طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شاخصه های یک نمای زیبا و جذاب

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بسیار منطقی است که برای رسیدن به یک طراحی نما و داشتن یک نمای زیبا و جذاب باید فاکتورها و شاخصه های زیادی در کنار هم جمع و رعایت شوند که در نهایت به یک نمای با شکوه منتفی شود . همه ما خواهان داشتن زیباترین نما برای ساختمان خود هستیم ولی باید بدانیم که برای رسیدن به این منظور باید نکات بسیاری را از ابتدای طراحی تا به انتهای آن بررسی و رعایت نماییم . شرکت بازسازی نما و طراحی و اجرای نمای هیرادانا در این مقاله سعی دارد تا شما را برای رسیدن به یک نمای زیبا و آن طرح خاص و مورد قبولی که در ذهن برای نمای ساختمان خود دارید آشنا کند .

خلاقیت و نوآوری در طراحی

یکی از مهمترین بخش های طراحی یک اثر معماری طراحی نمای آن است . طراحی نما نشان دهنده هویت و شخصیت ساختمان و اتفاقی است که در آن رخ میدهد . نماهای ساختمانی همیشه در معرض قضاوت قرار دارند و به طور کلی اولین موردی که از ساختمان مورد ارزیابی قرار میگیرد نمای ساختمان است . این مسئله مخصوصا در ساختمان های تجاری و دکوراسیون اداری نقش بسیار بسزایی بازی میکنند . موفقیت یک ساختمان تجاری و یا اداری تا حد بسیار زیادی مدیون طراحی مناسب و گیرا نمای خود است به این منظور که هرچه میزان این جذابیت بیشتر باشد مشتریان بیشتری به سمت این ساختمان جذب میشوند . برای رسیدن به این فاکتور اصلی در طراحی نما تنها کافی است کمی ریسک را بپذیرید . زیرا همیشه این نوآوری ها با ریسک همراه هستند ولی در نهایت بازده بسیار بیشتری را نسبت به دیگر طرح های آزمون پس داده دارند . بهتر است با شرکت های طراحی نمایی کار کنید که دارای خلاقیت بالایی در طراحی نما ساختمانی هستند . این مسئله تضمین کننده موفقیت پروژه شما میباشد .  

البته باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که خلاقیت و نوآوری ناب و تازه به این اشارات کوچک خلاصه نمیشود . بلکه تجربه و تحصیلات آکادمیک در کنار روحی خلاق میتواند یک نمای زیبا و نوآورانه را برای شما به ارمغان بیاورد . حتما زمانی که به فکر بازسازی ساختمان و نمای خود افتاده اید و با دقت بیشتری به نماهای ساختمان ها نگاه کرده اید به نماهای مسکونی ساده ای برخورده اید که در عین سادگی زیبایی خاص و جذابیتی چشم گیر دارند . این جذابیت های نما و از ترکیب ایده های جدید در کنار دانش های مهندسی در زمینه طراحی نما بوجود می آیند . شرکت های طراحی و اجرای نما ساختمانی زیادی هستند که در سراسر کشور اجرای نما را بر طبق طرح های اولیه و سه بعدی میتوانند اجرا نمایند ولی برای داشتن یک نمای جذاب و منحصر به فرد شما نیاز به یک تیم طراحی خلاق دارید که بتواند با توجه به سلایق و کمترین هزینه ها یک نمای یونیک و خاص را برای شما طراحی کند و در ادامه یک تیم و اکیپ اجرای باتجربه و مهندسی بتواند نمای شما را با بیشترین تطابق با طرح های اولیه اجرا نماید شرکت طراحی و اجرای نما ساختمان هیرادانا با چندین سال سابقه طراحی و اجرای نمای ساختمانی در سبک های مختلف معماری مانند طراحی و اجرای نمای کلاسیک و نمای مدرن میتواند شما را برای داشتن یک نمای خاص و یونیک یاری کند . شما عزیزان میتوانید از بخش پروژه های هیرادانا دیدن بفرمایید تا بیتشر با سابقه کاری ما آشنا شوید .

متریال نما

یکی از بخش هایی که در طراحی نما بسیار پراهمیت است متریال و مصالح پوششی نما میباشد . در اصل جلوه بصری و شاخصه اصلی یک نمای ساختمانی را متریال های آن شکل میدهند . برای طراحی نما در کاربری های مختلف مانند نمای مسکونی ، نمای اداری و نمای تجاری در وهله اول سبک طراحی باید تعیین شود و در ادامه متریالی که برای آن در نظر گرفته میشود این دو مسئله هستند که رعایت و طراحی دقیق آنها تضمین کننده زیبایی و جذابیت نمای ساختمان شما میشوند . البته باید دقت داشته باشید که تمامی طرح های شما برای نمای ساختمانی باید مطابق با شرایط و استانداردهای شهرداری منطقه خود باشد در غیر این صورت نمیتوانید تاییدیه ای برای اجرای نمای خود بدست بیاورید . به همین منظور سپردن وظیفه طراحی نما به دست شرکت های معتبر طراحی و اجرای نما خیال شما را از بابت اخذ تاییده های معماری نما راحت میکند .

همانطور که در پاراگراف بالا به این موضوع اشاره کردیم که در طراحی نما در اولین قدم باید سبک و کانسپت طراحی نما مشخص شود و به طور کلی ما در طراحی نما دارای شاخه های اصلی در سبک های مختلف هستیم . مانند سبک طراحی نمای مدرن  ، سبک نمای کلاسیک ، نمای سبک رومی و سبک های ترکیبی در نما که هر کدام از این سبک ها دارای خصوصیات طراحی و اجرایی ، زیبایی و جذابیت متفاوتی هستند . در کنار این موارد متریالی که برای هریک از این سبک های معماری نما استفاده میشود باید متناسب با شاخصه های سبکی باشند . برای مثال اگر ساختمان شما متقارن باشد و پنجره ها  اجزای اصلی به صورت متقارن چیدمان شده باشند میتوانید از سبک کلاسیک و یا رومی استفاده کنید همچنین در نمای کلاسیک و رومی شما مستلزم به استفاده از متریال های مخصوصی مانند سنگ و یا سیمان هستید . در صورت رعایت نکردن این مسائل اگر نمای رومی و یا کلاسیک را برای پروژه خود استفاده میکنید مطمعنا به آن چیزی که در ذهن دارید نخواهید رسید ، مانند بسیاری از نماهایی که در سطح شهر میتوانید مشاهده کنید که نه در سبک خاصی قرار میگیرند و نه زیبایی و جذابیت خاصی دارند .  

نورپردازی یکی از شاخصه های اصلی برای جذابیت بیشتر نماهای مسکونی محسوب میشوند ولی این نورپردازی در نماهای تجاری و اداری جز یکی از بخش های جدانشدنی در طراحی نما بحساب می آیند . نورپردازی نما هم دارای ظوابط و استاندارهای شهرداری مخصوص به خود است پس باید این مسئله را هم در طراحی نمای ساختمان خود رعایت نمایید . اهمیت و جایگاهی که نورپردازی نما به ساختمان شما میدهد بسیار حائذ اهمیت است به همین دلیل است که باید نورپردازی نمای خود را به شرکت های با سابقه و معتبر محول کنید . شاید با خرید محصولات نورپردازی نما و قرار دادن انها در بخش هایی از نما بتوان نمای شما را روشن کرد  ولی برای یک نورپردازی که جذابیت نمای شما را تضمین و بیشتر نماید و بتواند در شب نمای شما در منطقه محل خود شاخص و نمایان کند نیاز به طراحی درست و بجایی در طرح های اولیه و سه بعدی خود دارید به همین منظور است که نباید در زمینه نورپردازی نمای خود کوتاهی داشته باشید .

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات