طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 13 بهمن 1398 در ساعت 14 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای اینکه بتوانیم طراحی دکوراسیون داخلی  مناسب را در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل ایجاد کنیم ، طراحی های مختلفی را میتوان برای این سبک انجام داد تا به دکوراسیون لوکس منازل پس از تعمیرات ساختمان برسیم .

در مقاله های گذشته شرکت طراحی دکوراسیون داخلی هیرادانا به خیلی از این موارد در فضاهای داخلی خانه اعم از فضای نشیمن ، اتاق خواب ها ، طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه ، سریس ها و حمام پرداخته ایم . اما در این مقاله میخواهیم یکی از عناصری که در طراحی دکوراسیون داخلی میتواند فضایی مدرن و دکوراسیون لوکس را برای آپارتمان ها ایجاد کند را برای شما معرفی کنیم که این عنصر در دکوراسیون داخلی منازل ، شومینه است . شومینه یکی از عناصری است که ضمن اینکه عنصر کاربردی است و برای گرمایش ساختمان ها به کار میرود میتواند با طراحی و ایده های جالب ، فضایی جذاب را در داخل آپارتمان ها و در فضای نشیمن ساختمان ها به وجود آورد .  با توجه به روی کارآمدن بسیاری از وسایل گرمایشی مانند بخاری ، رادیاتور و پکیج و موارد دیگر ، شومینه کماکان یکی از عناصر جذاب برای کار در شرکت معماری و طراحی داهلی هیرادانا و مورد پسند مردم است .

کاربرد شومینه

شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

همانطور که گفته شد با وجود وسایل گرمایشی مدرنی که به بازار آمده است ، شومینه کماکان به عنوان محصولی که میتواند شکل ظاهری جذابی را برای خانه های ایجاد کند ، طرفداران خاص خود را دارد . شومینه ضمن دادن شکل زیبا به فضای داخلی خانه که بیشتر در فضای نشیمن از آن استفاده میشود میتواند باعث به وجود آمدن فضایی گرم و صمیمی برای جمع شدن افراد خانواده در کنار آن باشد . تنوع این محصول باعث شده است تا طراحان متناسب با فرم و شکل خانه بتوانند از انواع گوناگون آن برای طراحی فضاهای داخلی استفاده کنند .  هم چنین هزینه های جاری شومینه نیز با دیگر وسایل گرمایشی تفاوت خاصی ندارد . شومینه انواع مختلفی دارد که میتواند بر اساس نیاز خانه از هر کدام از آنها که خواستید استفاده کنید .

شومینه هیزمی

شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

این نوع شومینه از قدیمی ترین انواع شومینه ها به شمار میرود . این شومینه ضمن اینکه فضایی جذاب و دنج را در بازسازی ساختمان  بر اثر سوختن مداوم چوب و عطر و بوی لذت بخشی که در فضا پخش میکند و حسی نوستالژیک را برای افراد به وجود می آورد اما امروزه به دلیل شرایط سخت نگهداری و هزینه های زیادی که دارد دیگر زیاد در فضاهای داخلی منازل از آن استفاده نمیشود . برای این شومینه مدام باید چوب تهیه کرد و آنها را عوض کرد که هزینه های نگهداری و استفاده از آن را افزایش میدهد . ضمن اینکه خارج کردن خاکستر های سوخته میتواند خطرناک باشد که میتوان با تمهیداتی از این خطرات جلوگیری کرد. این شومینه برای خانه های ویلایی میتواند مناسب باشد .

شومینه گازی

شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

در این شومینه از گاز به جای چوب استفاده میشود و نسبت به دیگر انواع شومینه ها گرمای بیشتری را برای فضاهای داخلی و بازسازی منزل ایجاد میکند . این شومینه ها به یک دودکش برای تخلیه گاز خروجی متصل است تا خطر از این بابت به وجود نیاید .این شومینه میتواند در تمام فضاها و سطوح مانند دیوار و زمین و حتی در وسط فضای نشمین نصب شود و نمونه های دیگری از آن قابلیت آویزان و معلق بودن در هوا را نیز دارند که میتوانند فضایی جذاب را در خانه ها ایجاد کنند .

شومینه برقی

شومینه در طراحی دکوراسیون داخلی

این شومینه ها که برای محیط زیست مناسب تر از نمونه های گازی آن است تنها با نصب به برق میتواند روشن شود و امنیت بالاتری نسبت به دیگر نمونه ها دارد . این شومینه های برقی قابلیت حرکت دارند و در ابعاد گوناگون میتواند تولید شود .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات