طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شناخت انواع سنگ ها در طراحی و بازسازی نما

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شرکت طراحی و اجرای نما هیرادانا در این مقاله سعی دارد انواع سنگ ها و چگونگی استفاده از آنها را در بازسازی نما و طراحی و اجرای نما برای شما بیان کند . همچنین شما عزیزان میتوانید از بخش پروژه های سایت هیرادانا دیدن فرمایید و بیشتر با نمونه کارهای ما در استفاده از سنگ برای پروژه های طراحی و اجرای نما و بازسازی نما اشنا شوید .

سنگ های نما و سنگ های ساختمانی

برای اینکه بتوانیم بهترین انتخاب را در  میان سنگ های نما و سنگ های ساختمانی داشته باشیم باید اطلاعات کافی در مورد طیف سنگ ها در اختیار داشته باشید . هیچگاه سنگی را فقط از روی ظاهر و زیبایی آن قضاوت نکنید و تنها برای جذابیت از آن در بازسازی  نمای خود بهره نبرید زیرا بسیاری از سنگ ها هستند که برخلاف زیبایی که دارند مقاومت خوبی ندارند و ممکن است در آینده مشکلاتی را برای ساختمان و نمای شما ایجاد نمایند . طیف گسترده ای از سنگ هایی که در ساختمان و نما استفاده میشوند را از صخره های بزرگ استخراج و برش میدهند حال وابسته به نوع برش و میزان حساسیت آن سنگ ها به اصطلاح موج دار و یا بی موج میشوند که هر یکی از این سنگ ها جذابیت و زیبایی مخصوص به خود را دارا میباشند . حال شما با توجه به نوع طراحی نما ساختمان ، که میتواند سبک طراحی نمای مدرن یا طراحی نمای کلاسیک باشد دست به انتخاب نوع جنس و بافت سنگ بزنید .

به طور عمومی سنگ هایی که به عنوان سنگ های پلاک برای طراحی و بازسازی نما ساختمانی استفاده میشوند در عرض های 40 سانتی متری و طول های مختلفی در بازار سنگ وجود دارند . یکی از مواردی که بر طول سنگ های ساختمانی تاثیر میگذارد ابعاد و بزرگی صخره ای است که سنگ از آن استخراج و برش داده میشود . برای دسته بندی سنگ ها موارد گوناگون و زیادی وجود دارد ولی به طور کلی میتوان سنگ ها را از نظر جنس تقسیم بندی کرد که در طراحی و اجرای نما ساختمانی گرانیت ، مرمریت و تروارتن در سطح کشور از محبوبیت بالاتر و سطح استفاده بیشتری برخوردار هستند . در ادامه مقاله بهتر است که ویژگی های خاص این سه نوع سنگ بیشتر آشنا شویم .

سنگ های مرمریت

سنگ های مرمریت و یا مرمر از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردارد هستند و همین امر باعث شده است که از این سنگ در مکان ها و ساختمان های مقدس و متبرک بیشتر استفاده شود البته در این نوع از ساختمان ها از سنگ مرمر درجه یک و عالی استفاده میشود . از سنگ های مرمر در نماهای ساختمانی در گذشته های نه چندان دور استفاده زیادی میشده است ولی امروزه این سنگ ها از این سنگ ها برای فضاهایی مانند پارکینگ

و یا راه پله استفاده میشود به این دلیل که این نوع از سنگ ها دارای جنسی کاملا صاف و صیقلی هستند و سوراخ های بسیار ریزی بر روی سطح خود دارند که باعث میشود برای این نوع از فضاها بسیار مناسب باشند . سنگ های مرمر دارای رگه های رنگی و باریکی بر روی خود هستند که زیبایی و جذابیت این نوع از سنگ های را بیشتر میکند

سنگ های گرانیت

از دیگر سنگ هایی که در طراحی و بازسازی نما های ساختمانی استفاده میشود سنگ های گرانیت هستند که نسبت به دیگر سنگ ها قیمت بالاتری دارند . این نوع از سنگ ها به طور کلی دارای یک رنگ غالب هستند و طرح هایی جذاب و نقطه ای بر روی آنها با یک رنگ متضاد با رنگ غالب وجود دارد که باعث جذابیت دوچندان این نوع از سنگهای طراحی و بازسازی نما میشوند . این نوع از سنگ ها یعنی سنگ های گرانیتی در ماهیت و جنس خود دارای آهن میباشند و همین امر باعث میشود که شهرداری ها نسبت به تاییدیه دادن برای استفاده از سنگ گرانیت در نمای ساختمانی محدودیت های زیادی اعمال کنند که باعث شده است که استفاده از این سنگ در طراحی و اجرای نما و بازسازی نما نسبت به گذشته کاهش یابد .

سنگ های تراورتن

در چنیدن سال گذشته این نوع از سنگ ها طرفداران زیادی به خود جلب کرده است ، در طول گذشت چندین سال اخیر هرچه استفاده از سنگ های گرانیت و مرمر در نماسازی کشور کمتر شده است سنگ های تراورتن هستند که بیشتر مورد استقبال کارفرمایان و معماران قرار گرفته اند .سنگ های تروارتن از دیگر سنگ ها برای نمای ساختمان بهتر عمل میکنند و بسیار کاربردی هستند . سنگ های تراورتن در مقابل تغییرات اقلیمی و دمایی بسیار مقاوم هستند . از خصوصیات سنگ های تراورتن میتوان به داشتن سوراخ های بسیار زیادی بر روی سطح آن اشاره کرد . مزیتی که این سوراخ ها در سنگ های تراورتن ایجاد میکنند این است که میتوان بهتر و محکم تر از دیگر سنگ ها آن ها را به بدنه ساختمان پلاک کرد و ملات درگیری بیشتری با سنگ تراورتن ایجاد میکند که باعث مقاومت و چسبندگی بیشتر این سنگ های نما به ساختمان میشود . همچنین برای کاهش این سوراخ ها بر روی سطح خارجی سنگ و نما میتوان سنگها را رزین کرد . رزین ها موادی مانند ملات و یا چسب ها هستند که هم رنگ با سنگ تراورتن شما بر روی نما کشیده میشوند و سوراخ های سنگ را پر میکنند تا باعث عدم ورود رطوبت و آب به داخل سنگ ها شود . یکی دیگر از موارد و فاکتورهایی که باعث محبوبیت سنگ های تراورتن شده است طیف بالای رنگ و طرح در این نوع از سنگ ها میباشد  . رنگ ها و طرح های بسیار زیادی مانند شکلاتی ، دودی ، نارنجی و یا پرتغالی ، سفید ، کرم ، خاکستری و ... که بیشترین و محبوب ترین آنها میتواند رنگ های سفید ، کرم و یا خاکستری باشد که به راحتی میتوانند هارمونی مناسبی با دیگر رنگ ها و متریال ها ایجاد کنند . باید توجه داشته باشید که انتخاب نوع رنگ و سنگ وابسته به متریال های دیگری است که در نمای خود استفاده کرده اید و همچنین نوع سبکی که برای طراحی و بازسازی نمای خود در پیش گرفته اید . به همین دلیل پیشنهاد ما به شما همکاری با معماران و گروه های معتبر و دارای تجربه بالای طراحی و اجرای نما ساختمانی است که با انواع سنگ ها و رنگ ها و هارمونی بین آنها آشنا باشند و بتوانند بهترین نوع سنگ را برای طراحی و بازسازی نما به شما پیشنهاد دهند .

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات