نظمی نباید استفاده کنید و چیدمان باید با یکدیگر همخوانی داشته باشد. معمولاً کسانی که سبک ‌مینیمال را انتخاب می‌کنند که تمایل دارند که آشپزخانه ای تمیز و خلوت داشته باشند .از دیگر ویژگی های این سفر علاوه بر ساده گرایی تعویض حداقل گرایی را می‌تواند در بین افراد مختلف ارائه دهد.

رنگ آشپزخانه

 برای رنگ آشپزخانه که به سبک مینیمال طراحی شده باید دقت داشته باشید که از رنگ روشن استفاده کنید. مثلاً رنگ سفید که خودش القا کننده آرامش و پاکی در فضا می باشد از طرف دیگر می توانیم رنگ سفید را با یک رنگ امروزی ترکیب کنید. اما باید دقت داشته باشید سبکی که انتخاب کردید مینیمال است و در سبک مینیمال رنگ روشن باید اولویت داشته باشد پس اگر می‌خواهید رنگ سفید را با رنگ دیگر ترکیب کنید باید دقت داشته باشید که رنگ سفید غالب باشد. مثلاً اگر از آشپزخانه تان را از ترکیب رنگ سفید و سرمه ای طراحی کرده اید باید بیننده وقتی وارد آشپزخانه می شود رنگ سفید را بیشتر ببینند.

به غیر از اجرای سبک مینیمال،رنگ سفید به بزرگتر جلوه کردن فضای آشپزخانه کمک میکند که به خودی خود گزینه مناسبی میباشد.مثلا آشپزخانه هایی را دیده اید که با رنگ های تیره طراحی شده اند و وقتی وارد آن میشوید حس شلوغی و کم جابودن بهتون دست میده؟

طراحی آشپزخانه به سبک مینیمال چگونه است؟

 نقش نور در دکوراسیون آشپزخانه مینیمال

 یکی از ویژگی‌های مینیمال و سبک مدرن وجود نور میباشد. باید سعی کنید از پرده های نازک و حریر برای ورود نور به داخل آشپزخانه استفاده کنید از ویژگی هایی که این سبک دارند نور طبیعی باید در محیط به فراوانی وجود داشته باشد. اما ممکن است از خانه تا نور کافی نداشته باشد نگران نباشید در سبک مینیمال شما باید از لامپ هایی با نور سفید برای طراحی داخلی  استفاده کنید.

صفحه کابینت برای سبک مینیمال

طراحی آشپزخانه به سبک مینیمال چگونه است؟

برای صفحه کابینت ها میتوانید از سنگ های مرمر و سنگ های صیقلی استفاده کنید.همچنین برای سینک برای قسمتی از دیوار و هرجای دیگر استفاده کنید.دقت داشته باشید که از رنگ روشن استفاده کنید که با دیگر وسائل آشپزخانه هماهنگی داشته باشد.

کمدها

کمدها میتوانند توکار انتخاب شوند زیرا هم باعث زیبایی میشوند و هم به خلوت بود فضا کمک میکنند.برای کابینت آشپزخانه میتوانید از کابینت های فاقد دستگیره استفاده کنید که به سادگی با فشار دادن باز میشوند.

بازسازی آشپزخانه

اگر آشپزخانه ای دارید که دلتان میخواهد تبدیل به سبک مینیمال شود باید موارد زیر را اجرا کنید.

1- همه وسائل غیر ضروری که مدت هاست در آشپزخانه خاک میخورند را جمع آوری کنید.

2- حداقل وسائلی که به انها نیاز ضروری دارید را نگه دارید.مثلا یک سرویس بشقاب برای غذا خوردن کافی است ونیاز نیست چندین مدل سرویس را نگهداری کنید.

3- اگر چند رنگ مختلف در آشپزخانه به کار رفته است با یک سطل رنگ روشن و یک برس خودتان شروع به رنگ کردن آشپزخانه کنید.

4- اگر لامپ زرد رنگ دارید آنها را با لامپ های سفید عوض کنید.

در آخر

به همین سادگی نصف راه را رفته اید و توانسته اید آشپزخانه تان را با کمترین هزینه  بازسازی کنید.مهم تر ازهمه چیز، این است که خودتان این تغییرات را انجام داده اید.هرگاه وارد آشپزخانه میشوید حس خوبی بهتان دست میدهد.

 

10 / 10
از 6 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات