طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی آشپزخانه به سبک شیکر

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 24 اسفند 1398 در ساعت 9 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همه ما در طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود با توجه به سلیقه هایمان  از سبک های مختلفی استفاده میکنیم. در بین ما ایرانیان از آشپزخانه به عنوان قلب خانه یاد میشود به همین دلیل طراحی دکوراسیون آشپزخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  در مقاله های قبلی به معرفی سبک های کلاسیک ، مدرن و.... در طراحی آشپزخانه پرداختیم در این مقاله نیز قصد  داریم به معرفی سبک شیکر در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بپردازیم. سبک شیکر سبکی زیبا ، ساده و پرطرفدار است. طراحی دکوراسیون منزل به سبک شیکر برای خانه های کوچک مناسب است.

سبک شیکر  در دهه ی هشتاد میلادی در آمریکا برای اولین بار ظهور کرد این سبک بر اساس سادگی و کار امدی است اما در عین حال ظاهری دکوراتیو و  خصوصیات تزیینی نیز در خود دارد .  سبک شیکر در واقع ترکیبی  از سبک روستایی و سبک معاصر ، البته این سبک شباهت هایی هم به دیگر سبک  های طراحی دارد اما در کل به طرح هایی که ترکیب چند شیوه طراحی میباشند یعنی در خود ویژگی های چند سبک طراحی را دارا باشد شیکر می گوینید. این سبک برای اشپزخانه انتخاب بسیار شیکی است. سبک شیکر سبکی است که دارای ظاهری یکنواخت و همسطح  که در آن بافت اجناس از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اهمیت به دکوراسیون غنی اما با جزئییات ساده ، تجملات انچنانی سبک کلاسیک را ندارد اما از سبک معاصر غنی تر است.

طراحی آشپزخانه به سبک شیکر

در سال های گذاشته در میان مدل های  کابینت آشپزخانه ، سبک شیکر نیز مورد استفاده قرار گرفته و طرفداران خود را دارد. افرادی که دوست دارند دکوراسیون آشپزخانه منزلشان ساده باشد به سبک شیکر می تواند انتخاب خوبی برای این افراد  باشد.

در سبک شیکر جدید، دوری از هرج و مرج ،کاهش استرس ، و ایجاد پاکیزگی در فضا در اولویت هستند.

 طراحی آشپزخانه به سبک شیکر

•        کابینت

در اشپزخانه های طراحی دکوراسیون داخلی شده به سبک  شبکر کابینت های آشپزخانه را با درب های پهن و بزرگ نصب میکنند، علت اجرای این نوع درب این است که  نور بتواند به خوبی در اَشپز خانه انعکاس پیدا کند .جزییات  دستگیره  ها هم از دیگر ویژگی های این سبک است دست گیره های شیکی که بر روی درب این کابینت ها هم اجرا میشوند بر زیبایی این کابینت ها هم می افزاید. خطوطی مستطیل و مربع شکل بر روی سطوح سفید رنگ و سایر رنگ های روشن از دیگر انتخاب هایی هستند که در این سبک میتوانید بکنید. پیشنهاد میشود  کابینت های آشپزخانه را به صورت طبقه بندی  اجرا کنید تا فضای بیشتری برای وسایل خود  داشته باشید.

•        انتخاب رنگ

طراحی آشپزخانه به سبک شیکر

انتخاب رنگ یکی از مهم ترین نکات طراحی دکوراسیون منزل به شمار میرود. رنگ های خنثی بیشتر در سبک شیکر مورد استفاده قرار میگیرد  ،رنگ ها تاثیر زیادی بر روحیه افراد میگذارد.

اگر شما قصد دارید در طراحی اشپزخانه های سبک شیکر میزان نور را افزایش دهید  و فضای دلبازی را برای خود طراحی کنید  می توانید برای کف و  دیوار ها اشپزخانه تان از رنگ سفید استفاده کنید.

رنگ طوسی نیز در سال های اخیر به یکی از رنگ های محبوب و پر طرفدار در اشپزخانه تبدیل شده است، در سبک شیکر نیز از این رنگ استفاده شده است برای پایبند ماندن به این سبک هم میتوان از رنگ سفید و وسایل چوبی  در کنار رنگ طوسی استفاده کرد. در این سبک رنگ ها مکمل یک دیگر هستند یعنی صندلی ها، کابینت های آشپزخانه و بقیه لوازم آشپزخانه طبق رنگ و بافتشان با هم ترکیب میشوند.

چوب

اگر شما به چوب و وسایل چوبی علاقه مند هستید انتخاب سبک شیکر میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.چوب، جزء لوازم اصلی سبک شیکر در آشپزخانه است.

یکی دیگر از ویژگی های این سبک طراحی داخلی کف پوش های چوبی است، اما این کف پوش ها برای مکان های پر رفت و امد انتخاب مناسبی نمیتواند باشد، به همین خاطر برای تاثیر گذاری چوب در اشپزخانه منزلتان می توانید از پنل های چوبی نصب شده بر روی دیوار نیز استفاده کنید.

•        چیدمان غذا خوری

اگر در بخش غذا خوری به اندازه کافی فضای خالی دارید توصیه میشود از صندلی های نوع حصیری استفاده کنید ، این صندلی ها از جمله  وسایلی هستند که سبک شیکر را به خوبی نمایش میدهند.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات